Ανοίγει ο δρόμος για προσλήψεις 15.000 εκπαιδευτικών-Κατατέθηκε η τροπολογία

Κατατέθηκε το βράδυ της Δευτέρας  στη βουλή η τροπολογία για τους όρους προσλήψεων των μόνιμων εκπαιδευτικών (γενικής εκπαίδευσης και ειδικής αγωγής) , του ειδικού εκπαιδευτικού προσωπικού και του ειδικού βοηθητικού προσωπικού. ενώ υπάρχει αναφορά και σε ζητήματα των προσωρινών αναπληρωτών και ωρομίσθιων.

 

Η κυβέρνηση υποστηρίζει ότι επιταχύνονται οι διαδικασίες κάλυψης των θέσεων στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Μάλιστα, κατά την κυβερνητική ρητορική, ανοίγει ο δρόμος για τον μόνιμο διορισμό 15.000 εκπαιδευτικών έως το 2022.

«Να χαιρετήσουμε όλοι το γεγονός ότι για πρώτη φορά μετά από δέκα χρόνια δεσμευόμαστε για διορισμούς μόνιμων εκπαιδευτικών. Είναι θέμα δημοκρατικής συνείδησης». Αυτό τόνισε ο υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, Κώστας Γαβρόγλου, μιλώντας στην Επιτροπή μορφωτικών Υποθέσεων στη Βουλή σχετικά με το νεο σύστημα διορισμού των εκπαιδευτικών.

Μάλιστα, υπογράμμισε ότι οι διορισμοί είναι κάτι που «κέρδισε η ελληνική κοινωνία, όχι η κυβέρνηση».

Επίσης, ο υπουργός ξεκαθάρισε ότι το σύστημα δείχνει σεβασμό στους αναπληρωτές, αναγνωρίζοντας μέχρι 120 μήνες προϋπηρεσίας.

Ο κ. Γαβρόγλου, τέλος, πρότεινε να τεθούν στο τραπέζι οι όποιες προτάσεις για τη μοριοδότηση την ερχόμενη Τετάρτη στην επιτροπή, ώστε όταν κατατεθεί το νομοσχέδιο στην Ολομέλεια, να έχει ένα σύστημα μοριοδότησης που θα είναι αποτέλεσμα συνεννόησης.

Την τροπολογία υπογράφουν ο υπουργός Παιδείας, Κώστας Γαβρόγλου, η υπουργός Διοικητικής Ανασυγκρότησης Μαριλίζα Ξενογιαννακοπούλου και η υφυπουργός παιδείας Μερόπη Τζούφη. Ορίζεται διαδικασία κατάταξης των υποψηφίων σε αξιολογικούς πίνακες βάσει σειράς προτεραιότητας και όχι με γραπτό διαγωνισμό. Η σειρά προτεραιότητας για την επιλογή των εκπαιδευτικών πραγματοποιείται υπό τον έλεγχο του ΑΣΕΠ.

Η εκπαιδευτική προϋπηρεσία προσμετράται με 120 μονάδες κατ΄ανώτατο όριο (μια μονάδα ανά μήνα πραγματικής εκπαιδευτικής προϋπηρεσίας και μέχρι τους εκατόν είκοσι μήνες). Τα ακαδημαϊκά προσόντα αφορούν 120 μονάδες κατ΄ανώτατο όριο οι οποίες αναλύονται ως εξής: Διδακτορικό δίπλωμα 40 μονάδες, μεταπτυχιακός τίτλος σπουδών ενός τουλάχιστον ακαδημαϊκού έτους 20 μονάδες, δεύτερος μεταπτυχιακός τίτλος σπουδών ενός τουλάχιστον ακαδημαϊκού έτους 8 μονάδες, δεύτερο πτυχίο ΑΕΙ 16 μονάδες.

Μεταξύ άλλων ο βαθμός του πτυχίου καθορίζεται σε 20 μονάδες κατ΄ανώτατο όριο.

Ως προς τα κοινωνικά κριτήρια προβλέπονται 3 μονάδες για κάθε ανήλικο παιδί κ.λ.π. και 20 μονάδες για μόνιμη αναπηρία 67% και άνω του υποψηφίου, ή του/της συζύγου ή τέκνου.

Η τροπολογία εντάχθηκε στο νομοσχέδιο για τις «Συνέργειες Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών, Πανεπιστημίου Θεσσαλίας με τα Τ.Ε.Ι. Θεσσαλίας και Στερεάς Ελλάδας, Παλλημνιακό Ταμείο και άλλες διατάξεις».

