Τι υποστήριξε στην ανακρίτρια ο χειριστής του ταχύπλοου-Ολόκληρο το απολογητικό υπόμνημα

ΦΩΤΟ: EUROKINISSI(ΣΤ. ΜΙΣΙΝΑΣ)

Σε εξέλιξη είναι η μακρά απολογία του 78χρονου χειριστή του ταχύπλοου Θρασύβουλου Λυκουρέζου που κατηγορείται ότι προκάλεσε το ναυτικό δυστύχημα στην Αίγινα στο οποίο έχασαν τη ζωή τους 4 άτομα. Ο κατηγορούμενος παρέδωσε αναλυτικό απολογητικό υπόμνημα ενώ στη συνέχεια απάντησε σε ερωτήσεις του ανακριτή.

Για το ότι δεν παρείχαν βοήθεια στους ναυαγούς αναφέρει ότι  «οι προσπάθειες επαναλειτουργίας των μηχανών του DUENDE από εμένα δεν απέδωσαν προφανώς λόγω σοβαρής βλάβης των μηχανών αλλά και του ηλεκτρολογικού δικτύου του σκάφους το οποίο οδήγησε σε κατάσταση black out…».

Και συνεχίζει:

«Ως γνωστόν τα ατομικά σωσίβια με τα οποία είναι εφοδιασμένα τα ιδιωτικά σκάφη αναψυχής δεν προσφέρονται για μακρινές ρίψεις γιατί είναι εξαιρετικά ελαφριά και δεν μπορούν να εκτοξευθούν. Άλλωστε η εκτόξευση σωσιβίων από το παρασυρόμενο DUENDE αντίθετα προς τη φορά του ανέμου από υπερήλικες σε κατάσταση σοκ και πανικού δεν θα μπορούσε επ’ ουδενί να έχει θετικά αποτελέσματα».

«Η διακοπή λειτουργίας των μηχανών του DUENTE και η παράσυρση του σκάφους λόγω των βορείων ανέμων σε αντίθετη πορεία από τους ναυαγούς κατέστησε αδύνατη τη συνδρομή μου προς τους τους ναυαγούς», αναφέρει στο απολογητικό υπόμνημα.

Ο 78χρονος που οδηγήθηκε στα δικαστήρια του Πειραιά παρουσία ισχυρής αστυνομικής δύναμης, επιχειρεί στο απολογητικό του υπόμνημα και με με την όλη υπερασπστική του τακτική, να αποσείσει την κατηγορία του ενδεχόμενου δόλου που του έχει αποδοθεί στη πρόκληση του ατυχήματος που είναι κακουργηματική και μπορεί να τον οδηγήσει προσωρινά στη φυλακή.

Εκφράζοντας τα ειλικρινή του συλλυπητήρια και την αμέριστη συμπόνια του στους παθόντες και στους συγγενείς των θυμάτων, ο κατηγορούμενος δηλώνει συγκλονισμένος και συντετριμμένος από το περιστατικό και αναφέρει ότι πρωταρχικό του μέλημα είναι να συμπαρασταθεί με κάθε δυνατό τρόπο στους παθόντες και τους συγγενείς τους.

Τι λέει για το ατυχημα

«Η πορεία μου ήταν σταθερή, χωρίς να έχω τον οποιονδήποτε λόγο να πραγματοποιήσω τον οποιονδήποτε αιφνίδιο ελιγμό, αφού άλλωστε μετέβαινα για λόγους αναψυχής με φίλους σε κόλπο της νησίδας Μονής», επισημαίνει στο υπόμνημα που κατέθεσε και το οποίο έδωσε στη δημοσιότητα «Το Βήμα».

Υποστηρίζει ότι έτρεχε με 21 ναυτικούς κόμβουθς, δηλαδή ταχύτητα με την οποία το σκάφος πλανάρει, δηλαδή κινείται παράλληλα με τη θάλασσα και πραγματοποιείτο ασφαλής πλους.

Για το τουριστικό σκάφος αναφέρει το είδε στα αριστερά του και  «ποτέ δεν πίστεψα ότι σκάφος κινούμενο αριστερά μου θα περάσει από την πλώρη μου»., όπως λέει.

Ισχυρίζεται ακόμη ότι «είναι ψευδές ότι και τις προηγούμενες ημέρες οδηγούσε επικίνδυνα με το σκάφος του αφού είχε να επιβιβασθεί σε αυτό 12 ημέρες, αφού αντιμετώπιζε και σοβαρό πρόβλημα υγείας και είχε νοσηλευθεί λίγες μέρες πριν το ατύχημα».

Για να αντικρούσει την κατηγορία του «ενδεχόμενου δόλου», επικαλείται παρόμοιο περιστατικό, το 2008, στον Πόρο, όπου είχε αποδοθεί αμέλεια στον χειριστή ενός ταχύπλοου που είχε παρασύρει και σκοτώσει τον επιβάτη μιας βάρκας.

Για το ότι δεν παρέμεινε στο σημείο του δυστυχήματος για να βοηθήσει τους επιβαίνοντες, επικαλείται το γεγονός ότι «είχε δημιουργηθεί ρήγμα και στο δικό του σκάφος και υπήρχε κίνδυνος να βυθισθεί. Ήθελα να βοηθήσω τους ναυαγούς που βρίσκονταν στη θάλασσα αλλά αυτό ήταν αδύνατο».

Διαβάστε εδώ ολόκληρο το υπόμνημα απολογητικό υπόνημα Θρ. Λυκουρέζου

Print Friendly, PDF & Email

1 ΣΧΟΛΙΟ

  1. Η παραφιλολογία που αναπτύχθηκε γύρω από το δυστύχημα της Αίγινας, δεν φούντωσε επειδή μας ψεκάζουν. Τα ερωτήματα που παρά τις δηλώσεις, τις καταθέσεις και τα πορίσματα που θα ακολουθήσουν, θα μείνουν ούτως ή άλλως αναπάντητα, βρίσκουν κοπρισμένο έδαφος και ριζώνουν πάνω στον παντελή ευτελισμό των θεσμών και της καθολικής τους κατάπτωσης. Μιας κατάπτωσης ηθικής, πολιτικής, κοινωνικής κι εν τέλει οικονομικής, στην οποία μοιραία φτάσαμε, ηγούμενοι από την κραταιά παρέα των «κουμπάρων», οι οποίοι μαστίζουν και βιάζουν συνεχώς και κατ’ εξακολούθηση, ετούτη την κοινωνία, πολλά χρόνια τώρα…

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here