Σπίρτζης: Αλλαγές σε πρόστιμα ΚΟΚ, άδειες οδήγησης για περισσότερη οδική ασφάλεια

Αλλαγές στο θεσμικό πλαίσιο για τις άδειες οδήγησης και μειώσεις προστίμων του ΚΟΚ με βάση τη σημαντικότητα της παράβασης, με εξαίρεση τις επικίνδυνες παραβάσεις όπως η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ,  ανακοίνωσε ο υπουργός Μεταφορών Χρ. Σπίρτζης.

Σε χαιρετισμό στην ημερίδα «Safe and Sober», με θέμα «Το φαινόμενο της οδήγησης υπό την επήρεια αλκοόλ στην Ελλάδα και η αντιμετώπισή του», που διοργάνωσαν το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών (ETSC) σε συνεργασία με το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων και το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας (Ι.Ο.ΑΣ.) «Πάνος Μυλωνάς», ο κ. Σπίρτζης τόνισε πως το υπουργείο είναι έτοιμο να προχωρήσει σε αναμόρφωση του θεσμικού πλαισίου γύρω από τις μεταφορές και από τις υποδομές.

«Θα έχουμε ένα άλλο θεσμικό πλαίσιο, γύρω από τις άδειες οδήγησης και την κυκλοφοριακή αγωγή, γύρω από τον τρόπο που αντιμετωπίζονται οι παραβάτες, γύρω από τα πρόστιμα, που θα επιβάλλονται από εδώ και πέρα, με τρόπο που αυτά να μπορούν να λειτουργούν και όχι να μην υπάρχουν επί της ουσίας» ανέφερε χαρακτηριστικά.

Αλλαγές στα πρόστιμα, αλλά όχι μειώσεις στην οδήγηση με χρήση αλκοόλ

«Συνήθως, τα δρακόντεια μέτρα, αυτό που φέρνουν είναι μη μέτρα. Άρα καλό θα είναι να μαζέψουμε και τις βέλτιστες πρακτικές που υπάρχουν στην Ευρώπη και σε όλο τον κόσμο για να μην ανακαλύπτουμε τον τροχό από την αρχή, και να τις υιοθετήσουμε. Επεξεργαζόμαστε λοιπόν μια αλλαγή στα πρόστιμα. Να πληρώνονται απ’ όλους με βάση τη σημαντικότητα της παράβασης, την επίδραση στην οδική ασφάλεια και την οικονομική δυνατότητα του κάθε πολίτη», τόνισε ο υπουργός.

αλκοτετσ ευρωκινηση

«Προφανώς. για τα πρόστιμα που έχουν να κάνουν με επικίνδυνες παραβάσεις και ειδικά με την επήρεια αλκοόλ, δεν προβλέπεται μείωση, λόγω της σοβαρότητας των ατυχημάτων που προκαλούνται. Άρα μπορούμε να υιοθετήσουμε άλλου είδους πρακτικές σαν και αυτές που ακούσαμε πριν (από τις εισηγήσεις των ομιλητών) ή άλλου είδους συνήθειες σε σχέση με την παιδεία και την ευαισθητοποίηση όλων των οδηγών και όλων των πολιτών», υπογράμμισε.

«Δεν μπορεί παρά να αποτελεί για όλους μας, προτεραιότητα και το ζήτημα της οδικής ασφάλειας γενικότερα, αλλά και το θέμα της οδήγησης υπό την επήρεια αλκοόλ. Καθημερινά οι νεκροί, οι τραυματίες από τα τροχαία ατυχήματα, πλήττουν την ελληνική οικογένεια, τόνισε ο υπουργός.

«Η πολιτική βούληση μας, τόσο για θεσμικές αλλαγές, όσο και για την ευαισθητοποίηση των πολιτών είναι δεδομένη» ανέφερε ο κ. Σπίρτζης και ζήτησε από όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, την επιστημονική κοινότητα και το Ινστιτούτο Μυλωνά να συνεργαστούν για να αναληφθούν άμεσες πρωτοβουλίες, που θα αναβαθμίζουν την οδική ασφάλεια στη χώρα μας.

Νωρίτερα, η γενική γραμματέας του υπουργείου Πέτη Πέρκα, τόνισε πως απαιτείται εντατικοποίηση και ενίσχυση δράσεων για την βελτίωση του επιπέδου οδικής ασφάλειας επισημαίνοντας παράλληλα πως η οδική συμπεριφορά είναι στοιχείο κουλτούρας και πολιτισμού ενός λαού.

Αύξηση στη χρήση αλκοόλ

Μάλιστα όπως η ίδια είπε παρότι η χώρα μας έχει σημειώσει τη μεγαλύτερη πρόοδο στους σχετικούς δείκτες οδικής ασφάλειας για την περίοδο 2010 – 2014, επιτυγχάνοντας 37 % μείωση στον αριθμό νεκρών από τροχαία ατυχήματα, απαιτείται εντατικοποίηση και ενίσχυση δράσεων.

Είπε ακόμη ότι το 2014 από τις 730 συνολικές αφαιρέσεις αδειών οδήγησης οι 590 οφείλονταν στην οδήγηση υπό την επήρεια οινοπνεύματος, ενώ το 2015, για τις 900 αφαιρέσεις συνολικά, ο αριθμός ανήλθε στις 780 αντιστοίχως.

Από την πλευρά της, η πρόεδρος του ΙΟΑΣ «Πάνος Μυλωνάς» Βασιλική Δανέλλη -Μυλωνά, σημείωσε πως η επήρεια αλκοόλ είναι ένας από τρεις βασικούς λόγους θανάτου, οι άλλοι δυο είναι η ταχύτητα και η μη χρήση ζώνης.

Αναφέρθηκε στις δράσεις που υλοποιούνται με αφορμή την Πανελλήνια Εβδομάδα Ασφάλειας (21-27 Μαρτίου) σε όλη τη χώρα για τη σωστή ενημέρωση και πρόληψη των τροχαίων ατυχημάτων, που αποτελούν μάστιγα για την κοινωνία μας, (εκπαιδευτικά προγράμματα σε σχολεία, διανομή ενημερωτικού φυλλαδίου από όλους τους αυτοκινητόδρομους της χώρας κά.).

Κατά την εναρκτήρια ημερίδα, στον προαύλιο χώρο του υπουργείου παρουσιάστηκε το πρωτοποριακό σύστημα INTERLOCK σε φορτηγό.

Πρόκειται για το σύστημα ελέγχου αλκοόλ σε οδηγό μέσω ανάλυσης εκπνεόμενου αέρα. Βασικό χαρακτηριστικό της εφαρμογής είναι ότι το φορτηγό δεν μπαίνει σε λειτουργία όταν ο οδηγός έχει πιεί.

Τέτοια συστήματα είναι σε λειτουργία στη Σουηδία και σε σχολικά λεωφορεία στη Γαλλία.

Print Friendly, PDF & Email

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here