Παρεμβαίνει ανοιχτά με «ανησυχίες» για χειραγώγηση των ΜΜΕ η Κομισιόν για τα κανάλια

Η Κομισιόν έστειλε νέα  επιστολή προς την ελληνική κυβέρνηση εκφράζοντας ανησυχίες (ως επιστολή κόλαφο την χαρακτηρίζει η Καθημερινή)  για τις προωθούμενες αλλαγές στο ραδιοτηλεοπτικό τοπίο.
Δεν θεωρείται διόλου τυχαίο ότι η Κομισιόν αντέδρασε αστραπιαία μόλις δημοσιοποιήθηκε η απόφαση της κυβέρνησης να τεθεί σε διαφάνεια πλέον ο τρόπος κατανομής των διαφημίσεων σε μια δημόσια πλατφόρμα, ώστε να σταματήσουν οι θολές διαπραγματεύσεις και η φοροδιαφυγή.
Είναι η δεύτερη επιστολή που στέλνει η Κομισιόν σχετικά με το τηλεοπτικό ζήτημα και φαίνεται πως δεν ικανοποιήθηκε από την απαντητική (στην πρώτη) επιστολή του κ. Ν. Παππά που ξεκαθάριζε ότι όλα γίνονται με σεβασμό στην κοινοτική νομοθεσία και πρακτική -η επιστολή του υπουργού Επικρατείας ανέφερε και παραδείγματα σε άλλα κράτη-μέλη
Η επιστολή είναι του επιτροπου Έντινκερ που κινήθηκε με θαυμαστή ταχύτητα.
Εγκαλεί την κυβέρνηση η Κομισιόν για τους χειρισμούς στο ραδιοτηλεοτπικό πεδίο
Η επιστολή δεν αναφέρεται σε αυτές καθαυτές τις άδειες των καναλιών αλλά δηλώνει ότι ανησυχεί μήπως το όλο ζήτημα κατατείνει στην χειραγώγηση της ανεξάρτητης αρχής που ρυθμίζει την τηλεοπτική αγορά (παρότι σε όλες τις χώρες λειτουργεί εποπτεία στο χώρο των ΜΜΕ). Επισης έμμεσα αμφισβητείται η δημοπράτηση του φάσματος που ανατέθηκε στη Digea και  αναρωτιέται ο Έντινκερ γιατί δεν αξιοποιείται όλο το φάσμα , πετώντας και «μπηχτές» μήπως  ευνοείται ο κρατικός φορέας ραδιοτηλεόρασης.

 

Σε διαβούλευση το νομοσχέδιο

Το νομοσχέδιο για τη λειτουργία ηλεκτρονικής πλατφόρμας διάθεσης διαφημιστικού τηλεοπτικού χρόνου έθεσε σε δημόσια διαβούλευση ο Υπουργός Επικρατείας, Νίκος Παππάς με στόχο να θεσπιστούν πλέον ξεκάθαροι κανόνες σε έναν ακόμη χώρο που ταλανίζεται από αδιαφάνεια, προνομιακές σχέσεις και αποκλεισμούς, αλλα και φοροδιαφυγή.

Η ηλεκτρονική πλατφόρμα διάθεσης διαφημιστικού τηλεοπτικού χρόνου θα λειτουργήσει ως ένα είδος χρηματιστηρίου όπου κάθε ενδιαφερόμενος θα έχει πρόσβαση με διαφανή τρόπο.

Στο σύστημα θα συμμετάσχουν αρχικά  τα τέσσερα ιδιωτικά κανάλια που θα προκύψουν από τον εν εξελίξει διαγωνισμό, καθώς και αυτά της ΕΡΤ και όλες οι συναλλαγές που θα αφορούν στον διαφημιστικό τηλεοπτικό τους χρόνο θα γίνονται με διαφάνεια. Σε δεύτερο χρόνο θα εξετασθεί η προοπτική ένταξης επιπλέον ΜΜΕ στην ηλεκτρονική πλατφόρμα.

Με αυτό τον τρόπο,  θα καταργηθεί η υφιστάμενη μεγάλη στρέβλωση της αγοράς, με τις επιστροφές, τα πιστωτικά σημειώματα, τις απαιτήσεις για τεράστιες πιστώσεις εκ μέρους των ΜΜΕ και τις καθυστερήσεις πληρωμών, όπως και τις  θολές διαπραγματεύσεις, θα παύσει η νόθευση του ανταγωνισμού και η φοροδιαφυγή. Δεν θα υπάρχει καμιά παρέμβαση στην ελευθερία των ΜΜΕ να προσδιορίζουν τις τιμές και  να καταλήγουν σε συμφωνίες.

Επίσης, θα διευκολυνθεί η αποτελεσματικότερη εφαρμογή της νομοθεσίας για την προστασία των καταναλωτών, των ευαίσθητων κοινωνικά ομάδων και ιδιαίτερα των ανηλίκων (για παράδειγμα, η τήρηση των διατάξεων σχετικά με το χρόνο προβολής διαφημίσεων που απευθύνονται σε παιδιά).

Η κυβέρνηση με αυτό το νόμο καταργεί τη  ρύθμιση της κυβέρνησης Σαμαρά, η οποία μέσω της τροπολογίας Σταμάτη οδηγούσε ουσιαστικά στο κλείσιμο επιχειρήσεων με  υψηλή τεχνογνωσία στον τομέα της διαφήμισης και του media planning, προς όφελος των καναλαρχών.

Print Friendly, PDF & Email

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here