Χρήστος Παρασκευόπουλος: Εν φωναίς ασμάτων….

Του ΓΙΩΡΓΟΥ ΚΙΟΥΣΗ

Πρόκειται για μία συναυλία θρησκευτικού χαρακτήρα με προσανολισμό σε έργα φωνητικής μουσικής και εκκλησιαστικού οργάνου με πασχαλινό θέμα ή και πιο ουδέτερο. Σε όλες τις μουσικές εποχές το Πάσχα ήταν πάντα ένα αντικείμενο για τη σύνθεση μεγάλων έργων όπως τα Κατά Ιωάννην και Κατά Ματθαίον Πάθη του Johann Sebastian Bach, ή τα Stabat Mater διαφόρων συνθετών με εξέχον αυτό του Pergolesi. Στη συναυλία μας θα ερμηνεύσουμε αποσπάσματα από διάφορα τέτοια έργα που προορίζονται για τη φωνή της άλτο καθώς και έργα συναφούς αντικειμένου για εκκλησιαστικό όργανο. Επίσης θα ακουστούν έργα spiritual που αποτελεί μια πνευματική προσέγγιση του θείου στοιχείου σε νεώτερες εποχές με μουσικά στοιχεία από blues και jazz μουσική. Με τον τρόπο αυτό θέλουμε να τονίσουμε τους διάφορους τρόπους προσέγγισης λατρείας είτε μέσω του παραδοσιακού ευρωπαϊκού κλασσικού τρόπου γραφής, αλλά και μέσω νεώτερων τρόπων και μουσικών κυμάτων. Η μεγαλοπρέπεια του Μπαρόκ, ο συναισθηματισμός του Ρομαντισμού και η αναζήτηση του Spiritual είναι τα διακριτικά στοιχεία της συναυλίας στην οποία θα παρουσιαστούν αποσπάσματα από Ορατόρια με θέμα τα Πάθη, καθώς και έργα φωνητικής μουσικής θρησκευτικού χαρακτήρα. Μιλά ο Χρήστος ΠαρασκευόπουλοςΚάντωρ Ευαγγελικής Εκκλησίας Γερμανογλώσσων εν Ελλάδι, LRSM Organ,
Σολίστ Εκκλησιαστικού Οργάνου
, Πτυχιούχος Πιάνου, Αρμονίας, Αντίστιξης Εθνικού Ωδείου Αθηνών.

-Πού θα πραγματοποιηθεί η συναυλία σας;

Η συναυλία θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 31 Μαρτίου και ώρα 20.00 στο χώρο της Γερμανικής Εκκλησίας Αθηνών, στην οδό Σίνα 68. Είναι υπό την Αιγίδα του
Ομίλου για την UNESCO Πειραιώς και Νήσων και του Συλλόγου Αποφοίτων της Γερμανικής Σχολής Αθηνών. Η είσοδος τιμάται 10 € και 8 € μειωμένο. Για προπωλήσεις εισιτηρίων μπορεί κάποιος να απευθυνθεί στην ιστοσελίδα: www.viva.gr/tickets/music/germaniki-ekklisia/en-fones-asmaton. Η συναυλία διοργανώνεται από την ΩΡΙΩΝ ΑΜΚΕ www.orionproductions.gr

-Ποιο θα είναι το πρόγραμμα της συναυλίας σας;

Το πρόγραμμα αποτελείται από τα ακόλουθα έργα:

  • Johann Pachelbel (1653-1706)

Da Jesus an dem Kreuze stand, για εκκλησιαστικό όργανο

  • Henry Purcell (1659-1695)

Vouchsafe o Lord (από το Te Deum and Jubilate Deo), για μέτζο-σοπράνο και εκκλησιαστικό όργανο

  • Dietrich Buxtehude (1637-1707)

Canzonetta σε μι ελάσσονα, BuxWV 169, για εκκλησιαστικό όργανο

  • Johann Sebastian Bach (1685-1750)

Erbarme dich mein Gott (άρια από το Ορατόριο «Κατά Ματθαίον Πάθη», BWV 244), για μέτζο-σοπράνο και εκκλησιαστικό όργανο

  • Johann Sebastian Bach (1685-1750)

