Ο “σακάτης” Schauble, η τιμημένη αγροτιά, το ηρωικό al tsantiri και η εθνική παλιγγενεσία…

 

 Του ΑΝΤΩΝΗ ΣΚΟΡΔΙΛΗ

«Ένας ανάπηρος, ένας σακάτης, καθορίζει τις τύχες ολόκληρης της Ευρώπης»

Κραύγασε με όλη του τη δύναμη μπροστά στην κάμερα ο μέγας παλικαράς Κρητικός αγρότης και όλος του ο περίγυρος ξέσπασε σε χειροκροτήματα. Δυο τρεις μέρες μετά τον ηρωικό αγροτικό λόγο ανέλαβε να εμβαθύνει και ερμηνεύσει ο μέγας (αγροτικής και αυτός καταγωγής) τηλεοπτικός τηλεβόας της διαρκούς τα τελευταία χρόνια κατά φαντασία εθνικής παλιγγενεσίας. Στην βοώδη διατύπωση “ο υπουργός οικονομικών της Γερμανίας Wolfgang Schaeuble είναι κακός (κομπλεξικός) άνθρωπος επειδή είναι ανάπηρος” συμπυκνώνεται το σκεπτικό της εμβάθυνσης/ ερμηνείας του τηλεοπτικού τηλεβόα, πρακτικά δεν πρόκειται παρά για τον τυπικό – εδώ και πολλές δεκαετίες αναγνωρισμένο και αναγνωρίσιμο – πυρήνα της ρατσιστικής “ρητορικής του μίσους”.

 

Ένας ανάπηρος, ένας σακάτης, καθορίζει τις τύχες ολόκληρης της Ευρώπης”

Ο κόσμος του αγρότη από την Κρήτη, είναι καθηλωμένος στα όρια του χωριού του και δεσμευμένος από την καταπιεσμένη αγία μάνα του. Αυτή και το μικρό του χωριό, από τη μέρα που γεννήθηκε του υπέβαλλαν με όλους τους (περιορισμένους) τρόπους που σε όλους του είδους του υποβάλλουν, ότι είναι μοναδικός. Παλικάρι ανήμερο, ένας λεβέντης πραγματικός, από αυτό το μοναδικό είδος που μόνο τα άγια της μάνας Κρήτης χώματα “καλλιεργούν”.

“Ένας ανάπηρος, ένας σακάτης, καθορίζει τις τύχες ολόκληρης της Ευρώπης”

Ο κόσμος του υπουργού οικονομικών της Γερμανίας Wolfgang Schaeuble, ιδωμένος με σημείο αναφοράς την θέση του – η ανάληψη της οποίας είναι άμεσα συνδεδεμένη με την παιδεία, την μόρφωση, τον τρόπο που εν γένει σε τούτη τη ζωή ωρίμασε – είναι ο κόσμος ολόκληρος. Κατά πάσα πιθανότητα ο Schaeuble αγνοεί την θέση στον παγκόσμιο χάρτη του μικρού χωριού που αποτελεί τον κόσμο ολάκερο του αγρότη από την Κρήτη. Όμως, από την άλλη, είναι πολύ πιθανό να είναι ανάμεσα στους όχι λίγους ανθρώπους του κόσμου ετούτου που το έχουν με την ψυχή τους διασκεδάσει χαζεύοντας τις γεμάτες ευλυγισία γυροβολιές του λεβέντη κρητικού Ζορμπά μέσα από την ωραιότατη ομώνυμη ταινία. Και αν ακόμα δεν την έχει δει, βέβαιον είναι ότι κάτι σχετικό έχει ακούσει…

“Ένας ανάπηρος, ένας σακάτης, καθορίζει τις τύχες ολόκληρης της Ευρώπης” 

