Αντίθετοι με διατάξεις του πολυνομοσχεδίου που αφορούν τους κλάδους τους, οι φορείς

ΦΩΤΟ: EUROKINISSI (ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ)

Την αντίθεσή τους με τις διατάξεις εκείνες του πολυνομοσχεδίου που αφορούν τους κλάδους τους, εξέφρασαν οι φορείς στις τοποθετήσεις τους στην κοινή συνεδρίαση των Διαρκών Επιτροπών Οικονομικών και Κοινωνικών Υποθέσεων και Παραγωγής και Εμπορίου. 

Οι εκπρόσωποι των δικηγόρων, των μηχανικών, βιοτεχνών και εμπόρων εξέθεσαν τις δραματικές συνέπειες, όπως τις χαρακτήρισαν, από την εφαρμογή συγκεκριμένων διατάξεων και ζήτησαν την απόσυρσή τους.

Ο Βασίλειος Αλεξανδρής, πρόεδρος του Δικηγορικού Συλλόγου Αθηνών, ζήτησε την απόσυρση της διάταξης η οποία καταργεί την δυνατότητα που έδινε ο νόμος 4331/15 στους μετά την 1/1/1993 ασφαλισμένους του Ενιαίου Ταμείου Ανεξάρτητα Απασχολουμένων (ΕΤΑΑ) να υπαχθούν σε κατώτερη ασφαλιστική κατηγορία.

Χαρακτήρισε, στη συνέχεια, τη συγκεκριμένη διάταξη «εμπνεύσεως Ηρώδη» και πρόσθεσε ότι η ψήφισή της θα «επιφέρει δραματικές επιπτώσεις στην είσπραξη των ασφαλιστικών εισφορών, επομένως και στα έσοδα του ασφαλιστικού ταμείου».

Ο πρόεδρος του ΔΣΑ, ανέφερε επίσης ότι η ψήφιση της διάταξης θα πλήξει τους νέους κυρίως δικηγόρους οι οποίοι «επιφορτίζονται με νέα βάρη», και επικαλέστηκε τα στοιχεία του Δικηγορικού Συλλόγου, σύμφωνα με τα οποία 8.036 δικηγόροι έχουν κάνει μέσα στο 2015 μόνο 16 παραστάσεις.

Την χρησιμότητα της καταργούμενης διάταξης για τους ασφαλισμένους του ΕΤΑΑ αναγνώρισε κατά την τοποθέτηση του και ο πρόεδρος του Ταμείου, Στυλιανός Πλιάκης, λέγοντας ότι η διάταξη αυτή έδινε στους ασφαλισμένους «μια ανάσα», προκειμένου να αντιμετωπίσουν τις τρέχουσες εισφορές μετά τις αυξήσεις εισφορών του 2011, και στους νέους ασφαλισμένους να κατέβουν δυο κατηγορίες στο 2015 και το 2016.

Σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΕΤΑΑ, το μέτρο συνεισέφερε στην αύξηση της εισπραξιμότητας του Ταμείου, και επικαλέστηκε τα στοιχεία του κλάδου των μηχανικών, σύμφωνα με τα οποία 7.400 μηχανικοί περισσότεροι από ό,τι το δεύτερο εξάμηνο του 2014 ανταποκρίθηκαν στην καταβολή των εισφορών τους, και το Ταμείο εισέπραξε επιπλέον 9.300.000 ευρώ, που αντιστοιχεί σε αύξηση 14%.

Ο κ. Πλιάκης προσέθεσε ότι ενώ η εισπραξιμότητα του κλάδου των μηχανικών είχε πέσει λόγω της κρίσης στο 49%, μετά την εφαρμογή του μέτρου έφθασε στο 60%.

«Η διάταξη δεν πρέπει να καταργηθεί γιατί όποιος δεν μπορεί να καταβάλλει τις εισφορές του φεύγει από το επάγγελμα και το Ταμείο χάνει και μελλοντικές εισφορές», κατέληξε ο κ. Πλιάκης.

«Το νομοσχέδιο οδηγεί την ελληνική οικονομία σε νέα παγίδα ύφεσης και υπερχρέωσης», υποστήριξε ο πρόεδρος της Γενικής Συνομοσπονδίας Επαγγελματιών Βιοτεχνών Εμπόρων Ελλάδας (ΓΣΕΒΕΕ ) Γιώργος Καββαθάς.

Ανέφερε ότι το σχέδιο νόμου είναι κακογραμμένο και ζήτησε να υπάρξει κωδικοποίηση της νομοθεσίας, κυρίως της φορολογικής, για να αποφευχθεί το βάρος του διοικητικού κόστους το οποίο επιβαρύνει περισσότερο τις μικρές και πολύ μικρές επιχειρήσεις και οδηγεί σε παραβατικότητα.

Χαρακτήρισε «ασαφή και ευρεία» την έννοια του εγκλήματος της φοροδιαφυγής όπως περιγράφεται στο σχέδιο νόμου, και είπε ότι εξισώνει αδικήματα όπως τα εικονικά και πλαστά τιμολόγια με μικρότερες παραβάσεις, κάτι που επιτρέπει στους ελεγκτές να κρίνουν κατά το δοκούν. Τάχθηκε δε κατά της αυστηροποίησης των κανόνων και των κατασταλτικών μέτρων με γραφειοκρατικό χαρακτήρα.

Ανέφερε ότι οι επιχειρήσεις θα επιβαρυνθούν με την επέκταση του ΕΝΦΙΑ και ότι με τις αλλαγές στη ρύθμιση των 100 δόσεων οδηγούνται εκτός ρύθμισης πολλοί επιχειρηματίες.

Ζήτησε τέλος την απόσυρση των διατάξεων που περιορίζουν τη δυνατότητα του συμψηφισμού όσων έχουν χρέη προς τον ΟΑΕΕ με τη σύνταξη.

Την αυστηροποίηση των ποινών της λαθρεπιβίβασης με την μετατροπή του αδικήματος από πταίσμα σε πλημμέλημα, πρότεινε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών (ΟΑΣΑ) Γρηγόριος Δημητριάδης, ξεχνώντας προφανώς ότι μόλις δυο χρόνια πριν, ο υπερβάλλων ζήλος ενός ελεγκτή κόστισε τη ζωή σε ένα 19χρονο παιδί που σκοτώθηκε στην προσπάθεια του να διαφύγει.  

Ο Γ. Δημητριάδης ζήτησε επίσης τα υπουργεία που ασκούν κοινωνική πολιτική με τα εισιτήρια των συγκοινωνιών να καταβάλλουν στον Οργανισμό τα ανάλογα ποσά και να ενταθούν οι διώξεις κατά της παραχάραξης των εισιτηρίων.

Πρότεινε, τέλος, ο εκάστοτε πρόεδρος του ΟΑΣΑ να είναι και πρόεδρος των θυγατρικών εταιρειών του Οργανισμού «για να υπάρξει συμπληρωματικότητα και συνέργειες».

Print Friendly, PDF & Email

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here