Amazon: Το πρώτο κατάστημα χωρίς ταμειακές μηχανές ανοίγει στο Λονδίνο

Η Amazon άνοιξε στο Λονδίνο το πρώτο της παντοπωλείο χωρίς ταμειακές μηχανές. Πρόκειται για το πρώτο κατάστημα αυτού του τύπου που ανοίγει η Amazon πέρα από τις ΗΠΑ.

Το κατάστημα της Amazon στη Βρετανία έχει έκταση 232 τετραγωνικών μέτρων συνολικά, είναι αρκετά μικρότερο από ένα τυπικό σούπερ μάρκετ.

Οι καταναλωτές που προτιμούν το λονδρέζικο Amazon Fresh θα ενεργοποιούν μία εφαρμογή στα κινητά τους τηλέφωνα όταν εισέρχονται στο κατάστημα και αυτόματα, όταν εξέρχονται από αυτό θα χρεώνονται για τα προϊόντα που αγόρασαν.

Στο κατάστημα οι καταναλωτές βρίσκουν τόσο προϊόντα της Amazon όσο και τρίτων εταιρειών, ενώ θα λειτουργεί και ως χώρος συλλογής και επιστροφής αγαθών που αγοράστηκαν online. Πριν το άνοιγμα του καταστήματος είχαν εκφραστεί ανησυχίες σχετικά με την προστασία της ιδιωτικότητας, ωστόσο, ειδήμονας σε θέματα λιανικής ανέφερε πως πρόκειται για μία «καθοριστική στιγμή».

Κάμερες και αισθητήρες

Σύμφωνα με όσα μεταδίδει το BBC το σύστημα χρησιμοποιεί ανάλογη τεχνολογία με αυτή των καταστημάτων Amazon Go στις ΗΠΑ που άνοιξαν το 2018. Ωστόσο με πρόσφατες τροποποιήσεις το σύστημα μπορεί να ανταποκριθεί ακόμα και όταν οι πελάτες διαλέγουν διαφορετικά μπουκέτα λουλούδια, περιοδικά και ευχετήριες κάρτες – πράγμα που δεν μπορούσε να κάνει στο παρελθόν. Για τη λειτουργία του απαιτούνται εκατοντάδες κάμερες και αισθητήρες αλλά και προηγμένο λογισμικό τεχνητής νοημοσύνης.

Στο σύστημα ωστόσο δεν εμπλέκεται αναγνώριση προσώπου. Οι καταναλωτές κατά την είσοδο απλά σαρώνουν έναν κωδικό που βρίσκεται στον λογαριασμό τους στο Amazon Shopping app.

Αντιδράσεις 

Οργανώσεις εξέφρασαν την αντίρρησή τους προς το άνοιγμα του καταστήματος κάνοντας λόγο για μία δυστοπική, κάτω από πλήρη παρακολούθηση, καταναλωτική εμπειρία. Σύμφωνα με τη Silkie Carlo, από την οργάνωση Big Brother Watch, «η αυξημένη παρακολούθηση των καταναλωτών της Amazon (σ.σ. από την εταιρεία) θα οδηγήσει στα μεγαλύτερα ίχνη προσωπικών δεδομένων σε σχέση με οποιαδήποτε άλλη εταιρεία. Οι πελάτες πρέπει να γνωρίζουν πώς και από ποιον θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν αυτά τα αρχεία και τα δεδομένα», αναφέρει.

Σύμφωνα με την εταιρεία οι πληροφορίες που συλλέγονται από την παρουσία των καταναλωτών στα καταστήματά της διατηρούνται για έως και 30 ημέρες. Περισσότερες πληροφορίες για το πώς χρησιμοποιούνται τα δεδομένα παρέχονται στη σελίδα της.

 

Print Friendly, PDF & Email

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here