Επιστολή Παππά σε Καραμανλή για ΟΑΣΘ: Δεν είναι δυνατόν να υπηρετήσω ένα σχέδιο που δεν γνωρίζω

Να παρουσιάσει στη διοίκηση του ΟΑΣΘ το σχέδιο του υπουργείου Μεταφορών για το συγκοινωνιακό έργο στη Θεσσαλονίκη και τη διαδικασία εκκαθάρισης στον Οργανισμό, ζητά με επιστολή του προς τον αρμόδιο υπουργό, Κώστα Καραμανλή, ο πρόεδρος του Οργανισμού, Στέλιος Παππάς.

Όπως επισημαίνεται στην επιστολή, η οποία κοινοποιείται και στον αρμόδιο υφυπουργό, Ιωάννη Κεφαλογιάννη, «είναι αυτονόητο και ταυτοχρόνως αναγκαίο να μας γνωρίσετε το σχέδιο του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, τόσο όσον αφορά το συγκοινωνιακό έργο, όσο και τη διαδικασία της εκκαθάρισης, προκειμένου να αποδοθεί δικαιοσύνη. Αν το σχέδιό σας είναι διαφορετικό από αυτό που ορίζει το σημερινό θεσμικό πλαίσιο, εκτιμώ ότι θα δημιουργηθεί σωρεία προβλημάτων και ως προς την εκτέλεση του συγκοινωνιακού έργου και ως προς τη διαδικασία της εκκαθάρισης. Σε ό,τι με αφορά, δεν είναι δυνατόν να υπηρετήσω ένα σχέδιο το οποίο δεν το γνωρίζω, πολύ περισσότερο ένα σχέδιο με το οποίο δεν θα είμαι σύμφωνος».

Ο κ.Παππάς επισημαίνει στην επιστολή του ότι μέχρι την αποσαφήνιση των προθέσεων του υπουργείου για την τύχη του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΟΑΣΘ), διαμορφώνεται αβεβαιότητα για το μέλλον του. Παράλληλα, παραθέτει στοιχεία για τη σημερινή οικονομική κατάσταση του Οργανισμού και παραθέτει το χρονοδιάγραμμα της διαδικασίας της εκκαθάρισης, επισημαίνοντας ότι η εταιρεία που έχει αναλάβει την αποτίμηση της οικονμικής θέσης του ΟΑΣΘ πρέπει να ολοκληρώσει το έργο της ώς τον Νοέμβριο του 2019, αλλά εκκρεμούν οι προσφυγές, που έχουν ήδη κατατεθεί τόσο στην ελληνική δικαιοσύνη, όσο και στα αρμόδια όργανα της Ε.Ε.

«Ο χρόνος τελεσιδικίας των αποφάσεων των δικαστηρίων δεν μπορεί αυτή τη στιγμή να εκτιμηθεί, ώστε να συνυπολογιστούν τα αποτελέσματά τους στην τελική αποτίμηση της εκκαθάρισης, η οποία ως γνωστόν θα επικυρωθεί από τα ελληνικά δικαστήρια. Τούτων δεδομένων, θεωρούμε ότι είναι σαφές πως μπορείτε άμεσα να εκκινήσετε τη διαδικασία λειτουργίας του Α.Σ.Υ.Θ. με το διορισμό νέας διοίκησης. Αυτό στην πράξη σημαίνει ότι παύει ο Ο.Α.Σ.Θ. να ασχολείται με το συγκοινωνιακό έργο, το οποίο αναλαμβάνει η νέα διοίκηση του Α.Σ.Υ.Θ. και μεταφέρεται το σύνολο του έργου στο νέο φορέα» αναφέρεται στην επιστολή, στην οποία υπογραμμίζεται ακόμη ότι «η διαδικασία της εκκαθάρισης πρέπει να συνεχιστεί απρόσκοπτα μέχρι την ολοκλήρωσή της προκειμένου να αποδοθεί δικαιοσύνη».

Για την οικονομική κατάσταση του ΟΑΣΘ

Αναλυτικότερα, σε ό,τι αφορά την οικονομική κατάσταση του Οργανισμού, στην επιστολή επισημαίνεται ότι:

*Τον πρώτο χρόνο της λειτουργίας του υπό τη διοίκηση με επικεφαλής τον Στέλιο Παππά (Αύγουστος 2017- Ιούλιος 2018), ο Οργανισμός παρουσίασε κέρδη 5,4 εκατομμυρίων ευρώ, σε αντίθεση με το πρώτο επτάμηνο της προηγούμενης χρήσης (2017/2018), «υπό τη διοίκηση του «ιδιωτικού» ΟΑΣΘ», που παρουσίασε ζημιές 35 εκατομμυρίων. Κέρδη 4,6 εκατ. ευρώ παρουσιάζει και κατά το πρώτο δεκάμηνο της τρέχουσας χρήσης (Αύγουστος 2018 – Μάιος 2019).

