Α. Λιάκος: Εισαγωγή στα ΑΕΙ χωρίς εξετάσεις και I.B στα Λύκεια – 12 προτάσεις στο τραπέζι

Ανατροπές στη δημόσια εκπαίδευση φέρνουν οι προτάσεις της Επιτροπής Εθνικού Διαλόγου για την Παιδεία, που συνεδρίασε στη Δράμα, υπό την προεδρία Αντώνη Λιάκου. Προβλέπουν, μεταξύ άλλων, εισαγωγή στα ΑΕΙ χωρίς εξετάσεις, αξιολόγηση των εκπαιδευτικών δημόσιων σχολείων και International Baccalaureate (ΙΒ) στα δημόσια Λύκεια.

Η επιτροπή αναφέρει ότι η σταδιακή αποσύνδεση της εκπαίδευσης στο ΓΕΛ από τις πανελλήνιες εισαγωγικές εξετάσεις «κρίνεται απολύτως αναγκαία» και προτείνει ότι για τμήματα υψηλής ζήτησης μπορεί να εξεταστεί αν η πιστοποιημένη γλωσσομάθεια ή οι γνώσεις Η/Υ μπορούν να αποτελέσουν κριτήρια εισαγωγής

Η δημιουργία προγράμματος IB, που θα άνοιγε το δρόμο για σπουδές στο εξωτερικό και σε μαθητές που δεν φοιτούν σε ιδιωτικά σχολεία,  θα ήταν μια μεγάλη τομή για τα δημόσια σχολεία αλλά δημιουργεί και μια σειρά από ερωτήματα.

Και αυτό διότι το πρόγραμμα αυτό θα απαιτούσε το στήσιμο μιας παράλληλης εκπαιδευτικής δομής, με διαφορετικό εκπαιδευτικό προσωπικό και διαφορετική ύλη (curriculum) –κάτι που θα απαιτούσε και επιπλέον οικονομικούς πόρους.

12 προτάσεις υπό εξέταση στις ομάδες εργασίας

O πρόεδρος της Επιτροπής Εθνικού Διαλόγου για την παιδεία κ. Λιάκος υπέβαλε 12 συνολικά προτάσεις στις ομάδες εργασίας με στόχο μέχρι το τέλος Μαρτίου να είναι έτοιμο το σχέδιο νόμου  για όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης.

Μία από τις ομάδες εργασίας  θα εξετάσει διάφορα μοντέλα εκπαίδευσης, το ένα εκ των οποίων μπορεί να είναι πρόγραμμα που οδηγεί σε ενός τύπου διεθνές απολυτήριο (International baccalaureate).  Εδώ  θα υπάρξουν τα περισσότερα προβλήματα. Όπως τονίζεται, θα γίνει ειδική επιτροπή η οποία θα καταλήγει σε μια ολοκληρωμένη πρόταση θέσπισης για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.

Για τα τμήματα υψηλής ζήτησης  εξετάζεται αν η πιστοποιημένη γλωσσομάθεια ή οι γνώσεις Η/Υ μπορούν να αποτελέσουν κριτήρια. Τα κριτήρια μπορεί να περιλαμβάνουν και βαθμολογία από εναλλακτικές στις πανελλήνιες τυποποιημένες εξετάσεις (π.χ. εξετάσεις ικανοτήτων ή εξετάσεις ακαδημαϊκής αντίληψής ή ακαδημαϊκής απόδοσης τύπου PISA).

Σε τμήματα ΑΕΙ που δεν έχουν μεγάλη ζήτηση, οι εισαγόμενοι θα μπορούσαν να επιλέγονται με συγκεκριμένα κριτήρια και χωρίς οποιουδήποτε τύπου εξετάσεις. Για τα τμήματα όπου η προσφορά ισοσταθμίζει η υπερκαλύπτει τη ζήτηση, το αναβαθμισμένο απολυτήριο λυκείου μπορεί να είναι η μοναδική προϋπόθεση. Όπως τονίζει ο πρόεδρος της Επιτροπής: «Πρέπει να εκλείψει επίσης το φαινόμενο φοιτητές να σπουδάζουν ειδικότητες για τις οποίες δεν ενδιαφέρονται και να αποκλείονται φοιτητές οι οποίοι ενδιαφέρονται για αυτές. Κάθε φοιτητής θα επιλέγει μία ή δύο ειδικότητες αναλόγως των ενδιαφερόντων του, αλλά και των εκτιμώμενων από τον ίδιο δυνατοτήτων πρόσβασης. Με αυτό τον τρόπο ενισχύουμε την υπευθυνότητα των νέων στην επιλογή της σταδιοδρομίας τους».

 

 

Print Friendly, PDF & Email

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here