Bασιλική Λεβεντάκη: «Τρέξε στον επόμενο σταθμό”

 

Του ΓΙΩΡΓΟΥ ΚΙΟΥΣΗ

Η Πία Στόκλιν, δημοφιλής συγγραφέας, εξαφανίζεται κάτω από μυστηριώδεις συνθήκες μερικές μέρες πριν από την πολυαναμενόμενη κυκλοφορία του νέου της βιβλίου.Ο Ρόμπερτ Φίσερ, διακεκριμένος ψυχολόγος, αυτοκτονεί πέφτοντας στις γραμμές του σιδηροδρομικού σταθμού του Κίλχμπεργκ, ενώ λίγο νωρίτερα έχει εντοπιστεί η Πία Στόκλιν, βάναυσα χτυπημένη, στην περιοχή του Μπελβιού. Η Ρενάτα Κίμαν, ειδική πράκτορας του FBI, λαμβάνει ξαφνικά ένα παράξενο μήνυμα, που την τοποθετεί στον πυρήνα μιας πρωτοφανούς υπόθεσης. Κάποιος φαίνεται να αντιγράφει καρέ καρέ σκηνές από το τελευταίο βιβλίο της δημοφιλούς συγγραφέως, σε ένα παιχνίδι που δοκιμάζει τα όρια της λογικής.

Μιλάμε με την Βασιλική Λεβεντάκη, συγγραφέα του βιβλίου «Τρέξε στον επόμενο σταθμό, εκδόσεις Λιβάνη. Η συγγραφέας, γεννήθηκε και μεγάλωσε στον Πειραιά, όπου ζει μέχρι σήμερα. Σπούδασε Ιστορία της Τέχνης και Ψυχολογία στην Αθήνα.Εργάζεται σε ναυτιλιακή εταιρεία. Είναι παντρεμένη και μητέρα μιας κόρης.Γράφει μυθιστορήματα αλλά και βιβλία για παιδιά. Είναι μέλος της Ελληνικής Λέσχης Συγγραφέων Αστυνομικής Λογοτεχνίας (ΕΛΣΑΛ). Από τις Εκδόσεις Λιβάνη κυκλοφορoύν επίσης τα βιβλία της Η Μοναξιά δεν Έρχεται Μόνη, Οι Δαιμονισμένες και Στα Μονοπάτια του Καπνού.

– Όλη η ιστορία εκτυλίσσεται στο σταθμό όπου η Ρενάτα και ο Στέφαν τρέχουν να φράσουν πρώτοι;

Τρέξε στον επόμενο σταθμό κι αυτή η διαδρομή μετράει πολλές εναλλαγές τοπίων, με την ειδική πράκτορα Ρενάτα Κίμαν και τον συνεργάτη της Στέφαν Βέμπερ να έρχονται αντιμέτωποι, όχι μόνο με τις συνεχείς εξελίξεις και ανατροπές μιας μυστηριώδους υπόθεσης, αλλά και με τον ίδιο το χρόνο. Κι αν η αφήγηση μιας ιστορίας σε μια μόνο τοποθεσία ακούγεται ιδιαίτερα δελεαστική ως προς την απόδοση της, οι αναγνώστες του Τρέξε στον επόμενο σταθμό επισκέπτονται πολλά και διαφορετικά σημεία της ατμοσφαιρικής Ζυρίχης, παρακολουθώντας ταυτόχρονα μια καταιγιστική περιπέτεια.

-Πως ασχοληθήκατε με την Αστυνομική λογοτεχνία;

Η πρόκληση έδωσε το έναυσμα, πυροδοτώντας τη φαντασία και η ιδέα μιας ιστορίας με σφιχτή πλοκή, δομημένους χαρακτήρες, ένταση, μυστήριο και αγωνία, έγινε πραγματικότητα από το πρώτο μου κιόλας βιβλίο. Ένα παιχνίδι ανάμεσα στη λογική και τη φαντασία, που επέτρεπε να παρουσιαστούν όλα τα στοιχεία της αποκάλυψης στον αναγνώστη, με τέτοιο τρόπο όμως, που η ώρα της κορύφωσης θα σήμαινε παράλληλα και τη μεγάλη ανατροπή. Σαν σκόρπια κομμάτια που πρέπει να τοποθετούν με την κατάλληλη σειρά για να παρουσιάσουν μια ολοκληρωμένη εικόνα.

-Κάποιοι αμφισβητουν την ύπαρξη αστυνομικης λογοτεχνίας στη χωρα μας. Τι λέτε;

Θα βρείτε στην εντελώς αντίθετη πλευρά τη δική μου άποψη. Η αστυνομική λογοτεχνία είναι ένα είδος που υπηρετείται από δεκάδες άξιους και ταλαντούχους δημιουργούς. Συγγραφείς που παρουσιάζουν νέες ιδέες και αριστοτεχνικά δείγματα γραφής στον αναγνωστικό κοινό. Δεν είναι άλλωστε τυχαίο πως τα τελευταία χρόνια η αστυνομική λογοτεχνία καλωσορίζει στην εστία της όλο και περισσότερους αναγνώστες, έτοιμους να αφεθούν στο ταξίδι μιας νέας, και πολλές φορές πρωτόγνωρης εμπειρίας.

