Φίλης: Τα Θρησκευτικά για να μείνουν υποχρεωτικό μάθημα, θα αλλάξουν

ΦΩΤΟ: EUROKINISSI(ΧΡ. ΜΠΟΝΗΣ)

Κατάργηση του ομολογιακού χαρακτήρα του μαθήματος των Θρησκευτικών, που πλέον θα προσανατολισθεί προς τη θρησκειολογία και την παρουσίαση του ιδιαίτερου ρόλου της Ορθοδοξίας στην Ελλάδα, προαναγγέλλει ο υπουργός Παιδείας, Νίκος Φίλης σε συνέντευξή του στην Καθημερινή της Κυριακής.

Οπως μάλιστα επισημαίνει, η αναμόρφωση του μαθήματος των Θρησκευτικών αποτελεί προϋπόθεση για να παραμείνει υποχρεωτική η διδασκαλία του σε όλους τους μαθητές. Σε αντίθετη περίπτωση, θα μετατραπεί σε προαιρετικό.

Για τις επισκέψεις μητροπολιτών στα σχολεία, ο κ. Φίλης δηλώνει ότι «το υπουργείο δεν μπορεί να επιτρέπει σε οποιονδήποτε ιδιώτη ή φορέα να παρεμβαίνει στη διδασκαλία». Οσο για το «go back» στην κ. Μέρκελ, είναι παρελθόν, αφού «ο Μάρτιος του 2016 δεν είναι Μάρτιος του 2015», ελέω προσφυγικού (και όχι μόνο).

«Οι σχέσεις Πολιτείας-Εκκλησίας είναι συνταγματικά προσδιορισμένες. Εν όψει της συνταγματικής αναθεώρησης θα συζητήσουμε την ανάγκη να αποσαφηνιστούν οι εκατέρωθεν διακριτοί ρόλοι προς όφελος του λαού. Υπάρχει πάντοτε βέβαια η δυναμική των εξελίξεων, όπως τώρα που η Εκκλησία δραστηριοποιείται με φιλανθρωπική δράση για την αντιμετώπιση του προσφυγικού», αναφέρει για το θέμα των σχέσεων κράτους-Εκκλησία.

Για το μάθημα των θρησκευτικών

«Το μάθημα των Θρησκευτικών πρέπει να αναμορφωθεί και ήδη στο Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής έχουν εκπονηθεί πιλοτικά προγράμματα προκειμένου τα Θρησκευτικά να πάψουν να είναι ομολογιακό μάθημα και να γίνουν μάθημα γνώσης των θρησκειών, με έμφαση στην ιδιαίτερη παρουσίαση του πολιτισμικού ρόλου της Ορθοδοξίας στη χώρα μας. Είμαστε σε διάλογο με εκπροσώπους της Εκκλησίας. Είναι προφανές ότι η αναμόρφωση των Θρησκευτικών είναι προϋπόθεση για να παραμείνουν υποχρεωτικό μάθημα», υπογραμμίζει ο υπουργός Παιδείας.

Οσον αφορά τις επισκέψεις μητροπολιτών και ιερέων στο σχολείο για συζήτηση με τους μαθητές, επιμένει ότι δεν μπορούν τρίτοι να υποκαθιστούν ή να επιτηρούν εκπαιδευτικούς.

«Σύμφωνα με τον νόμο, η έγκριση εισόδου τρίτων σε σχολείο για να μετέχουν σε εκδηλώσεις και όχι μαθήματα ανήκει στην ευθύνη του διευθυντή και του συλλόγου διδασκόντων. Αντιλαμβάνεστε ότι το υπουργείο δεν μπορεί να επιτρέπει σε οποιονδήποτε ιδιώτη ή φορέα να παρεμβαίνει στη διδασκαλία, να υποκαθιστά στο μάθημα τους εκπαιδευτικούς και πολύ περισσότερο να «συνδιδάσκει» ή να «επιτηρεί» εκπαιδευτικούς, επισημαίνει ο κ. Φίλης.

Ρύθμιση για αιτιολογημένες απολύσεις στα ιδιωτικά σχολεία

Οσον αφορά τη λειτουργία των ιδιωτικών σχολείων σημείωσε ότι «σύμφωνα με ρητή συνταγματική επιταγή, αποτελούν τμήμα του ενιαίου εκπαιδευτικού συστήματος παρέχοντας το δημόσιο αγαθό της εκπαίδευσης υπό την εποπτεία του κράτους».

«Ως εκ τούτου», συνέχισε, «είναι αναγκαίο οι δράσεις τους, τα τυπικά προσόντα και οι εργασιακές σχέσεις των διδασκόντων, να βρίσκονται υπό την εποπτεία των εκπαιδευτικών αρχών και όχι του υπουργείου Εργασίας, ώστε να διασφαλίζεται η ποιότητα των παρεχομένων υπηρεσιών. Οι απολύσεις στα ιδιωτικά πρέπει να είναι αιτιολογημένες, όπως εξάλλου προβλέπει και ο Αναθεωρημένος Ευρωπαϊκός Χάρτης Δικαιωμάτων που εγκρίθηκε πρόσφατα από τη Βουλή. Σύντομα θα φέρουμε σχετική νομοθετική ρύθμιση στη Βουλή.

Για τις καταγγελίες της ΝΔ για την δικαιοσύνη

Απορρίπτει τις αιτιάσεις για κομματικούς διορισμούς και παρεμβάσεις στη δικαιοσύνη.

«Ο κ. Μητσοτάκης έφτασε μάλιστα στο σημείο να αντικαταστήσει τον κ. Μεϊμαράκη με τον κ. Βορίδη στην Επιτροπή Διαφάνειας της Βουλής που θα συζητήσει τους ανυπόστατους ισχυρισμούς κατά του κ. Παπαγγελόπουλου, στους οποίους καταφεύγει μια «χρωματισμένη» δικαστική λειτουργός την οποία έσπευσε να υιοθετήσει η διαπλοκή, ιδιαίτερα μετά την απόφασή της να θέσει στο αρχείο την υπόθεση του μεγαλοεπιχειρηματία κ. Βγενόπουλου. Πάντως, οι καταγγελίες για κομματικό κράτος από τη μια και από την άλλη οι έπαινοι από πολλούς βουλευτές της αντιπολίτευσης του νέου νόμου για τη Δημόσια Διοίκηση δεν αντέχουν στη λογική< αναφέρει ο υπουργός.

Print Friendly, PDF & Email

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here