Μια ανατρεπτική Ηλέκτρα από τον Κωνσταντίνο Ντέλλα

 ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΣΤΗ ΜΑΡΙΑ ΚΩΝΣΤΑΝΤΟΠΟΥΛΟΥ
Ο Κωνσταντίνος Ντέλλας ανήκει στην κατηγορία των δημιουργών, που επιθυμεί να προτείνει ανατρεπτικές καλλιτεχνικές ιδέες, παρά να «φλυαρεί» με τις δουλειές του και να υπάρχει στο χώρο μόνο για να υπάρχει. Συναντήσαμε τον σκηνοθέτη στις πρόβες για την παράταση , με τίτλο¨Ηλέκτρα το τελευταίο αίμα», στην οποία υπογράφει τη σκηνοθεσία πραγματοποιώντας το ντεμπούτο του στο Φεστιβάλ Αθηνών . Μετά την περσινή επιτυχία της παράστασής του Ο Έλλην βρυκόλαξ , ο Κωνσταντίνος Ντέλλας ετοιμάζεται φέτος για την παρθενική του εμφάνιση ως σκηνοθέτης στο Φεστιβάλ Αθηνών.
-Μετά την περσινή επιτυχία της παράστασης «Ο Ελλην Βρύκολακας » ετοιμάζεστε για την παρθενική σας εμφάνιση στο Φεστιβάλ Αθηνών. Πώς προέκυψε αυτή η συνεργασία;

 Συζητούσαμε με την Όλια εδώ και καιρό το ενδεχόμενο μιας συνεργασίας. Στην πορεία προέκυψε η Ηλέκτρα του Σοφοκλή και στην πορεία προέκυψε και η πρόταση στο Φεστιβάλ Αθηνών.

-Προκειται για μια «πειραγμένη» εκδοχή της αρχαίας τραγωδίας .Μίληστε μας για αυτή την ανατροπή στο συγκεκριμένο έργο.

 Αρχικά, η πρώτη παρέμβαση είναι ότι οι ηθοποιοί είναι πέντε και όχι όσους απαιτεί η πραγματικότητα ενός κλασικού ανεβάσματος. Από εκεί και πέρα, η κάθε παρέμβαση – κειμενική ή όποια άλλη -που γίνεται, έχει να κάνει με την επιλογή της γενικότερης συνθήκης που επιλέξαμε για την συγκεκριμένη παράσταση.

ολια

-Τον ομώνυμο ρόλο έχει η Όλια Λαζαρίδου- δώστε μας κάποια στοιχεία της δικής σας Ηλέκτρας;

Με την Όλια προσπαθούμε να προσεγγίσουμε την Ηλέκτρα μέσα από μια ισορροπία μεταξύ του ηρωικού και του ανθρώπινου στοιχείου της. Η Ηλέκτρα είναι ένα ηρωικό πρότυπο, αλλά δεν παύει να είναι και ένας άνθρωπος με τις δικές του αντιδράσεις και πάθη. Αυτός είναι και ο στόχος για όλη την παράσταση. ελπίζουμε να το καταφέρουμε.

-Στον τίτλο της παράστασης έχει προστεθεί » ….το τελευταίο αίμα» – Σε ποιους αναφέρεται;

Το τελευταίο αίμα έχει μια διττή έννοια. Από τη μια, οι φόνοι της Κλυταιμνήστρας και του Αίγισθου είναι και οι τελευταίοι της κατάρας των Ατρειδών, οπότε κλείνει και ο κύκλος της. Από την άλλη, πρόκειται για το πέρασμα από τη γυναικεία πραγματικότητα του θυμικού και του αίματος , ως στοιχείου γέννησης αλλά και θανάτου – κάτι που αντιπροσωπεύει η Κλυταιμνήστρα – στην καινούργια πραγματικότητα της λογικής που φέρει ο Ορέστης με τη βοήθεια της Ηλέκτρας.

-Η μουσική της παράστασης έχει την υπογραφή του Γιάννη Αγγελάκα. Πρόκειται για μια ιδιαίτερα ξεχωριστή καλλιτεχνική προσέγγιση. Μιλήστε μας για τη συνεργασία σας.

 Ο Γιάννης είναι μια προσωπικότητα γενναιόδωρη και απόλυτα ειλικρινής. Με αυτά τα στοιχεία δεν μπορεί να μην υπάρξει καλή συνεργασία. Φτιάχνει κόσμους και εσύ απλά τους ταξιδεύεις.

