Στο υπουργείο Παιδείας ο Αλέξης Τσίπρας-Ολοήμερα σχολεία, αλλαγές σε Λύκειο στην ατζέντα

Από το υπουργείο Παιδείας ξεκίνησε ο Αλέξης Τσίπρας, τις επισκέψεις του στα υπουργεία, με στόχο την ιεράρχηση των παρεμβάσεων των υπουργείων, την ενίσχυση των πρωτοβουλιών τους και την επιτάχυνση του κυβερνητικού έργου. Στην  ατζέντα της επίσκεψης βρίσκονται η επέκταση του προγράμματος των ολοήμερων σχολείων, και οι αλλαγές στο Λύκειο, την εισαγωγή στα ΑΕΙ και την λειτουργία της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, εν μέσω της συνεχιζόμενης υποχρηματοδότησής της που δημιουργεί ασφυκτικά προβλήματα στα ΑΕΙ.

Τα νομοσχέδια που αναμένεται να κατατεθούν αφορούν στη σύσταση περιφερειακών συμβουλίων στη θέση των συμβουλίων ιδρυμάτων, αλλαγές στον τρόπο εκλογής πρυτάνεων-αντιπρυτάνεων, επαναφορά ασύλου, περιορισμούς στα δίδακτρα των μεταπτυχιακών, ελεύθερη πρόσβαση οικονομικά ασθενέστερων φοιτητών κ.ά

Εκτός από την εξαγγελία για την επέκταση του ολοήμερου Δημοτικού σχολείου σε 840 ακριτικές σχολικές μονάδες, σύμφωνα με την Αυγή, αναμένεται να ανακοινωθεί σειρά μεταρρυθμίσεων που θα δώσουν σε μαθητές, αλλά και φοιτητές, ίσες ευκαιρίες πρόσβασης στην εκπαίδευση, αλλά και που θα “εξυπηρετήσουν” το συνολικό σχέδιο της ανασυγκρότησης του κοινωνικού κράτους. “Η εκπαιδευτική μεταρρύθμιση πρέπει να φέρει τον άνεμο της προοδευτικής αλλαγής στην Παιδεία, στον αντίποδα των αποτυχημένων και αντιδραστικών νομοθετημάτων των περασμένων ετών, που βρήκαν απέναντί τους σύσσωμη την εκπαιδευτική κοινότητα”, είχε διαμηνύσει ο πρωθυπουργός στο υπουργικό συμβούλιο.

Για την επόμενη διετία, το μεγάλο στοίχημα είναι η αναμόρφωση του Λυκείου και του συστήματος πρόσβασης στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Η σχετική διακομματική συζήτηση στη Βουλή (επί όσων έχει προτείνει το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής και έχουν “μπολιάσει” φορείς και εμπειρογνώμονες) αναμένεται να ξεκινήσει μετά τις Πανελλαδικές.

Στόχος είναι οι μαθητές της Α’ Λυκείου το 2018-2019 να “εγκαινιάσουν” το νέο σύστημα. Υπενθυμίζεται ότι μέχρι στιγμής έχει προταθεί να γίνει υποχρεωτική η Α’ Λυκείου, να καταργηθούν τα μονόωρα μαθήματα, να αναβαθμιστεί η επαγγελματική εκπαίδευση, να δημιουργηθεί ένα εθνικό απολυτήριο – διαβατήριο για την εισαγωγή σε τμήματα της Τρτοβάθμιας εκπαίδευσης με χαμηλή ζήτηση.

Για τα ΑΕΙ

Στο μεταξύ, πρωθυπουργός και υπουργός Παιδείας θα συζητήσουν για το νομοσχέδιο για τις αλλαγές στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, που αναμένεται να τεθεί σε δημόσια διαβούλευση εντός των ημερών. Οι θεσμικές παρεμβάσεις που σχεδιάζει το υπουργείο Παιδείας παρουσιάστηκαν, εξάλλου, στο υπουργικό συμβούλιο της περασμένης εβδομάδας ενώπιον του Αλ. Τσίπρα. Βασικότερη είναι εκείνη που εξασφαλίζει απρόσκοπτη πρόσβαση των φοιτητών στα μεταπτυχιακά προγράμματα. Το ίδιο ν/σ προβλέπει ρυθμίσεις για τα επαγγελματικά δικαιώματα αποφοίτων 195 τμημάτων ΑΕΙ, καθώς και την ίδρυση διετών δομών στα ΤΕΙ, που θα παρέχουν πιστοποιημένα διπλώματα επαγγελματικής κατάρτισης στους αποφοίτους των ΕΠΑΛ.

Τέλος, στην ενημέρωση του Αλ. Τσίπρα από τον Κ. Γαβρόγλου θα τεθεί και το θέμα των δυνατοτήτων να ανοίξουν και τον ερχόμενο Σεπτέμβριο τα σχολεία χωρίς προβλήματα. Αξίζει, πάντως, να σημειωθεί ότι οι διαδικασίες των εγγραφών των μαθητών, της οργάνωσης των τμημάτων, αλλά και των αιτήσεων των αναπληρωτών γίνονται φέτος ιδιαίτερα νωρίς. Μάλιστα, μέσα στο δεύτερο δεκαήμερο του Μαΐου αναμένεται η δημοσιοποίηση των προσωρινών πινάκων αναπληρωτών εκπαιδευτικών.

 

 

 

Την ίδια ώρα, ωστόσο, τα πανεπιστημιακά ιδρύματα της χώρας ασφυκτιούν. Το Πανεπιστήμιο Αθηνών που φέτος συμπληρώνει 180 χρόνια από την ίδρυση και λειτουργία του, έχει υποστεί μείωση της χρηματοδότησής του κατά 70% την τελευταία επταετία και αποψίλωση του ανθρώπινου δυναμικού του, καθηγητών και προσωπικού, περίπου κατά 30%.

Το ίδρυμα παραμένει όρθιο χάρη στο υψηλού επιπέδου ανθρώπινο δυναμικό και την ισχυρή παράδοσή του: σε ετήσια βάση οι πανεπιστημιακοί καθηγητές, αποκαλύπτει ο πρύτανης Θάνος Δημόπουλος, προσελκύσαν στο Πανεπιστήμιο από ερευνητικά έργα πόρους πέντε φορές περισσότερους από εκείνους της κρατικής επιχορήγησης για λειτουργικές δαπάνες και δημόσιες επενδύσεις!

Print Friendly, PDF & Email

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here