Ελένη Κατσαμά, Φίλιππος Μανδηλαράς: «Το γράψιμο έρχεται ζώντας, παρατηρώντας, σωπαίνοντας»

Toυ ΓΙΩΡΓΟΥ ΚΙΟΥΣΗ

Στις Ατίθασες Iστορίες, ο ένας συγγραφέας γράφει την αρχή της ιστορίας και ο άλλος την ολοκληρώνει δίνοντας το δικό του νόημα στις αρχικές προτάσεις. Μια προπόνηση της φαντασίας, μια εξερεύνηση της δύναμης των λέξεων, του ατίθασου, του παράλογου, του ανόητου, μια προσπάθεια απελευθέρωσης από τους κανόνες. Μια σειρά βιβλίων με αλλόκοτες, απίθανες, ατίθασες, ανόητες, παράλογες ιστορίες κι ένα Τετράδιο Δημιουργικής Γραφής, που θα σε οδηγήσουν από την έμπνευση στη δημιουργία, από τη θεωρία στην πράξη και από τη μέθοδο στο αποτέλεσμα. “Ατίθασες ιστορίες»,  της Ελένης Κατσαμά και του Φίλιππου  Μανδηλαρά, εικονογράφηση Κατερίνας Σισκοπούλου εκδόσεις Πατάκη.

-31 ιστορίες δημιουργικής γραφής, πως προέκυψαν;

Από την αντίδραση, τη δημιουργικότητα, τη σύμπνοια και την αλλοκοτιά των συγγραφέων.

-Ένα πιγκ πογκ λέξεων και προτάσεων από δυο ευφάνταστους συγγραφείς;

Έτσι είναι αν έτσι νομίζετε.

-Τι κανόνες θέσατε; Χρόνος, ορθογραφία, στίξη;

Μπορούν να γράφουν με τα πόδια πάνω και το κεφάλι κάτω, να γράφουν στον τοίχο, στον υπολογιστή, ή στα χέρια τους, να γράφουν ανορθόγραφα, με μουτζούρες και ορνιθοσκαλίσματα, αλλά να τελειώσουν σε 10 λεπτά.

-Απευθύνεστε σε μαθητές,  επίδοξους συγγραφείς;

-Σε παιδιά απευθυνόμαστε.

-Στη δημιουργική γραφή ο συγγραφέας θα πρέπει να προσεύχεται στη γομολάστιχά του;

Με τέτοιο χρονικό περιορισμό, πού χρόνος για γομολάστιχες…

-Μήπως είναι η νέα μόδα, μαζί  με την υστερία εντοπισμού των χαρισματικών παιδιών, στα σχολεία;

Αλήθεια υπάρχει τέτοια υστερία; Εμείς ξέρουμε μόνο την υστερία εντοπισμού των προβληματικών παιδιών στα σχολεία.

-Στο σημερινό σχολείο που κυριαρχεί η παπαγαλία μοιάζουν πολυτέλεια η φαντασία και η δημιουργία;

Η φαντασία και η δημιουργία υπάρχουν πάντα στη ζωή των παιδιών, μόνο που μένουν συχνά έξω από το σχολείο. Οι Αλλόκοτες ιστορίες είναι ένας τρόπος να μπουν στο σχολείο, αρκεί να το πιστέψουν και οι εκπαιδευτικοί

-Το γράψιμο έρχεται γράφοντας;

Το γράψιμο έρχεται ζώντας, παρατηρώντας, σωπαίνοντας,

-Πώς θα εμπνεύσουμε τα παιδιά να ταξιδέψουν με τις λέξεις;

Όταν δουν εμάς να ταξιδεύουμε στις λέξεις και με τις λέξεις, απολαμβάνοντας το ταξίδι, τότε θα ταξιδέψουν κι εκείνα.

-Τι οδηγίες θα δίνατε σε παιδιά του δημοτικού για την τεχνική της γραφής;

Να διαβάζουν να διαβάζουν και να διαβάζουν. Δίχως μίμηση δεν υπάρχει πράξη

-Ενδείκνυνται οι ατάκες των πολιτικών για να γράψετε μια μικρή ιστορία;

Ποτέ. Είναι εντελώς ανέμπνευστες, δίχως χιούμορ.

-Μπορείτε να ξεκινήσετε με όποια ατάκα πολιτικού θέλετε να γράψετε μια μικρή ιστορία 150 λέξεων και οι δυο με κατακλείδα ατάκα

Μα πώς; Για να γράψεις μια ιστορία, χρειάζεσαι έμπνευση!

Print Friendly, PDF & Email

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here