Μένης Θεοδωρίδης: «Σχολικά βίντεο-μουσεία»

 

Του ΓΙΩΡΓΟΥ ΚΙΟΥΣΗ

Μαθητική δράση με τίτλο «Βίντεο Μουσεία: Η Δική μας Γνώμη και Διαγωνισμός Γραπτής Κριτικής» απευθυνόμενη σε μαθητές Δημοτικών σχολείων (Ε’- Στ΄ Δημοτικού) και μαθητές δημοσίων και ιδιωτικών Γυμνασίων και Λυκείων σε όλη την Ελλάδα διοργανώνει το Κέντρο Εκπαιδευτικών Δράσεων και Διαπολιτισμικής Επικοινωνίας ΚΑΡΠΟΣ και το Τμήμα Εκπαιδευτικής Ραδιοτηλεόρασης του Υπουργείου Παιδείας, ‘Ερευνας και Θρησκευμάτων.

Μιλάμε με τον Μένη Θεοδωρίδη, σκηνοθέτη που δραστηριοποιείται στη χρήση των οπτικοακουστικών μέσων στην εκπαίδευση. Εργάστηκε στην ΕΡΤ ως σκηνοθέτης (1984-2010). Στο πρόγραμμα «ΜΕΛΙΝΑ – Εκπαίδευση και Πολιτισμός» (πιλοτικό πρόγραμμα για την Αισθητική Αγωγή στην Πρωτοβάθμια εκπαίδευση, 1994 – 2004) ήταν υπεύθυνος του εργαστηρίου οπτικοακουστικής έκφρασης και συντονιστής της ομάδας σχεδιασμού του εκπαιδευτικού υλικού. Το 2010, στο σχεδιασμό των Προγραμμάτων Σπουδών για το Νέο Σχολείο που έγινε με ευθύνη του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, ήταν υπεύθυνος του πεδίου «Πολιτισμός – Αισθητική Παιδεία» και υπεύθυνος του Προγράμματος Σπουδών για την Οπτικοακουστική Έκφραση.

-Σκοπός της δράσης;

Η δράση αποτελεί συνέχεια του πανελλαδικού διαγωνισμού μαθητικών ταινιών μικρού μήκους «ΒιντεοΜουσεία  2014» που είχε στόχο την δημιουργία μικρών ταινιών με ντοκιμαντερίστικη ματιά από μαθητές. Ο διαγωνισμός είχε εντυπωσιακή συμμετοχή με 117 ολοκληρωμένες μαθητικές παραγωγές από σχολεία όλης της Ελλάδας, από τις οποίες ξεχώρισαν και βραβεύτηκαν οι έντεκα.

-Η προβολή τους;

Από τις 2 Νοεμβρίου ως τις 11 του ιδίου μηνός οι 11 αυτές βραβευμένες ταινίες θα προβάλλονται πανελλαδικά στο πλαίσιο της τρέχουσας, νέας μαθητικής δράσης «ΒιντεοΜουσεία: Η Δική μας Γνώμη και Διαγωνισμός Κριτικής». Μετά την προβολή των ταινιών στα σχολεία οι μαθητές-θεατές θα έχουν τη δυνατότητα να ψηφίσουν ηλεκτρονικά μέσα από την ειδικά σχεδιασμένη νεανική διαδικτυακή πλατφόρμα που βρίσκεται στην ιστοσελίδα www.karposontheweb.org Εκεί θα πρέπει να απαντήσουν ηλεκτρονικά και σε ομάδες τριών ατόμων ερωτήματα όπως «Ποια ταινία θα διάλεγα για να δείξω σ’ένα φίλο μου;», «Ποια ταινία θα άρεσε περισσότερο στους γονείς μου;» και «Ποια θα ήταν η πιο ασυνήθιστη που «σηκώνει συζήτηση;»

-Ποιοι συμμετέχουν;

‘Οσοι μαθητές επιθυμούν, μπορούν να πάρουν μέρος στο διαγωνισμό «Γραπτής Κριτικής» και να προσεγγίσουν κριτικά μία από τις 11 ταινίες που θα έχουν επιλέξει οι ίδιοι. O διαγωνισμός θα πραγματοποιηθεί από τις 2 ως τις 20 Νοεμβρίου και σκοπός της δράσης είναι οι μαθητές να πάρουν μέρος σε μια δημιουργική συζήτηση για θέματα που τους αφορούν, αναπτύσσοντας επιχειρήματα και απόψεις σχετικές με την «ανάγνωση» της εικόνας.

Οι γραπτές κριτικές θα αξιολογηθούν από επιτροπή και τα αποτελέσματα του διαγωνισμού θα ανακοινωθούν τον προσεχή Ιανουάριο. Επίσης, πολλά σχολεία που θα πάρουν μέρος στην προβολή ταινιών και την ψηφοφορία θα κερδίσουν βιβλία των Εκδόσεων Πατάκη ενώ από τους μαθητές που θα λάβουν μέρος στο διαγωνισμό «Γραπτής Κριτικής» θα βραβευτούν τρεις, λαμβάνοντας ως βραβείο βιβλία των Εκδόσεων Πατάκη.

-Οι ενδιαφερόμενοι;

Οι εκπαιδευτικοί που επιθυμούν να συντονίσουν μια προβολή, ή οι μαθητές που θέλουν να πάρουν μέρος στο διαγωνισμό «Γραπτής Κριτικής» πρέπει να δηλώσουν συμμετοχή για τη δράση και την ψηφοφορία, έως τις 23 Οκτωβρίου 2015 στην ιστοσελίδα του «ΚΑΡΠΟΣ»:www.karposontheweb.org

-Ο Καρπός;

Ιδρύθηκε από τρεις έμπειρους στο χώρο τους επαγγελματίες που πιστεύουν ότι τα οπτικοακουστικά μέσα, οι νέες τεχνολογίες, η διδασκαλία και η εργασία σε ομάδες, υποστηρίζουν τη δημιουργικότητα και την ανταλλαγή ιδεών. Μας ενδιαφέρει νέοι και ενήλικες να γίνουν περισσότερο ενεργοί πολίτες σε μια πολυπολιτισμική κοινωνία. Δίνουμε ιδιαίτερη έμφαση σε τομείς όπως η οπτικοακουστική και κινηματογραφική παιδεία και η καλλιτεχνική έκφραση. Πιστεύουμε ότι η έκφραση μέσα από την εικόνα και τον ήχο είναι ένα μέσο άμεσο, οικείο και ελκυστικό, που αφορά τους νέους, και που οι ενήλικες μπορούν να το εξερευνήσουν. Mέσα από απλές, αλλά δομημένες, δραστηριότητες, καθένας μπορεί να εκφράσει το δικό του προσωπικό λόγο και να παρουσιάσει τη δική του εκδοχή για τον κόσμο που μας περιβάλλει. Στόχος μας είναι, μέσα σε κάθε ομάδα να καλλιεργούμε τη δυνατότητα για επικοινωνία και να βοηθάμε να αναπτύσσονται προσωπικά κριτήρια απέναντι στα ερεθίσματα που καθημερινά μας προσφέρονται για κατανάλωση.

Print Friendly, PDF & Email

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here