ολια1

– Ποια είναι τα επόμενα καλλιτεχνικά σας σχέδια ,μετά το Φεστιβάλ;

Τα σχέδια μου αυτή την περίοδο έχουν να κάνουν με την Ηλέκτρα και το πού θα ταξιδέψει μετά το Φεστιβαλ.

– Πόσες ευκαιρίες έχει ένας νέος καλλιτέχνης αυτή την εποχή της κρίσης;

Όσες ευκαιρίες έχει και ένας νέος freelancer αυτή την περίοδο στην Ελλάδα.Το «νέος» βέβαια είναι πολύ σχετικό, μάλλον εννοούμε «κάποιος που πρόσφατα είδαν τη δουλειά του περισσότεροι άνθρωποι»

Ποιο είναι εν τέλει το μήνυμα της παράστασης σας;

Το κακό φέρνει κακό. Η Ηλέκτρα λέει κάποια στιγμή: «Είναι η ανάγκη. Μεσα στο κακό, πάντα με το κακό να καταγίνεσαι». Αυτό είναι μήνυμα που ξεπερνάει τη συγκεκριμένη παράσταση και τη συγκεκριμένη εποχή. Πάντα έτσι ήταν, πάντα έτσι θα είναι..

Ο Κωνσταντίνος Ντέλλας γεννήθηκε στον Πειραιά το 1976. Παρακολούθησε μαθήματα στο θεατρικό εργαστήρι «Μαύρη Σφαίρα» της Τότας Σακελλαρίου, ενώ φοίτησε στην Ανωτέρα Εκκλησιαστική Σχολή Αθηνών και στη Δραματική Σχολή του Β. Διαμαντόπουλου. Έχει κάνει σπουδές σε πιάνο, ούτι, παραδοσιακό τραγούδι, παραδοσιακά κρουστά και βυζαντινή μουσική. Έπαιξε στις παραστάσεις «Χαμογελαστά παπούτσια» του Π. Αποστολόπουλου, «Άμλετ στο σκοτάδι» των Γ. Κατινά και Π. Πανταζή, «Η ομορφιά κείται εξουθενωμένη στο δρόμο» των Δ. Κουρούμπαλη και Φ. Κορρού, «Γιοί και Κόρες» του Γ. Καλαβριανού.Σκηνοθέτησε και έπαιξε στις παραστάσεις «Έγκλημα στο Νίχαρ», «Ματωμένος Γάμος», «Ο ξεπεσμένος Δερβίσης», «Ο Έλλην Βρυκόλαξ», «I Have a dream». Υπήρξε για τρία χρόνια σκηνοθέτης της θεατρικής όμάδας «Τέταρτο κουδούνι» του δήμου Σπάτων και για έναν χρόνο υπεύθυνος της θεατρικής ομάδας του Λυκείου των Ελληνίδων Αθηνών.

Η παράσταση: Ηλέκτρα του Σοφοκλή [το τελευταίο αίμα] παρουσιάζεται στα πλαίσια του Φεστιβάλ Αθηνών 13,14,15 & 16 Ιουλίου 2015 στο Θέατρο Τέχνης (Φρυνίχου) σε σκηνοθεσία Κωνσταντίνου Ντέλλα.

παίζουν αλφαβητικά: Όλια Λαζαρίδου (Ηλέκτρα), Γεράσιμος Μιχελής (Παιδαγωγός / Αίγισθος), Ζωή Ξανθοπούλου (Κλυταιμνήστρα / Χορός), Φανή Παναγιωτίδου (Χρυσόθεμις / Χορός), Γιώργος Χριστοδούλου (Ορέστης)

μετάφραση: Γιώργος Χειμωνάς
σύμβουλος δραματουργίας: Άννα Μαυρολέων
σκηνικά – κοστούμια: Ανδρέας Σκούρτης
μουσική: Γιάννης Αγγελάκας

φωτισμοί: Μελίνα Μάσχα
βοηθός σκηνοθέτη: Έλενα Γεωργίου
βοηθοί σκηνογράφου: Κωνσταντίνα Μαρδίκη, Νεφέλη Σωτηράκη, Meera Osborne
εκτέλεση παραγωγής: Καλλιόπη Τακάκη

Μια παραγωγή του Φεστιβάλ Αθηνών σε συνεργασία με το Θέατρο τέχνης

Εισιτήρια

Τιμές: 20€, 15€ (μειωμένο), 10€ (φοιτητικό άνω 65), 5€ (άνεργοι, ΑΜΕΑ)

Print Friendly, PDF & Email

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here