Κυβέρνηση: Πρόσω ολοταχώς για μείωση εισακτέων για πριμοδότηση κολλεγίων και ειδικό σώμα της ΕΛ.ΑΣ στα πανεπιστήμια

Εν μέσω πανδημίας και με τα Πανεπιστήμια κλειστά η κυβέρνηση προωθεί το δόγμα νόμος και τάξη στα πανεπιστήμια με παράλληλη πριμοδότηση των ιδιωτικών κολλεγίων σε βάρος της δημοσιας εκπαίδευσης. Σήμερα, ο κ. Μητσοτάκης έδωσε το πράσινο φως στο υπουργικό συμβούλιο για δραστικές αλλαγές στον τρόπο εισαγωγής στα ΑΕΙ αλλά και για την ίδρυση ειδικού πανεπιστημιακού τμήματος της ΕΛ.ΑΣ παρά την αντίθετη θέση που έχει εκφράσει η Σύνοδος των Πρυτάνεων.

Ο πρωθυπουργός παρουσίασε ως μια εκ των πιο σημαντικών νομοθετικών πρωτοβουλιών, τις αλλαγές στον τρόπο εισαγωγής στα Πανεπιστήμια.  Αλλαγές που η βασική τους φιλοσοφία είναι να δημιουργήσουν προσκόμματα στους υποψηφίους, να μειώσουν τον αριθμό των εισακτέων, να οδηγήσουν σε λουκέτο πανεπιστημιακά τμήματα της περιφέρειας και τελικά να οδηγήσουν χιλιάδες νέους στην ιδιωτική εκπαίδευση.

Οι αλλαγές αυτές είναι δυο και συγκεκριμένα:

-Η υιοθέτηση της ελάχιστης βάσης εισαγωγής– που είναι μια παραλλαγή της «βάσης του 10» – η οποία θα προσδιορίζεται, σύμφωνα με πληροφορίες, από τα πανεπιστημιακά τμήματα.

-Οι υποψήφιοι θα έχουν λιγότερες επιλογές στα τμήματα που θα μπορούν να επιλέξουν στο μηχανογραφικό τους.

Και οι δυο αυτές αλλαγές οδηγούν χιλιάδες υποψήφιους εκτός τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και δημιουργούν τις προϋποθέσεις για πανεπιστημιακά τμήματα δυο ταχυτήτων.

Ειδικό σώμα καταστολής

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης, βάζει από την κεντρική είσοδο των Πανεπιστημίων την αστυνομική καταστολή με την ίδρυση της λεγόμενης «Ομάδας Προστασίας Πανεπιστημιακού Ιδρύματος από εκπαιδευμένο προσωπικό της Ελληνικής Αστυνομίας», όπως είπε.

Προανήγγειλε πιο αυστηρές ποινικές και πειθαρχικές διατάξεις καθώς και «σύγχρονα τεχνικά μέσα» για την προστασία από την ανομία των πανεπιστημιακών χώρων.
Να σημειωθεί ότι η Σύνοδος των Πρυτάνεων,  έχει εκφράσει τη διαφωνία της με την ίδρυση «ειδικού πανεπιστημιακού σώματος» που θα αναφέρεται στην ελληνική αστυνομία.

Print Friendly, PDF & Email

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here