O Mensch, bewein’ dein Sünde groß, BWV 622 (Χορικό Πρελούδιο), για εκκλησιαστικό όργανο

  • Johann Sebastian Bach (1685-1750)

Es ist vollbracht (άρια από το Ορατόριο «Κατά Ιωάννη Πάθη», BWV 245), για μέτζο-σοπράνο και εκκλησιαστικό όργανο

  • Felix Mendelssohn Bartholdy (1809-1847)

O rest in the Lord (άρια από το Ορατόριο «Ηλίας»), για μέτζο-σοπράνο και εκκλησιαστικό όργανο

  • Albert Ketelbey (1875-1959)

Andante Serioso – A Lenten Meditation (Στοχασμός για τη Σαρακοστή), για εκκλησιαστικό όργανο

  • Antonín Dvořák (1841-1904)

Inflammatus et accensus (άρια από το Stabat Mater), για μέτζο-σοπράνο και εκκλησιαστικό όργανο

  • Sir John Stainer (1840-1901)

Improptu, για εκκλησιαστικό όργανο

  • Spiritual

Wade in the water, για μέτζο-σοπράνο

  • Spiritual

Deep river, για εκκλησιαστικό όργανο

  • Spiritual

Amazing Grace, για μέτζο-σοπράνο

  • Spiritual

Kumbaya my Lord, για εκκλησιαστικό όργανο

  • Albert Hay Malotte (1895-1964)

The Lord’s Prayer, για μέτζο-σοπράνο και εκκλησιαστικό όργανο

-Λίγα λόγια για τη Γερμανική εκκλησία

Στη Γερμανική Εκκλησία διοργανώνονται  συναυλίες, με υψηλές προδιαγραφές, και γενικά υπάρχει μια πολυετής παράδοση στις μουσικές εκδηλώσεις. Το αρχιτεκτονικό στυλ του Bauhaus, πάνω στο οποίο είναι χτισμένος ο ναός με ύψος άνω των 10 μέτρων, καθώς και οι επιφάνειες όπου δεν έχουν στοιχεία που εμποδίζουν την αντήχηση στο χώρο, δίνουν ένα ιδιαίτερο χάρισμα στον ήχο προσφέροντας μοναδική ακουστική εμπειρία στο φιλοθεάμον κοινό. Ο ναός γενικά είναι στην προτίμηση πολλών Αθηναίων καλλιτεχνών λόγω της εξαιρετικής του ακουστικής. Ο ήχος διαχέεται στο ναό με μοναδικό τρόπο και δεν αφήνει περιθώρια να δημιουργηθεί σύγχυση αλλά ούτε και να υπάρχει μηδενική αντήχηση. Η εκκλησία διαθέτει το μεγαλύτερο εκκλησιαστικό όργανο σε ναό στην Αθήνα. Κατασκευάστηκε το 1933 από το διάσημο γερμανικό εργοστάσιο Steinmeyer και διαθέτει εξαιρετική ποιότητα ήχου.

-Πείτε μας λίγα λόγια για τους δύο συντελεστές της συναυλίας

Η μέτζο σοπράνο Ιωάννα – Βασιλική Κοράκη ξεκίνησε σπουδές πιάνου σε ηλικία 8 ετών, τις οποίες ολοκλήρωσε με την Άλλα Χαλάψη παίρνοντας Δίπλωμα με βαθμό «Άριστα Παμψηφεί – Ά Βραβείο και Χρυσό Μετάλλιο». Στα 13 της διηύθυνε για πρώτη φορά χορωδία και παρακολούθησε μαθήματα διεύθυνσης χορωδίας για 5 χρόνια στο Εθνικό Ωδείο. Σε ηλικία 17 ετών ξεκίνησε σπουδές τραγουδιού με την Misa Ikeouchi-Κοντογεωργίου, τις οποίες ολοκλήρωσε δίπλα στην Mechthild Σταματάκη, λαμβάνοντας Δίπλωμα με βαθμό «Άριστα Παμψηφεί Ά Βραβείο και Χρυσό Μετάλλιο».  Είναι απόφοιτος του University of Indianapolis, κάτοχος MASTER of ARTS in Music Performance με βαθμό «Άριστα με διάκριση». Από την ηλικία των 19 ετών είναι κατά καιρούς έκτακτη συνεργάτις της Χορωδίας της ΕΡΤ, υπό τον κ. Αντώνη Κοντογεωργίου της Μεικτής χορωδίας του Δήμου Αθηναίων και μόνιμο μέλος της Χορωδίας του Φεστιβάλ Αθηνών, του θρησκευτικού φωνητικού συνόλου Musica Sacra, της Χορωδίας Πειραϊκή Αρμονία των χορωδιών Fons musicalis και ΔΕΗ. Διδάσκει μονωδία και πιάνο στο Σύγχρονο Ωδείο Αθηνών, στο Ωδείο Νέας Μάκρης, στο Ωδείο Νικόλαος Μάντζαρος και στο Νεοκλασσικό Ωδείο του Γέρακα.  Το 2015 ίδρυσε το φωνητικό σύνολο Cosmic Singers Ensemble, το οποίο παρά την σύντομη πορεία του έχει ήδη εμφανιστεί σε σημαντικές μουσικές αίθουσες, όπως το Μ.Μ.Α., η Γερμανική Εκκλησία Αθηνών και το Κελάρι του Athenaeum.