-Ο θάνατος, το μυστήριο, ο γρίφος αποτελούν απλώς μια καλή αφορμή για τον συγγραφέα ώστε να πραγματευτεί θέματα επίκαιρα;

Τολμώ να πω πως πίσω από τα καλά κρυμμένα μυστικά, την περιπέτεια, τη δράση και την αγωνία, την ένταση, την ασταθή ψυχοσύνθεση των ηρώων, τα εγκλήματα, κρύβονται σημαντικά κοινωνικά θέματα, προβληματισμοί, κοινωνικοπολιτικά φαινόμενα, που ο κάθε συγγραφέας επιθυμεί να θίξει με τον δικό του τρόπο. Αφορμή ή αιτία, ένα αστυνομικό μυθιστόρημα μπορεί να γίνει σίγουρα το μέσο για να προσεγγίσουμε μεγάλα κοινωνικά προβλήματα.

-Στη Λέσχη συγγραφέων Αστυνιμικής Λογοτεχνίας όταν συναντιέστε οι δημιουργοί τι συζητάτε;

Στην ΕΛΣΑΛ, την Ελληνική Λέσχη Συγγραφέων Αστυνομικής Λογοτεχνίας, μοιραζόμαστε την αγάπη, το πάθος και το μεράκι για την αστυνομική λογοτεχνία. Φυσικό και επόμενο είναι, οι στόχοι, οι ιδέες και οι περισσότερες συζητήσεις να περιστρέφονται γύρω από το συγκεκριμένο είδος, που ο καθένας χωριστά υπηρετεί με τον σεβασμό και την αγάπη που του αρμόζει.

-Διαβαζατε Γιάννη Μαρή;

Ο Γιάννης Μαρής είναι ανεκτίμητη κληρονομιά για τη λογοτεχνία. Δεν θα μπορούσα να μην έχω διαβάσει τα σπουδαία έργα του.

-Το αστυνομικό βιβλίο που λατρέψατε;

Είναι πολλά αυτά που λάτρεψα και είμαι σίγουρη πως υπάρχουν ακόμα περισσότερα για να λατρέψω. Δεν γίνεται να επιλέξω κάποιο ανάμεσα τους.

-Πως συνδυάζονται ναυτιλιακά, ψυχολογία και ιστορία Τέχνης;

Με μια πρώτη ματιά κανένας συνδυασμός για τρεις τόσο διαφορετικές κατευθύνσεις. Για μένα όμως, το καθένα χωριστά κουβαλά με τη δική του ένταση και ξεχωριστό παλμό κομμάτια μιας τέχνης που χρειάζεται καλλιτεχνία, ιστορική βάση, ψυχή, λογική και θάλασσα για να ενώσει τις αντιθέσεις, γεννώντας ισορροπίες.

-Τα προηγούμενα βιβλία σας;

Η Μοναξιά δεν έρχεται μόνη, είναι το πρώτο μου βιβλίο, και η ιστορία εξελίσσεται στην Ερμούπολη της Σύρου στα τέλη του 19ου – αρχές 20ου αιώνα, την περίοδο της πολιτιστικής και εμπορικής ανάπτυξης του νησιού. Η απύθμενη αγάπη μου για τη Σύρο, που είναι και ο τόπος καταγωγής μου, με ώθησαν να γράψω μια ιστορία μυστηρίου, ένα ψυχολογικό θρίλερ, με έμφαση στα συναισθήματα και στα δαιδαλώδη μονοπάτια που ακολουθεί η ψυχή. Το ανατρεπτικό τέλος, που αποτελεί και τη λύση της υπόθεσης, θίγει σημαντικότατο κοινωνικό πρόβλημα, όχι μόνο εκείνης της εποχής, αλλά, δυστυχώς, όλων των εποχών, μάστιγα για την κάθε κοινωνία.

Στα Μονοπάτια του Καπνού, το δεύτερο βιβλίο μου, μας ταξιδεύει πάλι πίσω στο χρόνο, στο 1930, με την υπόθεση να ξεκινά από τη Δραπετσώνα του Πειραιά και να συνεχίζει στην Καβαλά του καπνού, της φυματίωσης, της ανέχειας, των αντιθέσεων, της απέραντης ομορφιάς της πόλης. Πρόκειται για μια αστυνομική ιστορία εποχής, με έντονα κομμάτια λυρισμού, όπως τα έντονα συναισθήματα εκείνης της εποχής ορίζουν. Ο αστυνόμος Ηλίας Μαντάς καλείται να εξιχνιάσει μια σειρά εγκλημάτων, λύνοντας περίτεχνους γρίφους που θα παρουσιαστούν στην πορεία του, καταφέρνοντας να αποκαλύψει τα μυστικά εκείνα που ρίζωσαν στο παρελθόν, ρίχνοντας σκοτεινό τον ίσκιο τους στο παρόν.

-Με ποιο θέμα θα θελατε να καταπιαστείτε στο επόμενο βιβλίο σας;

Τα θέματα που αποτελούν τον πυρήνα των βιβλίων μου δεν είναι απόσταγμα μελέτης και μακροχρόνιας σκέψης. Είναι η στιγμή, το ερέθισμα, η εικόνα που δίνουν την πρώτη ανάσα στη φαντασία για να μπορέσει να εκφραστεί ελεύθερη, δημιουργώντας την πλοκή της επόμενης ιστορίας μου.

Print Friendly, PDF & Email

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here