Tο Αγιο Φως, ο Καμμένος, οι τιμές αρχηγού κράτους και ο θρησκευτικός τσαρλατανισμός ως εργαλείο θεσμικού λαϊκισμού

Του ΧΡΗΣΤΟΥ ΖΕΡΒΑ

ΦΩΤΟ: EUROKINISSI(ΧΡ.ΜΠΟΝΗΣ)

Διαστάσεις ενδοκυβερνητικής κόντρας μεταξύ των δυνάμεων της κοινής λογικής και εκείνων του θρησκευτικού και όχι μόνο, αναχρονισμού, παίρνει η αντιπαράθεση για το Αγιο Φως και τη μεταφορά του στην Ελλάδα με το πρωθυπουργικό αεροσκάφος, με τιμές «αρχηγού κράτους».

Πρόκειται για έναν ανεπίτρεπτο θρησκευτικό τσαρλατανισμό, που επιβίωσε και απέκτησε μάλιστα εθιμική μορφή, χάρις στον απίστευτο απόθεμα κοινωνικού και πολιτικού λαϊκισμού, ενός πολιτικού συστήματος εξουσίας που το χρησιμοποίησε ως εργαλείο του, εντάσσοντας την όλη «μπίζνα» σε ένα γενικό πλαίσιο «παράδοσης» το οποίο όριοθέτησε στη συνέχεια ως απαραβίαστο.

Οποιος αμφισβητεί αυτό το πλαίσιο, επικαλούμενος απλά τη κοινή λογική, είναι επικίνδυνος, ανεύθυνος και ενάντια στην παράδοση της κοινωνίας. Αντίθετα όποιος στηρίζει αυτόν τον ανεκδιήγητο τσαρλατανισμό, αυτοαναγοτεύεται ως θεματαοφύλακας της ορθόδοξης πίστης και παράδοσης, η οποία αυθαιρέτως ταυτίζεται με την ιστορία του Αγίου Φωτός και την απονομή σε αυτό, τιμών αρχηγού κράτους!

Το σύγχρονο ευρωπαικό ελληνικό κράτος επιδίδεται με τις ευλογίες Καμμένου, που επιμένει σε αυτή την γελοία ιστορία, στο πιο οπισθοδρομικό, αναχρονιστικό και θρησκευτικό κράτος τη Ευρώπης.με τις υγείες μας λοιπόν και να χαιρόσαστε τον Καμμένο…

Το ερώτημα είναι, πως ενόψει της συνταγματικής αναθεώρησης, θα συγκεράσετε εκεί στη κυβέρνηση απόψεις, διαμετρικά αντίθετες και ιδειολογικοπολιτικά αλληλοσυγκρουόμενες;  Είναι δυνατόν να συγκυβερνά ο ΣΥΡΙΖΑ μ ένα κόμμα όπως οι ΑΝΕΛ, ότσν ο αρχηγός του Π> Καμμένος, δηλώνει μετά την συνάντησή του με τον Αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο, ότι «όσο είμαστε εμείς κυβέρνηση θα υποδεχόμαστε το Άγιος Φως όπως προβλέπει το Σύνταγμα με τιμές Αρχηγού Κράτους».

Σε εντελώς αντίθετο μήκος κύματος, κινούνται ωστόσο αρκετοί βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ. Ετσι, εκτός του Μάκη Μπαλαούρα, που χαρακτήρισε «παγανιστικό κατάλοιπο» το Άγιο Φως, και η κοινοβουλευτική εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ, Φωτεινή Βάκη, τονίζει ότι κατά τον Αδαμάντιο Κοραή το Άγιο Φως αποτελεί «ψευδοθαύμα».

«Όσοι λοιδορούν τον Μπαλαούρα διότι απεκάλεσε παγανιστικό το έθιμο του Αγίου Φωτός, ας ανατρέξουν στον Κοραή, ο οποίος στα Ατακτα, το αποκαλεί «ψευδοθαύμα» που πιστεύουν «ολίγοι ίσως τινές δια μωρίαν και άλλοι δι’ αισχροκέρδειαν»» αναφέρει η κ. Βάκη σε συνέντευξή της στην Ημερησία.

