Με ανυπόγραφη πολιτική διαφήμιση άγνωστοι πιέζουν υπέρ του «ναι»!

 

Του ΝΑΣΟΥ ΧΑΤΖΗΤΣΑΚΟΥ

Μια ανυπόγραφη πολιτική διαφήμιση με ξεκάθαρο μήνυμα υπέρ του «ναι» στο δημοψήφισμα παρουσιάζεται από τα μεγάλα, τα λεγόμενα συστημικά και ως επί το πλείστον μνημονιακά, κανάλια. Το γεγονός αυτό είναι πρωτοφανές για τα μεταπολιτευτικά δεδομένα. Ουδέποτε μέχρι σήμερα ένα πολιτικό μήνυμα με σαφή στόχευση να επηρεάσει την κοινή γνώμη προς μια συγκεκριμένη κατεύθυνση, δεν μεταδιδόταν από τις δημόσιες, σημειωτέον, τηλεοπτικές συχνότητες χωρίς να φαίνεται «ποιος» το έχει διαμορφώσει.

 

Την ώρα κατά την οποία από μεγάλα τηλεοπτικά κανάλια ήταν σφοδρή η κριτική σε βάρος του πανό το οποίο αναρτήθηκε την Τετάρτη το πρωί, από πολίτες στο κτίριο του υπουργείου Οικονομικών, στην πλατεία Συντάγματος, υπέρ του «όχι» στο δημοψήφισμα, η συνεχής αναπαραγωγή αυτού του τηλεοπτικού σποτ άρχισε να προκαλεί συζητήσεις αλλά και έντονες αντιπαραθέσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Αιτία δεν αποτελεί ότι το μήνυμα του είναι υπέρ του «ναι» αλλά το γεγονός ότι η συγκεκριμένη διαφήμιση αναπαράγεται χωρίς να διευκρινίζεται ποιος (ιδιώτης/ες, φορέας ή κόμμα) πήρε την πρωτοβουλία να την δημιουργήσει –και, φυσικά, να πληρώσει- ούτως ώστε να προβληθεί, κατά κόρον μάλιστα, από τα λεγόμενα συστημικά ΜΜΕ.

Στο τηλεοπτικό σποτ αναπαράγονται δηλώσεις τόσο του κ. Α. Τσίπρα όσο και κορυφαίων στελεχών της κυβέρνησης (μεταξύ των οποίων συμπεριλαμβάνεται ο σημερινός κυβερνητικός εκπρόσωπος Γ. Σακελλαρίδης) σε σχέση με την πορεία των διαπραγματεύσεων οι οποίες, στη συνέχεια, διαψεύστηκαν. Το τηλεοπτικό σποτ τελειώνει παρουσιάζοντας μια φόρμα παρόμοια με το ψηφοδέλτιο που θα πάρουν στα χέρια τους την Κυριακή οι πολίτες και βάζοντας «V» στην επιλογή του «ΝΑΙ». Σε κανένα σημείο του τηλεοπτικού σποτ δεν αναφέρεται ποιος είναι ο δημιουργός του τηλεοπτικού μηνύματος με σαφή πολιτική στόχευση. Το γεγονός αυτό προκαλεί προβληματισμό για τον τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίζουν το δημοψήφισμα, μια πράξη δημοκρατικού χαρακτήρα, κύκλοι οι οποίοι από το 2010 υποστήριξαν τις επιλογές που επέβαλαν οι εταίροι – δανειστές και «γεννά» ζητήματα νομικής φύσεως για το «κατά πόσο είναι νόμιμο να προβάλλεται ένα πολιτικό μήνυμα χωρίς να φαίνεται σε οποιοδήποτε σημείο ποιος είναι ο δημιουργός του».

Print Friendly, PDF & Email

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here