Ο Άγιος Βαλεντίνος και η ρητορική του μίσους

 

Του ΑΝΤΩΝΗ ΣΚΟΡΔΙΛΗ

“Οι άνθρωποι με ειδικές ανάγκες και ικανότητες θέλουν αγάπη. Ένα βλέμμα, ένα χάδι αρκεί. Άνοιξε την καρδιά σου και την αγκαλιά σου. Αγκαλιά ζωής. Χαμόγελο ζωής. Στέγη αγάπης. Μόνο η αγάπη μπορεί. Κράτησε με από το χέρι. Ένα χάδι μόνο, μια αγκαλιά μόνο. Σε αγαπώ. Στα μάτια σου η αγάπη όλου του κόσμου. Προσφορά αγάπης …”

Ψυχρά κρίνοντας, η κυρίαρχη ρητορική για τα θέματα αναπηρίας συμπυκνώνεται στις πιο πάνω ενδεικτικές φράσεις. Η συμπυκνωμένη στις πιο πάνω ενδεικτικές φράσεις κυρίαρχη ρητορική για τα θέματα αναπηρίας, υπονομεύει με τον πλέον βαθύ τρόπο τον ισότιμο κοινωνικό ρόλο που οι άνθρωποι με αναπηρία (φέρονται να) διεκδικούν, συνιστά έμπρακτη αμφισβήτηση του δικαιώματός τους στον αυτό-προσδιορισμό.

no hate 2

Συνιστά άραγε ρητορική μίσους; Προφανώς και αδιαμφισβήτητα όχι. Όμως, εξίσου προφανώς και αδιαμφισβήτητα, υπονομεύοντας με τον πλέον βαθύ τρόπο τον ισότιμο κοινωνικό ρόλο που οι άνθρωποι με αναπηρία (φέρονται να) διεκδικούν, έμπρακτα αμφισβητώντας τους ως ισότιμα υποκείμενα δικαιωμάτων, καλλιεργεί το αναγκαίο υπόστρωμα για την κυοφορία και ανάπτυξη της ρητορικής μίσους. Η ρητορική του μίσους δεν κυοφορείται και δεν αναπτύσσεται στο κενό.

“Σε αγαπώ. Άνοιξε την καρδιά σου και την αγκαλιά σου. Αγάπη μου. Κράτησέ με από το χέρι. Ένα σου φιλί. Ένα βλέμμα, ένα χάδι σου αρκεί. Μόνο η αγάπη μπορεί.”

Ψυχρά κρίνοντας, η κυρίαρχη ρητορική για την αγοραία “Ημέρα των Ερωτευμένων” είναι πάνω κάτω ταυτόσημη με την κυρίαρχη 365 ημέρες τον χρόνο ρητορική για τα θέματα αναπηρίας. Αν το αμφισβητείτε κάντε παρακαλούμε πολύ μόνοι ή μόνες σας την σχετική έρευνα, η 14η Φεβρουαρίου άλλωστε οσονούπω μας φτάνει…

Η επιλογή της 14ης Φεβρουαρίου 2016 ως της καταλληλότερης ημερομηνίας για την έναρξη εκστρατείας – από πλευράς του ελληνικού υπουργείου παιδείας – ενάντια στην ρητορική του μίσους (με ανάθεση παρέμβασης εστιασμένης στην ρητορική του μίσους έναντι των ανθρώπων με αναπηρία), είναι αποκαλυπτικότατη. Τι ακριβώς είναι αυτό που “αποκαλύπτει”; Τίποτε κακό, μην ανησυχείτε άδικα. Απλά και μόνο τα στενά όρια της σκέψης αυτών που την επέλεξαν. Ο ρηχός εξουσιαστικός νους τους “θέλει” να αντιλαμβάνεται τη ρητορική μίσους ως το αντίπαλο δέος της κυρίαρχης ρητορικής, αδυνατεί στο πρέπον βάθος να εννοήσει ότι πάνω κάτω ισχύει το αντίθετο. Τι να κάνουμε, τόσα ξέρουν, τόσα μπορούν…

Print Friendly, PDF & Email

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here