Η ίδια είχε καταθέσει και ερώτηση στη Βουλή τον Μάιο του 2015 από κοινού με τον κ. Μπαλαούρα.

«Η ερώτηση εντάσσεται στον γενικότερο προβληματισμό ως προς το θέμα των σχέσεων της Εκκλησίας με το Κράτος. Στην κοινοβουλευτική ερώτηση εκφράζονται επιφυλάξεις ως προς τη σκοπιμότητα, ενώ ερωτώνται οι συναρμόδιοι υπουργοί και ως προς τις οικονομικές διαστάσεις της συμμετοχής του κράτους σε αυτή τη διαδικασία» τονίζει.

Ωστόσο ο  υπουργός Εξωτερικών, Νίκος Κοτζιάς, από την πλευρά του, αναλαμβανοντας έναν ρόλο διαμεσολαβητή, χαρακτηρίζει «περιττή» την αντιμαχία για τη μεταφορά του Αγίου Φωτός από τα Ιεροσόλυμα στην Αθήνα. Όπως αναφέρει η εν λόγω αντιμαχία «έχει ουσιαστικό πολιτικό περιεχόμενο και σαφή επικοινωνιακή στόχευση. Είναι απαράδεκτη η λαϊκίστικη εκμετάλλευση των θρησκευτικών πεποιθήσεων για πολιτικό ή προσωπικό όφελος».

Και προσθέτει: «Η προοδευτικότητα δεν πρέπει να μετριέται με χτυπήματα στην καρδιά της παράδοσης του λαού. Είναι το σύνολο των αγώνων και των αποτελεσμάτων για οικονομική ανεξαρτησία και κοινωνική χειραφέτηση».

Η υπόθεση είναι αρκούντως σοβαρή για να περιοριστεί σε περιπτωσιολογία ενδοκυβερνητικής διαμάχης. Αφορά το ίδιο το Σύνταγμα και την διαδικασία αναθεώρησης. Εχει σχέση με το ρόλο του σύγχρονου κράτους και τη λειτουργία του, ως ανεξίθρησκου και ουδέτερου μηχανισμού εξουσίας. Είναι στοιχείο της προοδευτικής διακυβέρνησης και του αναγκαίου διαχωρισμού κράτους-Εκκλησίας, που επιτέλους πρέπει να προχωρήσει σ΄αυτή τη χώρα.

Ο αναχρονισμός των σχέσεων αυτών, δεν αποτελεί έκφραση της παράδοσης του τόπου και πάντως σε καμία περίπτωση, οποιαδήποτε θρησκευτική παράδοση, δεν μπορεί να επηρεάζει και να καθορίζει τον τρόπο λειτουργίας των θεσμικών εξουσιών. Η μήπως όχι, κ. Κοτζιά;

Με άλλα λόγια, δεν είναι δυνατόν ο κ. Καμμένος, ως υπουργός Αμυνας και θεοσεβούμενος πολιτικός, να ασκεί ελέω της προνομιακής σχέσης του με τον Ιερώνυμο, δικαίωμα παρέμβασης στην κυβερνητική πολιτική όσον αφορά το μάθημα των θρησκευτικών, να απειλεί και αν εκβιάζει κυνικά τον πρωθυπουργό με πτώση της κυβέρνησης εάν δεν εισακουσθεί η θέση του και στο τέλος να αξιώνει την αποπομπή του υπουργού Παιδείας(Ν. Φίλης), επειδή δεν είναι αρεστός στον Αρχιεπίσκοπο.

Και το κυριότερο, αυτές οι εξωθεσμικές και απαράδεκτε απαιτήσεις, να γίνονται αποδεκτές από τον πρωθυπουργό!

Κάτι δεν πάει καλά στη πολιτική και θεσμική μας συγκρότηση. Γι αυτό απαιτούνται άμεσες παρεμβάσεις και λύσεις…

 

 

Print Friendly, PDF & Email

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here