Το διαδίκτυο εν κινήσει κατακτά και την Ελλάδα– Κολλημένοι με τα Social οι 9 στους 10 χρήστες

 

 

Του ΝΑΣΟΥ ΧΑΤΖΗΤΣΑΚΟΥ

 

«Αγκαζέ» με το διαδίκτυο πάνε πλέον, 24 ώρες το εικοσιτετράωρο, οι χρήστες του ίντερνετ, με τα τελευταία στατιστικά στοιχεία να είναι αποκαλυπτικά της νέας, «ψηφιακής» καθημερινότητας που έχει διαμορφωθεί για τη μεγάλη πλειονότητα της κοινωνίας. Ο σταθερός υπολογιστής περνά στο παρελθόν, με τους 7 στους 10 από όσους «σερφάρησαν» το πρώτο τρίμηνο του έτους, να έχουν συνδεθεί εν κινήσει από φορητή συσκευή. Την ίδια στιγμή, ποσοστό άνω του 90% του συνόλου των χρηστών φαίνεται να έχουν «κολλήσει» για τα καλά στα social media.

Σύμφωνα με τα νεότερα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής (ΕΛΣΤΑΤ), το 66,4 % όσων χρησιμοποίησαν το διαδίκτυο το πρώτο τρίμηνο του 2015 συνδέθηκαν στο διαδίκτυο, εκτός της κατοικίας και του χώρου εργασίας τους, με χρήση κινητού τηλεφώνου ή smart phone, φορητού υπολογιστή (laptop, notebook, netbook ή tablet) ή άλλης φορητής συσκευής (PDA, MP3 player, e-book reader, φορητή κονσόλα παιχνιδιών κλπ.). Το ποσοστό τους παρουσίασε αύξηση 13,7%, σε σχέση με το Α’ τρίμηνο του 2014.

Πιο αναλυτικά, από όσους συνδέθηκαν στο διαδίκτυο, εκτός της κατοικίας και του χώρου εργασίας τους με κινητή συσκευή, το 57,4% χρησιμοποίησε κινητό ή smart phone, το 34,9% φορητό ηλεκτρονικό υπολογιστή (π.χ. laptop, tablet) και το 2,4% άλλη συσκευή (π.χ. PDA, MP3 player, e-book reader και φορητή κονσόλα παιχνιδιών).

Το υψηλότερο ποσοστό εν κινήσει σύνδεσης στο διαδίκτυο καταγράφεται για την ηλικιακή ομάδα 16 – 24 ετών. Συγκεκριμένα το ποσοστό του πληθυσμού ηλικίας 16 – 24 που χρησιμοποίησε το Α΄ τρίμηνο του 2015 κινητή συσκευή για να συνδεθεί στο διαδίκτυο εκτός της κατοικίας ή της εργασίας ανέρχεται στο 87,5% (του πληθυσμού ηλικίας 16-74 που χρησιμοποίησε το Α΄ τρίμηνο του 2015). Τα αντίστοιχα ποσοστά για την ηλικιακή ομάδα 25-34 είναι 77,1% και για την ηλικιακή ομάδα 35-44 είναι 65,5%.

Το 84% του πληθυσμού ηλικίας 16 – 24 που χρησιμοποίησε το Α΄ τρίμηνο του 2015 κινητή συσκευή για να συνδεθεί στο διαδίκτυο εκτός της κατοικίας ή της εργασίας, συνδέθηκε με κινητό τηλέφωνο ή smart phone. Το 39,0% συνδέθηκε με φορητό ηλεκτρονικό υπολογιστή και το 2,5% με άλλη φορητή συσκευή.

Γιατί «σερφάρουμε»;

Η online ανάγνωση ειδήσεων σε ιστοσελίδες, εφημερίδες, περιοδικά παραμένει, όπως και το 2014, στην κορυφή της λίστας των δραστηριοτήτων που πραγματοποιούνται μέσω διαδικτύου με ποσοστό 85,4%. Η αναζήτηση πληροφοριών και υπηρεσιών, είναι η δεύτερη περισσότερο πραγματοποιούμενη δραστηριότητα, με ποσοστό 80,4%.