*Τόσο ο προϋπολογισμός του 2018, όσο και ο τρέχων, εκτελούνται κανονικά.

*Το πρόγραμμα ταμειακής διαχείρισης του Οργανισμού παρουσιάζει επάρκεια.

Παράλληλα, ο κ.Παππάς διευκρινίζει ότι προχωρά ο διαγωνισμός για την αγορά νέων λεωφορείων, τα οποία θα εκχωρηθούν στην ΑΣΥΘ, ενώ έχει ήδη σταλεί στο υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης το αίτημα του Οργανισμού για πρόσληψη οδηγών. Μεταξύ άλλων υπογραμμίζεται ότι το σημερινό θεσμικό πλαίσιο του Ν.4482/2017 διασφαλίζει απολύτως τις θέσεις εργασίας για το σύνολο του προσωπικού στον ΟΑΣΘ. Επιπρόσθετα, τονίζεται, έχει δημοσιευτεί ο διαγωνισμός για την ψηφιοποίηση, την τηλεματική και το ηλεκτρονικό εισιτήριο.

Για την εκκαθάριση και τη λειτουργία της ΑΣΥΘ ΑΕ

Στην επιστολή του, ο κ.Παππάς υπογραμμίζει ακόμη ότι δύο είναι οι βασικές αρμοδιότητες και «θεμελιώδεις υποχρεώσεις» του σημερινού διοικητικού συμβουλίου, η ολοκλήρωση της εκκαθάρισης του Οργανισμού και η διεκπεραίωση της μεταβίβασης του συγκοινωνιακού έργου στην Α.ΣΥ.Θ. Α.Ε (σ.σ. την «Αστικές Συγκοινωνίες Θεσσαλονίκης ΑΕ», την εταιρεία που θα αναλάβει το συγκοινωνιακό έργο το οποίο εκτελείται σήμερα από τον ΟΑΣΘ, καθώς και αυτό που θα εκτελείται από το Μετρό κλπ). «Προκειμένου να υπάρξει οποιαδήποτε λύση στο άμεσο μέλλον, είναι απαραίτητο να διαχωριστούν αυτές οι δύο αρμοδιότητες, με δεδομένο μάλιστα ότι και τα δύο έχουν σημαντικά δρομολογηθεί» σημειώνεται στην επιστολή.

Σχετικά με την προετοιμασία για την ίδρυση της Α.Σ.Υ.Θ., στην επιστολή διευκρινίζεται ότι ειδική επιτροπή υπό τον Στέλιο Παππά, έχει ολοκληρώσει το σχέδιο καταστατικού του νέου φορέα, το οποίο έχει ήδη σταλεί στο υπουργείο.

Για τη διαδικασία της εκκαθάρισης ο κ.Παππάς επισημαίνει στην επιστολή του ότι αυτή βρίσκεται στο τελικό στάδιο. Οπως προαναφέρθηε, διευκρινίζει ότι το έργο της εταιρείας, που ανέλαβε κατόπιν δημόσιου διεθνούς διαγωνισμού την αποτίμηση της οικονομικής θέσης του Οργανισμού,θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί ώς το τέλος του Νοεμβρίου του 2019. Ωστόσο, «στη διαδικασία της οριστικής εκκαθάρισης θα πρέπει να συνυπολογιστούν οι προσφυγές που ήδη έχουν υπάρξει, τόσο στην ελληνική δικαιοσύνη, όσο και στα αρμόδια όργανα της Ε.Ε, εκμέρους των πρώην μετόχων, εκ μέρους της σημερινής διοίκησης κι εκμέρους του υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών» τονίζει.

«Ο χρόνος τελεσιδικίας των αποφάσεων των δικαστηρίων δεν μπορεί αυτή τη στιγμή να εκτιμηθεί, ώστε να συνυπολογιστούν τα αποτελέσματά τους στην τελική αποτίμηση της εκκαθάρισης, η οποία ως γνωστόν θα επικυρωθεί από τα ελληνικά δικαστήρια. Τούτων δεδομένων, θεωρούμε ότι είναι σαφές πως μπορείτε άμεσα να εκκινήσετε τη διαδικασία λειτουργίας του Α.Σ.Υ.Θ. με το διορισμό νέας διοίκησης. Αυτό στην πράξη σημαίνει ότι παύει ο Ο.Α.Σ.Θ. να ασχολείται με το συγκοινωνιακό έργο, το οποίο αναλαμβάνει η νέα διοίκηση του Α.Σ.Υ.Θ. και μεταφέρεται το σύνολο του έργου στο νέο φορέα» αναφέρεται στην επιστολή. Επίσης υπογραμμίζεται ότι «η διαδικασία της εκκαθάρισης πρέπει να συνεχιστεί απρόσκοπτα μέχρι την ολοκλήρωσή της, προκειμένου να αποδοθεί δικαιοσύνη»

Print Friendly, PDF & Email

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here