Σπίρτζης: Οποιος εμπλέκεται με δημόσια έργα καλό θα ήταν να μη μετάσχει στο διαγωνισμό για τις τηλεοπτικές άδειες

«Η ανακοίνωση της ΝΔ για τα κανάλια πρέπει να είναι μία συρραφή απόψεων υποψηφίων καναλαρχών» είπε ο Υπουργός Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων κ. Χρήστος Σπίρτζης σε ραδιοφωνική συνέντευξη στον ρ/σ «Στο Κόκκινο» θέτοντας παράλληλα ερωτήματα προς τη ΝΔ «αν γνωρίζει για τις αποφάσεις που έχει βγάλει το ΣτΕ». 

Ωστόσο τόνισε ότι καλό θα ήταν όποιος εμπλέκεται με το δημόσιο να μην πάρει μέρος στο διαγωνισμό. Είπε χαρακτηριστικά:«…αν πρέπει κάποιος που εμπλέκεται με τα δημόσια έργα να συμμετάσχει στο διαγωνισμό, η πολιτική απάντηση είναι ότι όποιος εμπλέκεται με το Δημόσιο καλό θα ήταν να μη συμμετέχει στο διαγωνισμό και να υπάρχει πρόβλεψη. Αν το νομοθετούσαμε όμως αυτό θα έπεφτε πάλι ο διαγωνισμός, όπως έπεσε επί Καραμανλή κι εμείς τέτοια λάθη δεν κάνουμε. Εμείς βλέπουμε την ιστορία της χώρας και του κάθε χώρου και προχωράμε με πολύ προσεκτικά βήματα στο συγκεκριμένο διαγωνισμό. Αν λοιπόν βάζαμε μια τέτοια πρόβλεψη, αυτό που θα κάναμε θα ήταν να κοροϊδεύουμε τον ελληνικό λαό γιατί θ’ ακυρωνόταν ο διαγωνισμός από τα Ευρωπαϊκά Δικαστήρια».

 

Ο κ. Σπίρτζης αμφισβήτησε παράλληλα τον διαγωνισμό για την DIGEA λέγοντας:

-«Όλα αυτά που λένε ότι έγινε ένας διαγωνισμός ο οποίος είχε συγκεκριμένα διαφανή χαρακτηριστικά κλπ, για τη Digea, θα μου επιτρέψετε να έχω πολύ μεγάλες ενστάσεις και αμφιβολίες. Δεν πρόκειται να κάνω το δικαστή, αλλά είναι προφανές, κατά τη γνώμη μου, ότι  θα απασχολήσει τις αίθουσες των δικαστηρίων αυτός ο διαγωνισμός», τόνισε ο Υπουργός ΥΠΟΜΕΔΙ.

 

Ο υπουργός επισήμανε στη συνέχεια τις μεγάλες διαφορές υπέρ του δημοσίου συμφέροντος και της διαφάνειας  που υπάρχουν μεταξύ του διαγωνισμού για τις τηλεοπτικές άδειες που διενεργεί σήμερα η κυβέρνηση και της διαδικασίας παράδοσης του ψηφιακού σήματος στη Digea, που ακολούθησε η προηγούμενη κυβέρνηση. Χαρακτηριστικά μεταξύ άλλων επισήμανε ότι:

  • «Πέρα από μία βασική διαφορά για θέματα ανταγωνισμού που στον ένα διαγωνισμό είχαμε μία συμμετοχή και τώρα έχουμε πολλές, έχουμε τουλάχιστον 11 βασικές διαφορές.» Ειδικότερα
  • «Στην προκήρυξη του διαγωνισμού που τρέχει τώρα για της τηλεοπτικές άδειες, πριν την ανακοίνωση του οριστικού υπερθεματιστή, πριν από κάθε άδεια διενεργείται εντός συγκεκριμένων ημερών έλεγχος της προέλευσης και του τρόπου απόκτησης των οικονομικών μέσων που θα διαθέσουν προσωρινοί ανάδοχοι.  Δηλαδή γίνεται έλεγχος με δυο λόγια, πού βρήκαν τα λεφτά οι συμμετέχοντες για να πάρουν την άδεια. Στο διαγωνισμό για το ψηφιακό σήμα δεν υπήρχε αντίστοιχος έλεγχος.
  • -«… Στην προκήρυξη για τις τηλεοπτικές άδειες, συντάσσεται ενιαίος πίνακας επιλαχόντων στον οποίο ταξινομούνται σε φθίνουσες σειρές συμμετέχοντες οι οποίοι δεν ανακηρύχθηκαν πλειοδότες και αναγράφεται η υψηλότερη προσφορά όλων των φάσεων της δημοπρασίας, την οποία υπέβαλλε ο καθένας εξ αυτών. Στην προκήρυξη για το ψηφιακό σήμα, όχι σύνταξη πίνακα δεν είχαμε, δε χρειαζόταν κιόλας γιατί ένας ήταν.
  • «Στην προκήρυξη για τις τηλεοπτικές άδειες, για την προεπιλογή των υποψηφίων και τη διενέργεια της δημοπρασίας, έχει συγκροτηθεί Επιτροπή Διενέργειας του διαγωνισμού από υψηλόβαθμα στελέχη της Δημόσιας Διοίκησης, από καθηγητές ΑΕΙ με συγκεκριμένη εμπειρία. Έχει συγκροτηθεί επίσης δεύτερη Επιτροπή εξέτασης των προδικαστικών προσφυγών…. Στην προκήρυξη για το ψηφιακό σήμα δεν προβλέφθηκε συγκρότηση αντίστοιχων Επιτροπών διενέργειας του διαγωνισμού ούτε Ειδικής Επιτροπής Ενστάσεων. …».
  • «Έχουμε θέματα και προβλέψεις για τη μετοχική σύνθεση του διαγωνιζομένου στο διαγωνισμό για της τηλεοπτικές άδειες. Που σημαίνει ότι πρέπει να έχουμε πλήρη ανάλυση της συμμετοχικής σύνθεσης του υποψηφίου, πρέπει να υπάρχει ποινικό μητρώο, πρέπει να υπάρχει για τις εξωχώριες υποψήφιες εταιρείες δήλωση των μετόχων που ν’ αναφέρονται τα πραγματικά στοιχεία των μετόχων και μια σειρά άλλες προβλέψεις που έχει ο διαγωνισμός, που στο διαγωνισμό για το ψηφιακό σήμα δεν υπήρχε ούτε πρόβλεψη».
  • «Στην προκήρυξη για τις τηλεοπτικές άδειες το καταβεβλημένο μετοχικό κεφάλαιο του υποψηφίου πρέπει να είναι 8 εκατομμύρια ευρώ και το τρέχον ύψος των ιδίων κεφαλαίων να μην υπολείπεται του άνω ελάχιστου καταβεβλημένου μετοχικού κεφαλαίου. Στην προκήρυξη για το ψηφιακό σήμα δεν προβλεπόταν ελάχιστο καταβεβλημένο μετοχικό κεφάλαιο. Και εναλλακτικά θα μπορούσε κάποιος να έχει αναπόσβεστη αξία παγίων, είτε ίδια κεφάλαια είτε άλλες προβλέψεις, προφανώς για να μπορούν όσοι δεν είχαν χρήματα να αιτιολογήσουν τη συμμετοχή τους».