Αναφορικά με το δίκτυο που χρησιμοποιείται για την εν κινήσει σύνδεση, αύξηση καταγράφεται τόσο για το δίκτυο κινητής τηλεφωνίας όσο και για το ασύρματο (WiFi), 20,3 % και 17,8 %, αντίστοιχα, μεταξύ των ετών 2014 και 2015.

Τα ποσοστά που καταγράφηκαν για όσους χρησιμοποίησαν το διαδίκτυο το Α΄ τρίμηνο του 2015, για δραστηριότητες που πραγματοποιούνται μέσω διαδικτύου, κατά φθίνουσα σειρά, παρουσιάζονται ακολούθως:

  • Διάβασμα online ειδήσεων σε ιστοσελίδες, εφημερίδες, περιοδικά 85,4%.
  • Αναζήτηση πληροφοριών για προϊόντα και υπηρεσίες 80,4%.
  • Αποστολή ή λήψη ηλεκτρονικών μηνυμάτων 77,1%.
  • Συμμετοχή σε ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης (facebook, twitter κλπ.) 65,7%.
  • Αναζήτηση πληροφοριών υγείας, σχετικά με ασθένειες, διατροφή, κακώσεις, τραύματα, παράγοντες που βελτιώνουν την υγεία κλπ. 55,7%.
  • Λήψη πληροφοριών μέσω ηλεκτρονικών εγκυκλοπαιδειών (wikis) με σκοπό την γνώση για οποιοδήποτε θέμα / χόμπι κλπ. 50,3%.
  • Αναζήτηση πληροφοριών για θέματα εκπαίδευσης, επιμόρφωσης ή διαθεσιμότητας εκπαιδευτικών προγραμμάτων 47,7%
  • Πραγματοποίηση κλήσεων ή βιντεοκλήσεων, με χρήση web κάμερας μέσω του διαδικτύου (Skype) 44,0%.
  • «Ανέβασμα» σε ιστοσελίδα κειμένου, φωτογραφιών, μουσικής, videos, λογισμικού κ.λπ. προκειμένου να τα μοιραστούμε με άλλους 34,8%.
  • Χρήση υπηρεσιών για ταξίδια και καταλύματα 31,2%.
  • Αναζήτηση εργασίας ή αποστολή αιτήσεων για εύρεση εργασίας 26,6%
  • «Κατέβασμα» λογισμικού (εξαιρουμένου λογισμικού για παιχνίδια 22,2%
  • Πραγματοποίηση τραπεζικών συναλλαγών 20,8%.
  • Αποστολή γνώμης για θέματα κοινωνικά ή πολιτικά σε ιστοσελίδες (π.χ. σε blogs, δίκτυα κοινωνικής δικτύωσης κ.λπ.) 16,3%.
  • Συμμετοχή σε online διαβουλεύσεις ή ψηφοφορίες για τον καθορισμό κοινωνικών ή πολιτικών θεμάτων (π.χ. πολεοδομικό σχεδιασμό, προσυπογραφή για προώθηση αιτήματος κ.λπ.) 7,7%
  • Συμμετοχή σε ιστοσελίδες επαγγελματικής δικτύωσης (δημιουργήσατε προφίλ χρήστη, αποστείλατε μηνύματα κλπ. στο Linkedin, στο Xing κλπ.) 6,8%
  • Πώληση αγαθών ή υπηρεσιών μέσω δημοπρασιών π.χ. μέσω e-Bay, 5,1%.

 

«Κολλημένοι» με τα Social

 

Επίσης, συμμετοχή σε ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης (facebook, twitter κλπ.), όπως προαναφέρθηκε, καταγράφηκε για το 65,7% του πληθυσμού ηλικίας 16-74 ετών που χρησιμοποίησε το διαδίκτυο το Α’ τρίμηνο του 2015, ενώ όσον αφορά στη συχνότητα πρόσβασης τακτική χρήση (τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα) των μέσων κοινωνικής δικτύωσης πραγματοποιεί το 93,2% και μόλις το 6,8% λιγότερο από μια φορά την εβδομάδα.

Στο σύνολο του πληθυσμού της Χώρας ηλικίας 16-74 ετών, συμμετοχή σε ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης (facebook, twitter κλπ.), πραγματοποιεί το 43,9% και στην ηλικιακή ομάδα 16 – 24 ετών καταγράφεται το υψηλότερο ποσοστό συμμετοχής 87,5%.

Print Friendly, PDF & Email

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here