Tης ΜΑΡΙΑΣ ΡΟΥΣΟΧΑΤΖΑΚΗ*

  • Σκέψου πριν μοιραστείς κάτι

Είναι σημαντικό να βρείτε στήριξη όταν περνάς μια δύσκολη περίοδο, αλλά πριν αποκαλύψετε λεπτομέρειες στους συναδέλφους σας, σκεφτείτε τα  θετικά και αρνητικά της αποκάλυψης. Αν έχετε θέματα υγείας ίσως να θέλετε να αποκαλύψετε κάποιες λεπτομέρειες για την κατάστασή σας στο αφεντικό σας και την ομάδα, καθώς μπορεί να χρειαστείτε τον χρόνο που απαιτείτε για κάποιες ιατρικές εξετάσεις.

Λάβετε υπόψη σας τη κουλτούρα του εργασιακού σας περιβάλλοντος. Για παράδειγμα, αν βρίσκεσαι σε ένα εργασιακό χώρο όπου η προσωπική ζωή του καθενός είναι ανοιχτό βιβλίο, είναι λογικό να μοιραστείς περισσότερα για το τι σας συμβαίνει. Αν το γραφείο σας είναι αυστηρώς επαγγελματικό, είναι καταλληλότερο να αποκρύπτετε κάποιες λεπτομέρειες και να απευθύνετε στον υπεύθυνο σας.

Αν επιλέξετε να μοιραστείτε πληροφορίες, οι συνάδελφοί σας μπορείτε να σας συμβουλέψουν ή να κάνουν ερωτήσεις.

Αποφασίσετε τί θέλετε να συζητήσετε και τί να κρατήσετε ιδιωτικό.

  • Θέσετε όρια στην οικογένεια

Για να διαχειριστείτε επιτυχώς μία κρίση, πρέπει να ξέρετε πότε πρέπει να θέτετε όρια, ακόμα και στους πιο κοντινούς σου ανθρώπους.  Πόσο συχνά θέλετε να μιλάτε μαζί τους και να μοιράζεστε πληροφορίες και συναισθήματα.

  • Φροντίστε τον εαυτό σου

Κάθε μεγάλη αλλαγή εμπεριέχει θλίψη και το πώς θα την αντιμετωπίσετε θα καθορίσει στο τέλος πόσο γρήγορα θα ισορροπήσετε ξανά. Μην φοβηθείτε να πάρετε χρόνο από την δουλειά για να αντιμετωπίσετε την απώλεια σας.

Σκεφτείτε την δουλειά στο σπίτι αν είναι δυνατόν.

Το να δώσετε προτεραιότητα στον εαυτό σας είναι σημαντικό όταν βιώνετε μια αναταραχή.

Θα επιστρέψετε στην δουλειά ξεκούραστοι, συναισθηματικά αποφορτισμένοι και καλύτερα προετοιμασμένοι να κάνετε ορθές κρίσεις τόσο στην δουλειά, όσο και στο σπίτι.

  • Εξάσκησε την αυτοσυγκέντρωση

Μία προσωπική κρίση μπορεί να σου αποσπάσει την προσοχή, μην επιπλήττεις τον εαυτό σου για το ότι δεν ήταν αρκετά παραγωγικός. Αποδέξου ότι είναι προσωρινό και κάνε ότι μπορείς σύμφωνα με τα όρια σου.

Κάνε όσο το δυνατόν περισσότερα σχέδια.

Με το να επιτυγχάνεις τους στόχους σου, δίνεις στον εαυτό σου θετική ώθηση, η οποία σε ενθαρρύνει να μείνεις κινητοποιημένος.

  • Εκμεταλλεύσου τα πλεονεκτήματα σου

Μετά από την αντιμετώπιση μιας κρίσης, μαθαίνεις στα αλήθεια πολλά για τις δυνάμεις σου και τις ικανότητές σου. Κάνε ένα βήμα την φορά κάθε μέρα.

 

Μαρία Ρουσοχατζάκη
Λογοπαθολόγος M.S., C.C.C.

Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας και Επικοινωνίας

Συγγραφέας Παιδικών Βιβλίων

 

 

 

 

Print Friendly, PDF & Email

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here