Η συζήτηση για το νομοσχέδιο

Με τον υπουργό Παιδείας, Κώστα Γαβρόγλου, να επισημαίνει ότι το νομοσχέδιο για τις «συνέργειες του ΕΚΠΑ, του Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών, του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας με τα Τ.Ε.Ι. Θεσσαλίας και Στερεάς Ελλάδας, το Παλλημνιακό Ταμείο κ.α.», αποτελεί την συνέχεια της μεταρρυθμιστικής προσπάθειας της κυβέρνησης που αφορά στον ενιαίο χώρο έρευνας και εκπαίδευσης και στο μέλλον της εκπαίδευσης, και την Αντιπολίτευση να μιλά για πρόχειρες και βίαιες αλλαγές με στόχο την ψηφοθηρία, το εν λόγω νομοθέτημα εισήχθη προς επεξεργασία στην αρμόδια κοινοβουλευτική Επιτροπή.

Ο κ. Γαβρόγλου, επικεντρώθηκε στην συζήτηση για το μέλλον της Ανώτατης Εκπαίδευσης, τονίζοντας πως αυτή «περνά» μέσα από την ίδρυση νέων τμημάτων, τις συνέργειες ανάμεσα στους δύο τομείς της ανώτατης εκπαίδευσης, των Τ.Ε.Ι. και των Πανεπιστημίων και την δημιουργία νέων ερευνητικών φορέων, που συμπληρώνουν τους ερευνητικούς φορείς οι οποίοι είναι εκτός των Πανεπιστημίων. Ιδιαίτερη μνεία έκανε ο υπουργός Παιδείας στην ανάγκη να επέλθει ισορροπία ανάμεσα στα Πανεπιστήμια της Περιφέρειας και τα Πανεπιστήμια του Κέντρου και κατέστησε σαφές ότι θα υπάρχει σε αυτό διακομματική συμφωνία καθώς – όπως είπε – δε μπορεί να γίνει οτιδήποτε εάν δεν εξασφαλίσει τη συναίνεση των διοικήσεων των ιδρυμάτων. Ο υπουργός Παιδείας αναφέρθηκε εξάλλου στις ρυθμίσεις με τις οποίες ρυθμίζεται το θέμα των αμετάθετων και διορίζονται όλοι οι δικαιωθέντες στα δικαστήρια από τον διαγωνισμό του ΑΣΕΠ του 2008.

Από την πλευρά της ΝΔ, ο εισηγητής Χρήστος Κέλλας ανέφερε ότι δεν προκύπτει από πουθενά ότι έγινε αξιολόγηση Ιδρυμάτων και αμφισβήτησε τα λεγόμενα του υπουργού περί συμφωνίας των πρυτάνεων και τόνισε ότι πρόκειται περί βίαιης και ισοπεδωτικής απορρόφησης των ιδρυμάτων. «Όσα μας παρουσιάσατε σήμερα είναι αλλόκοτα, ασυνάρτητα και στερούμενα κάθε προοπτικής εμβάθυνσης της ακαδημαϊκής έρευνας και σύνδεσής της με την αγορά εργασίας και την κοινωνικοοικονομική ανάπτυξη» είπε ο κ. Κέλλας, ο οποίος δήλωσε ότι η ΝΔ καταψηφίζει το νομοσχέδιο επί της αρχής και επιφυλάσσεται επί των άρθρων, για τα οποία περιμένει σαφείς και ειλικρινείς απαντήσεις.

Ο ειδικός αγορητής της ΔΗΣΥ, Λ. Γρηγοράκος υποστήριξε ότι η κυβέρνηση δείχνει βιασύνη και την κατηγόρησε ότι η εκπαιδευτική της πολιτική αποπνέει οσμή από το παρελθόν και είναι απορριπτέα.

Το νομοσχέδιο προωθεί πελατειακά συμφέροντα, είπε ο Π. Ηλιόπουλος από την ΧΑ.

Ο ειδικός Αγορητής του ΚΚΕ, Γιάννης Δελής, τόνισε ότι πάνω στα σχέδια που κάνει ο ΟΟΣΑ και ο ΣΥΡΙΖΑ και τα κόμματα υπηρετούν την καλύτερη δυνατή προσαρμογή της εκπαίδευσης στο άρμα των αναγκών της κερδοφορίας και των επιδιώξεων του κεφαλαίου. Ανέφερε επίσης ότι συνεχίζεται παντού η υλοποίηση των μνημονιακών δεσμεύσεων με την ίδια ένταση.

«Βασική επιδίωξη του νομοσχεδίου είναι η θεραπεία των αδυναμιών» είπε ο Κ. Κατσίκης από τους ΑΝΕΛ.

Εκ μέρους του Ποταμιού ο Γιώργος Μαυρωτάς επισήμανε ότι η κυβέρνηση τα κάνει όλα στο άψε σβήσε για ψηφοθηρικούς λόγους.

 

 

Print Friendly, PDF & Email

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here