Δημήτρης Νικολακόπουλος: Η μελωδία της αμαρτίας

 

 

Tου ΓΙΩΡΓΟΥ ΚΙΟΥΣΗ

Κουκουλοφόροι, ένας αξιωματικός της Αντιτρομοκρατικής, ο ωραίος Πάρις που εμφανίζεται από το πουθενά, ένας κοντός εκβιαστής, η ιδιοκτήτρια της εταιρείας φυτικών καλλυντικών Ελίνα Ακριβοπούλου, η δημοσιογράφος Εύα Μαρκάτου……όλοι μπλεγμένοι σε μια υπόθεση εκβιασμού που  κλιμακώνεται με την αποκάλυψη ένοχων φωτογραφιών του γαμπρού της οικογένειας Ακριβόπουλου με την εκρηκτική ξανθιά ερωμένη του…Κι ύστερα κι ένας φόνος, το κερασάκι στην τούρτα…

Η έρευνα για τη διαλεύκανση της στυγνή δολοφονίας ενός διεφθαρμένου αστυνομικού με έναν χρυσελεφάντινο χαρτοκόπτη γίνεται η αιτία για να αποδειχθεί  ότι η Μελωδία της Αμαρτίας, που “ακούει” ο κάθε άνθρωπος ξεχωριστά μέσα του και η οποία υποσυνείδητα του υποδεικνύει τη διαδρομή που πρέπει να ακολουθήσει στη ζωή καθοδηγώντας τη σκέψη και τις πράξεις του, είναι σαν μια καλογραμμένη όπερα.  Ο δημιουργός, οι νότες και τα λόγια παραμένουν πάντα τα ίδια. Εκείνα που αλλάζουν είναι μόνο τα σκηνικά, τα πρόσωπα των πρωταγωνιστών και οι… εκτελέσεις!

Ο Δημήτρης Νικολακόπουλος ανήκει στην πολυσυζητημένη γενιά του Πολυτεχνείου. Σπούδασε μαθηματικός στο Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών. Έχει εργαστεί ως: Βιβλιοπώλης, Φροντιστής μαθηματικών, Κειμενογράφος σε τηλεπαιχνίδι, Ραδιοφωνικός παραγωγός περιφερειακού ραδιοφωνικού σταθμού της ΕΡΤ  Εκδότης τοπικής εφημερίδας , Δημοσιογράφος.  Για μια εικοσαετία υπεύθυνος Κέντρου Λαϊκής Επιμόρφωσης  Επιστημονικός Υπεύθυνος σε πλήθος προγραμμάτων εκπαίδευσης ενηλίκων  Διευθυντής Κατάρτισης Στο συγγραφικό του έργο περιλαμβάνονται από τη δεκαετία του ΄80 δυο βιβλία μαθηματικών (εκτός κυκλοφορίας)  και μια ποιητική συλλογή με τον τίτλο ΚΑΛΗΝΥΧΤΑ…

Μιλάμε με τον Δημήτρη Νικολακόπουλο για το νέο του μυθιστόρημα που κυκλοφόρησε πρόσφατα από τις εκδόσεις ΩΚΕΑΝΟΣ με τίτλο Η ΜΕΛΩΔΙΑ ΤΗΣ ΑΜΑΡΤΙΑΣ.

-Προτείνω να ξεκινήσουμε με τους χαρακτήρες και την υπόθεση

Καμία αντίρρηση… Όλα ξεκίνησαν όταν κουκουλοφόροι γάζωσαν με καλάσνικοφ το κτίριο όπου στεγαζόταν η εταιρεία φυτικών καλλυντικών ESF της Ελίνας Ακριβοπούλου. Ήταν το ίδιο πρωινό που η μεγαλύτερη αδελφή της, αρχιτέκτονας Αφροδίτη Ακριβοπούλου, απομονωμένη στην έπαυλή της καταρρέει υπό το βάρος των σεξουαλικών και υπαρξιακών της αδιεξόδων.

Ο διεφθαρμένος αξιωματικός της αντιτρομοκρατικής που ανέλαβε την υπόθεση υποψιάζεται στημένη δουλειά και την εκβιάζει ωμά απαιτώντας τα μισά από την αποζημίωση που θα της καταβάλει η γερμανική πολυεθνική στην οποία ήταν ασφαλισμένη η εταιρεία της.