Ο Υπουργός ΥΠΟΜΕΔΙ σημείωσε ακόμη ότι «υπάρχουν κι άλλες διαφορές στους δυο διαγωνισμούς, όπως είναι τα οικονομικά στοιχεία της κάθε εταιρείας, όπως είναι η προέλευση των οικονομικών μέσων του υποψηφίου, τα οποία σ’ αυτό το διαγωνισμό ελέγχονται μέχρι φυσικού προσώπου και σ’ επίπεδο εταιρείας, στην προκήρυξη για το ψηφιακό σήμα δεν προβλεπόταν τίποτα».

 

Ο Υπουργός ΥΠΟΜΕΔΙ μίλησε ακόμη για την επικείμενη διόρθωση του χάρτη συχνοτήτων τηλεόρασης, πρόσθεσε ότι θα προωθηθούν νέοι κανόνες μετρήσεων και κατανομής της διαφημιστικής δαπάνης στην τηλεόραση, ενώ  επισήμανε ότι προωθείται η αδειοδότηση των ραδιοφωνικών σταθμών με προδιαγραφές και κανόνες λειτουργίας.

Για ΟΑΣΘ

-«Δεν υπάρχει καμία πιθανότητα οι αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης να συνεχίσουν όπως είναι μέχρι σήμερα. Αυτό μπορώ να το δηλώσω ευθαρσώς» τόνισε ο Υπουργός ΥΠΟΜΕΔΙ κ. Χρήστος Σπίρτζης στη συνέντευξη που παραχώρησε στον ρ/σ « Στο Κόκκινο» συμπληρώνοντας ότι:

-«Οποιοσδήποτε λογικός άνθρωπος δει τι συμβαίνει στις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης, θα πει ότι δεν μπορεί να συνεχιστεί αυτή η ιστορία. Τα είπανε και οι δήμαρχοι, τα είπε και ο Δήμαρχος της Θεσσαλονίκης και θα τα κάνει πράξη η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ πολύ απλά γιατί δεν θα αφήσουμε κανέναν απολύτως χώρο που να μην εξυγιανθεί και να μην έχει διαφάνεια.» Ο Υπουργός ΥΠΟΜΕΔΙ επισήμανε ότι «βρέθηκε λύση για τα δεδουλευμένα των εργαζόμενων» υπογραμμίζοντας παράλληλα ότι

-«Εμείς αυτό που έχουμε αναδείξει είναι σκανδαλώδεις συμβάσεις που θίγουν τον ελληνικό λαό, το ελληνικό δημόσιο, την ποιότητα του συγκοινωνιακού έργου, μέσα από δισεκατομμύρια ευρώ που έχουν δοθεί στον ΟΑΣΘ, στον ιδιωτικό ΟΑΣΘ από το 1957 μέχρι σήμερα. Δεν είναι μια ιστορία των τελευταίων 4 – 5 χρόνων. Είναι μια σύμβαση που ανανεώνεται συνεχώς τα τελευταία 60 χρόνια».

Ο Υπουργός ΥΠΟΜΕΔΙ απάντησε επίσης σε ερωτήσεις και για άλλα θέματα της αρμοδιότητας του και τρέχοντα θέματα της πολιτικής επικαιρότητας.

Print Friendly, PDF & Email

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here