Για τον δεσμευμένο από την καταπιεσμένη αγία μάνα και καθηλωμένο στα όρια του μικρού του χωριού νου του αγρότη από την Κρήτη, είναι άκρως προσβλητικό στα όρια της ύβρεως, να καθορίζει εκ της “τεχνικής” θέσεώς του τις τύχες της Ευρώπης ολόκληρης του ηρωικού του χωριού περιλαμβανομένου, ένας άνθρωπος η “φυσική” θέση του οποίου εξαντλείται στα όρια του καθίσματος του αναπηρικού αμαξιδίου. Παρεμπιπτόντως, η αγροτική “θέση” ότι ο Schaeuble καθορίζει εκ της θέσεώς του τις τύχες ολόκληρης της Ευρώπης ελέγχεται ως ακραία βλακώδης, όμως δεδομένης της εμφανούς καθήλωσης του νου σε πολύ ασφυκτικά όρια αυτού που σφύζοντας από παλικαριά την εκστόμισε ο σχετικός αναλυτικός έλεγχος κρίνεται ως περιττός.

“Ένας ανάπηρος, ένας σακάτης, καθορίζει τις τύχες ολόκληρης της Ευρώπης”

Η πολιτική διαφωνία με τον υπουργό οικονομικών της Γερμανίας και τους όποιους άλλους “κινούμενους” με βάση τις επιταγές της ίδιας με την δική του σχολή σκέψης, μπορεί να είναι έως και μετωπική. Παρεμπιπτόντως, όχι βέβαια ότι έχει και καμιά ιδιαίτερη σημασία αλλά απλώς για να είμαστε καλά συνεννοημένοι, στην κατηγορία των διαφωνούντων “μετράμε” και τους εαυτούς μας. Όμως τα μέτρα της διαφωνίας στην οποία αναφερόμαστε, μέτρο τους έχουνε τον κόσμο ολόκληρο, την μόνη ικανή και αναγκαία συνθήκη ώστε η ποθούμενη αναμέτρηση να είναι πραγματική και όχι “κατά φαντασία”. Στο όνομα της διεκδίκησης του μέλλοντος, όχι της συντήρησης μιας εμφανούς αυταπάτης πεισματικά καθηλωμένης στις πλέον καθυστερημένες και άγριες προσλαμβάνουσες του παρελθόντος.

“Ένας ανάπηρος, ένας σακάτης, καθορίζει τις τύχες ολόκληρης της Ευρώπης”

Μελετώντας ολίγον φευγάτα την συγκεκριμένη ακραία καθυστερημένη “θέση” ο δικός μας νους εκτιμά ότι συναντιέται με τις συντεταγμένες που ορίζουν την “ηθική βάση μιας βαριά καθυστερημένης μικρό-κοινωνίας”. Πριν σπεύσουμε, σε επόμενη ευκαιρία, να αξιολογήσουμε αναλυτικά το εάν και το σε ποιο βαθμό αυτή η βαριά καθυστέρηση είναι ανεπιστρεπτί (ή όχι) χαρακτηριστική της ευρύτερης κοινωνίας (al-tsantiri) των νεοελλήνων, νιώθουμε έντονη την υποχρέωση να σας απευθυνθούμε μετωπικά ρωτώντας σας τι ο δικός σας νους εκτιμά μελετώντας την συγκεκριμένη ακραία καθυστερημένη θέση. Στην εκτίμησή σας συμπεριλάβετε παρακαλούμε πολύ ως δεδομένο ότι οι φερόμενες ως εμβαθύνσεις/ ερμηνείες αυτής της καθυστερημένης ακραία “θέσης” του τηλεοπτικού τηλεβόα πρακτικά μεταφράζονται σε διαρκή της ανατροφοδότηση και διάχυση. Ακόμα πιο πολύ σας παρακαλούμε, μην αρκεστείτε να απαντήσετε ότι πρόκειται για έκφραση ρατσιστικού μίσους, δεν σας ζητάμε τούτο το επιφανειακό “αυτονόητο” αλλά να το “παλέψετε” λιγάκι βαθύτερα. Όχι για κανέναν άλλο λόγο αλλά για να αξιολογήσουμε την πιθανότητα να το παλέψουμε και μαζί…

 

Print Friendly, PDF & Email

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here