Τα πράγματα γίνονται ακόμα χειρότερα όταν ο εκβιαστής δολοφονείται εν μέσω επεισοδίων, μέρα μεσημέρι στα Εξάρχεια.

Όταν διαπιστώνεται ότι το όπλο του εγκλήματος ήταν ο χρυσελεφάντινος χαρτοκόπτης που είχε χαρίσει στην Ελίνα ο παιδικός της φίλος ψυχίατρος Ντίντης Ευκάλυπτος, η κολλητή της από το σχολείο γνωστή για την εμμονή της με τα μυστήρια δημοσιογράφος Εύα Μαρκάτου αναγκάζεται να ασχοληθεί με την υπόθεση.

Ο ρόλος του νεαρού Πάρη που μπήκε στη ζωή των τριών γυναικών από το πουθενά παραμένει αδιευκρίνιστος μέχρι το τέλος.

Η Εύα με τη βοήθεια του φίλου της αστυνόμου της Δίωξης Εγκλήματος Σταύρου Γάλλου βρίσκει τον δολοφόνο και αποκαλύπτει την επιχειρηματική σκευωρία της Πολυεθνικής που είχε στηθεί εις βάρος της φίλης της.

Η αλήθεια όμως είναι μόνο μια, εκείνη που έρχεται στο φως με την τελευταία ανατροπή.

Έτσι όπως ακούγεται πρόκειται για ένα κλασικό αστυνομικό μυθιστόρημα.

Που μπορεί να το διαβάσουν άνετα κι εκείνοι που δεν είναι λάτρεις των αστυνομικών. Έχει ζωντανούς διαλόγους, πλοκή, ανατροπές, χιούμορ. Ό,τι χρειάζεται κάποιος για να ξεκουραστεί και να περάσει καλά.

Στηρίζεται σε πραγματικά γεγονότα;

Δεν υπάρχει μυθιστόρημα που να είναι εκατό τοις εκατό προϊόν φαντασίας. Κάθε συγγραφέας, κατά τη γνώμη μου, όταν γράφει μια ιστορία περιγράφει άθελά του και εικόνες που έχει δει, μελωδίες που έχει ακούσει, αμαρτίες που του έκαναν τη ζωή δύσκολη.

Παρόμοια ήταν τα θέματα και των δυο προηγούμενων μυθιστορημάτων σου;

Η Μελωδία της Αμαρτίας είναι το πιο αστυνομικό απ΄ όλα.

Τι είναι εκείνο που σε έκανε συγγραφέα;

Το θράσος και το παρελθόν. Και η επιμονή μου ότι εκείνο που γράφω αξίζει να διαβαστεί.

Ποιο είναι το μήνυμα που θέλεις να περάσεις στους αναγνώστες σου;

Κανένα μήνυμα. Μαρία, δεν πουλάω φύκια για μεταξωτές κορδέλες εγώ. Δεν κοροϊδεύω τον κόσμο. Αυτή είναι δουλειά των πολιτικών.

Και όμως κάνεις κριτική αναφορά στη νεοτερικότητα, στις αξίες των προγόνων μας και στις πολιτικές ιδεολογίες.

Χρειαζόμουν έναν καμβά για να αφηγηθώ την ιστορία. Οι αγγλοσάξωνες συγγραφείς χρησιμοποιούν τα φαντάσματα, τους βρικόλακες και τα ζόμπι. Οι σκανδιναβοί τις παρενέργειες της οικονομικής ευμάρειάς τους, τις λίμνες αίματος και τα αγέλαστα τοπία τους. Οι αμερικανοί το χρήμα και το χρήμα. Οι ιταλοί τη μαφία, οι γάλλοι και οι ισπανοί τα σύγχρονα ρεύματα. Τίποτα από όλα αυτά δεν ταιριάζει στην ελληνική πραγματικότητα.

Η οποία είναι;

Ας αφήσουμε και κάτι να το ανακαλύψουν μόνοι τους για τους αναγνώστες.

 

Print Friendly, PDF & Email

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here