Διαγωγή «κοσμία» και «κοσμιοτάτη» τέλος – Καταργείται με τροπολογία του Υπουργείου Παιδείας

Mε τροπολογία που φέρνει στη Βουλή, το Υπουργείο Παιδείας , καταργείται ο χαρακτηρισμός της διαγωγής των μαθητών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

Η εξέλιξη αυτή ήταν αναμενόμενη  καθώς  ο κ. Γαβρόγλου  είχε δεσμευτεί ότι θα φέρει στη Βουλή διάταξη για την κατάργηση του «αναχρονιστικού», όπως το έχει χαρακτηρίσει μέτρου της  «διαγωγής».

Για το ίδιο θέμα είχε υπάρξει και αίτημα από 28 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ  που ζητούσαν την κατάργηση της διαγωγής κοσμίας –αυτό το «τσαλάκωμα» της διαγωγής των μαθητών με παραβατική συμπεριφορά.

Οι κυβερνητικοί βουλευτές με ερώτησή τους υπενθύμιζαν ότι με βάση το Προεδρικό Διάταγμα 104 του 1979, η διαγωγή ενός μαθητή, όταν παρεκκλίνει «από την προσήκουσα», μπορεί να χαρακτηρισθεί (αντί της «κοσμιωτάτης») «κοσμία» και (ακόμη χειρότερα) «επίμεμπτη». Το μέτρο έχει παρελθόν πριν από τη μεταπολίτευση και το 1979 και όπως σημείωναν οι βουλευτές, «χρησιμοποιήθηκε για την περιθωριοποίηση μαθητών, πολλές φορές λόγω των ιδεών τους, την πολιτική δράση τους, τη θρησκεία, το χρώμα τους κ.λπ. Ο Ελευθέριος Βενιζέλος καθώς και νυν βουλευτές έχουν τιμωρηθεί ως μαθητές με τον χαρακτηρισμό της διαγωγής τους ως κοσμίας».

Όμως μολονότι το μέτρο έχει περιπέσει σε αχρησία, υπάρχουν  κάποια ελάχιστα – ευτυχώς- σχολεία  που εφαρμόζουν συχνά το μέτρο της διαγωγής για να τιμωρήσουν ένα μαθητή της μη αρεσκείας τους και να τον στιγματήσουν .

Σύμφωνα με την τροπολογία:

α) Κανένας  χαρακτηρισμός που αφορά τη διαγωγή των μαθητών αυτών δεν καταχωρίζεται στα υπηρεσιακά βιβλία και έγγραφα και δεν αναγράφεται στους τίτλους σπουδών, όπως ιδίως στα απολυτήρια, τα αποδεικτικά απόλυσης και τα κάθε είδους αποδεικτικά και πιστοποιητικά σπουδών.

β) Αποδεικτικά απόλυσης και κάθε είδους αποδεικτικά και πιστοποιητικά σπουδών που εκδίδονται μετά την έναρξη ισχύος του παρόντος και αφορούν μαθητές που φοίτησαν στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση πριν από την έναρξη ισχύος του παρόντος, εκδίδονται εφεξής χωρίς την αναγραφή του χαρακτηρισμού της διαγωγής.

 

Print Friendly, PDF & Email

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here