Οι μουσικές σπουδές του Χρήστου Παρασκευόπουλου ξεκίνησαν με την καθηγήτρια πιάνου Ευαγγελία Χασαπλαδάκη. Ο ίδιος είναι απόφοιτος του Εθνικού Ωδείου Αθηνών από την τάξη πιάνου των Παύλου Βεντούρα και της Καίτης Τρούλη (1994) και από την τάξη Ανωτέρων Θεωρητικών του Σπύρου Κλάψη (1997) με πτυχίο Αντίστιξης. Είναι κάτοχος του πανεπιστημιακού τίτλου LRSM στο εκκλησιαστικό όργανο από το Πανεπιστήμιο του Λονδίνου, μαθητεύοντας με τον οργανίστα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών Nicolas Kynaston. Από το 2017 συνεργάζεται με την Κρατική Ορχήστρα Αθηνών ως οργανίστας. Το 2008 ίδρυσε και διευθύνει τη Χορωδία “Musica Sacra”. Εκτός από τις εμφανίσεις σε συναυλίες, διδάσκει εκκλησιαστικό όργανο στα Ωδεία «Φίλιππος Νάκας» και «Νικόλαος Μάντζαρος». Έχει συμμετάσχει στα δύο Φεστιβάλ Εκκλησιαστικού Οργάνου που πραγματοποιήθηκαν στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών από το Nicolas Kynaston. Είναι καλλιτεχνικός διευθυντής του Ελληνικού Τμήματος του Διεθνούς Φεστιβάλ Εκκλησιαστικού Οργάνου Terra Sancta, που πραγματοποιείται στον Άγιο Φραγκίσκο της Ρόδου και το 2017 ανέλαβε την καλλιτεχνική διεύθυνση του Διεθνούς Φεστιβάλ Εκκλησιαστικού Οργάνου «ANΩ». Έχει εμφανιστεί σε διάφορες αίθουσες και ναούς της Ελλάδας όπως οι: Γερμανική Εκκλησία Χριστού Παντοκράτορος, Α’ Ελληνική Ευαγγελική Εκκλησία, Αγγλικανική Εκκλησία Αγίου Παύλου, Άγιος Παύλος Πειραιώς, Ιερά Καρδία Αθηνών, Μετάσταση Θεοτόκου Χανίων, Άγιος Φραγκίσκος Ρόδου, Παναγία της Νίκης Ρόδου, Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, Εθνική Λυρική Σκηνή, Στοά του Βιβλίου, Αίθουσα Φιλολογικού Συνδέσμου «Παρνασσός». Έχει συμμετάσχει στα δύο Φεστιβάλ Εκκλησιαστικού Οργάνου που πραγματοποιήθηκαν στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών από το Nicolas Kynaston. Έχει επίσης δώσει ρεσιτάλ στην Αγγλία, στο Ισραήλ και στην Αυστρία, ενώ έχει προσκληθεί για ρεσιτάλ στην Πολωνία, Ιταλία, Γερμανία και Γαλλία μέσα στην επόμενη διετία.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Print Friendly, PDF & Email

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here