Παγκόσμια Ημέρα για τον αυτισμό: Οπως λέμε στην Ελλάδα, ΚΑΛΗΝΥΧΤΑ ΣΑΣ!

 

 

Του ΑΝΤΩΝΗ ΣΚΟΡΔΙΛΗ

Για να μη το κουράσουμε, αντιγράφουμε κομμάτι ενός από τα χρηματοδοτούμενα προγράμματα παράλληλης στήριξης που απευθύνονται σε εκπαιδευτικούς. Όλα τα ίδια πάνω κάτω είναι. Αυτό που “επιλέξαμε” είναι συνολικής διάρκειας 100 ωρών, περιλαμβάνει 15 ώρες δια ζώσης παρακολούθησης & 85 ώρες τηλεκπαίδευσης μέσω elearning πλατφόρμας.

Στο δια ζώσης κομμάτι του προγράμματος, οι υπεύθυνοί του γεμάτοι αυτοπεποίθηση ισχυρίζονται ότι μελετώνται σε βάθος περιπτώσεις παιδιών με διάχυτες αναπτυξιακές διαταραχές, με αυτισμό υψηλής λειτουργικότητας και ΔΕΠΥ, οι δε συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί μυούνται στον αναγκαίο για κάθε περίπτωση σχεδιασμό παρέμβασης.

Το κόστος είναι προσαρμοσμένο στις δυσκολίες των καιρών (125€ ανά άτομο) η δε εκπαιδευτική ύλη των 100 ωρών (εκ των οποίων ζωντανές είναι οι 15). Σε ότι αφορά τα περιεχόμενο “πάρετε να έχετε”:

  • Πώς λειτουργεί η παράλληλη στήριξη στο γενικό σχολείο.
    • Ποιος ο ρόλος του συνοδού της παράλληλης στήριξης στη
    σχολική ζωή του παιδιού.
    • Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος: Αυτισμός: Γνωστικές και
    Ερμηνευτικές Προσεγγίσεις.
    • Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος: Asperger, Μοντέλα και
    Προσεγγίσεις Παρέμβασης στον Αυτισμό.
    • Συμπτώματα, Κλινική Εικόνα, Διάγνωση και αντιμετώπιση
    της ΔΕΠ-Υ.
    • Χαρακτηριστικά του μαθητή με διάχυτες αναπτυξιακές
    διαταραχές.
    • Τρόποι ενσωμάτωσης του μαθητή στην σχολική
    κοινότητα.
    • Διερεύνηση των προβλημάτων συμπεριφοράς.
    • Διαχείριση θεμάτων σχολικού ρατσισμού.
    • Πρόληψη και διαχείριση προβλημάτων συμπεριφοράς
    (συναισθηματικές εκρήξεις και εκρήξεις θυμού,
    επιθετικότητα).
    • Αντιμετώπιση και σχεδιασμός παρέμβασης σε προβλήματα
    συμπεριφοράς και συναισθηματικής αγωγής) .
    • Υποστήριξη και συνεργασία με τους γονείς .
    • Πώς »χτίζουμε» σταθερό περιβάλλον για :
    – άμεση επικοινωνία
    – αλληλεπίδραση με τους συμμαθητές και τους δασκάλους
    – αυτοεξυπηρέτηση μέσα στην τάξη αλλά και την ώρα του
    διαλείμματος
    – ενεργή συμμετοχή σε δραστηριότητες του σχολείου
    • Μελέτη περίπτωσης.
    • Ολοκληρωμένος σχεδιασμός παρέμβασης.

* Κοντολογίς: Λίγο από όλα! Σε τρεις τέσσερις ωρίτσες, ο μετέχων στον πρόγραμμα (και όποιο άλλο αντίστοιχό του) εκπαιδευτικός, έχει λάβει τις απαραίτητες γνώσεις ώστε να μπορεί να προσφέρει την απαραίτητη παράλληλη στήριξη σε έναν μαθητή με διαταραχές του αυτιστικού φάσματος. Αυτό το παγκόσμιο ρεκόρ εμπέδωσης γνώσης, μοιάζει να είναι η πολύ ιδιαίτερη νεοελληνική συνεισφορά/ πινελιά στην φετινή παγκόσμια ημέρα (2 Απριλίου) αφιερωμένη στους ανθρώπους με αυτισμό. Σε αυτήν, βέβαια, οφείλουμε να προσθέσουμε και την ηρωική έκκληση μιας φερόμενης ως εκπαιδευτικής οργάνωσης προς τους χρήστες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης – προφανής πηγή της έμπνευσής της τα “αντίστοιχα” διαδικτυακά που ακολούθησαν τις τρομοκρατικές επιθέσεις σε χώρες της Ευρώπης – να προσθέσουν χρώμα μπλε στα προφίλ τους ως ένδειξη αλληλεγγύης έναντι των αυτιστικών ατόμων. Καληνύχτα σας!

Print Friendly, PDF & Email

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here