ΟΑΣΘ: Ο γόρδιος δεσμός με τους ιδιώτες που θέλουν να ζουν από επιδοτήσεις

Σε μια ύστατη προσπάθεια να εξευρεθεί λύση στην ιδιαίτερα περίπλοκη κατάσταση στον ΟΑΣΘ, όπου παρατηρείται μια παράδοξη σύμπνοια εργαζομένων και εργοδοτών να είναι από κοινού εχθρικοι προς την κυβέρνηση – ο υπουργός Υποδομών  Χρήστος Σπίρτζης κατέθεσε δύο νέες προτάσεις

(Υπενθυμίζουμε ότι ο ΟΑΣΘ δεν καταβάλλει τους μισθούς των εργαζομένων επειδή υποστηρίζει ότι του χρωστά επιδοτήσεις το κράτος, αλλά και οι εργαζόμενοι που απεργούν για τα δεδουλευμένα τους ευθυγραμμίζονται απολύτως προς αυτό. Το δε κράτος δηλωνει ότι δεν οφείλει ούτε ένα ευρώ στον ΟΑΣΘ και θεωρεί ότι πλέον δεν μπορεί να δίνει εν λευκώ επιδοτήσεις και πρέπει να δοθούν παραστατικα και να αποδοθεί λογαριασμός)

Στην τελευταία συνάντηση για το θέμα ο υπουργός είχε εισπράξει αρνητική απάντηση όταν πρότεινε  να καταβάλει το κράτος τους μισθούς των εργαζομένων άμεσα στους προσωπικούς τους λογαριασμούς μισθοδοσίας, ώστε να μην δοθούν τα χρήματα στον ΟΑΣΘ (πρώτον γιατί  εκκρεμούν συμβάσεις και απόδοση λογαριασμού την οποία αρνείται ο ιδιωτικός οργανισμός συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης και, δεύτερον, γιατί η κίνηση είναι προς ένδειξη καλής θέλησης προς τους εργαζόμενους και όχι προς τον ΟΑΣΘ που μπορεί να λάβει το ποσό και πάλι να μην πληρώσει οδηγους και τεχνικούς)

Τώρα ο κ. Σπιρτζης με επιστολή του στη διοίκηση του Οργανισμού καταθέτει μεν προτάσεις αλλά και προειδοποιεί ότι οι καταβολές στο εξής θα περικόπτονται ανάλογα με το μεταφορικό έργο που δεν εκτελείται από τον ΟΑΣΘ.

Η πρώτη πρόταση είναι να προεξοφληθούν 2 εκατ. ευρώ (για τη μετακίνηση μαθητών και φοιτητών για το έτος 2016 από το υπουργείο Παιδείας), να διατεθεί το 18% από τις πωλήσεις εισιτηρίων έως σήμερα και να δοθουν επιπλέον όσα απομένουν για να συμπληρωθού τα δεδουλευμένα ενός μηνός.  Για να ισχύσει αυτό όμως τίθεται ως απαραίτητη προϋπόθεση  η εταιρεία θα πρέπει να χορηγήσει αναλυτική  κατάσταση εξόφλησης μισθοδοσίας Ιουλίου 2016, ανά εργαζόμενο, από την οποία θα προκύπτει ξεκάθαρα, ότι τα παραπάνω χρηματικά ποσά χρησιμοποιήθηκαν μόνο για την καταβολή δεδουλευμένων στους εργαζόμενους. Στην περίπτωση που τηρηθεί το συγκεκριμένο προαπαιτούμενο, τότε και μόνο το ΥΠΟΜΕΔΙ, θα προβεί στην προκαταβολή του ακριβούς ποσού που απαιτείται για την εξόφληση των δεδουλευμένων του μηνός Αυγούστου 2016, υπό τους ίδιους όρους.

Η δεύτερη πρόταση (αν ο  ΟΑΣΘ διαφωνεί με την πρώτη) ειναι να του προκαταβληθούν οι αντισταθμιστικές καταβολές Οκτωβρίου και Νοεμβρίου για το έτος 2016, με μόνον σκοπό την εξόφληση της μισθοδοσίας μηνών Ιουλίου και Αυγούστου 2016, εφόσον προσκομιστεί προς το ΥΠΟΜΕΔΙ, ισόποση Εγγυητική Επιστολή.

Ο Χρ. Σπίρτζης, τονίζει: «είμαστε στην πλευρά των εργαζομένων. Ωστόσο οφείλω να επισημάνω για μία φορά ακόμη, προς όλα τα ευήκοα ώτα, ότι δεν πρόκειται να συνεχιστεί η κατασπατάληση των χρημάτων του ελληνικού λαού, με πρόσθετες διεκδικήσεις και με τις γνωστές διαιτησίες που πάντα δικαίωναν τον ΟΑΣΘ, χωρίς ελέγχους και παρέχοντας μη ποιοτικό και πανάκριβο μεταφορικό έργο στους πολίτες της Θεσσαλονίκης.

»Και βεβαίως με ψέματα, καθώς το Υπουργείο δεν χρωστά ούτε ένα ευρώ από την ως σήμερα ισχύουσα οικονομική συμφωνία. Προς το παρόν όμως, αναμένουμε την απάντηση της διοίκησης, η οποία, ελπίζω να είναι προς όφελος των εργαζομένων».

Τέλος, καλεί τον πρόεδρο των εργαζομένων του ΟΑΣΘ, «να πει κάποτε την αλήθεια» και καταλήγει «Εύχομαι, οι όποιες προτάσεις  και η τακτική του να σταματήσει να είναι η προκαταβολή των δημόσιων καταβολών όχι μόνο για τους εργαζόμενους, αλλά και για τις υποχρεώσεις των μετόχων του ΟΑΣΘ»

Ο υπουργός σε συνέντευξή του στην ΕΤ3 απέκλεισε το ενδεχόμενο να υποχωρήσει το υπουργείο «στους εκβιασμούς του ΟΑΣΘ»

«Όποια  λύση βρεθεί στο ζήτημα του Οργανισμού θα αφορά μόνο την αποπληρωμή των εργαζομένων και όχι την πληρωμή των μερισμάτων των μετόχων, των δανείων του Οργανισμού και των προμηθευτών» είπε

Ερωτηθείς αν υπάρχει εναλλακτικό σχέδιο για τη δημόσια συγκοινωνία της Θεσσαλονίκης, ο κ. Σπίρτζης υποστήριξε ότι θα ανακοινωθεί άμεσα η πολιτική απόφαση της κυβέρνησης, η οποία «δεν θα έχει καμία σχέση με τη σύμβαση του 1957 για τον ΟΑΣΘ»

Print Friendly, PDF & Email

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here