Θ. Δρίτσας: Δεν θα το βάλουμε στα πόδια

Του ΜΠΑΜΠΗ ΧΡΙΣΤΑΚΟΠΟΥΛΟΥ(ΠΟΡΤΟΚΑΛΙ ΡΑΔΙΟΦΩΝΟ)
ΦΩΤΟ: EUROKINISSI(ΑΛ. ΖΩΝΤΑΝΟΣ)
Απαντήσεις προς όλες τις κατευθύνσεις έδωσε σήμερα ο αναπληρωτής Υπουργός Ναυτιλίας Θ. Δρίτσας, τόσο σε σέση με τον ρόλο του υπουργείου στην υπογραφή τη σύμβασης παραχώρησης του ΟΛΠ στην κινεζική Cosco, όσο και σε όσους τον καλούν να παραιτηθεί.
Καταρχάς, ο κ. Δρίτσας σημείωσε ότι η υπογραφείσα σύμβαση δεν ήταν η αρχική σύμβαση που είχε προετοιμάσει το ΤΑΙΠΕΔ και την οποία παρέδωσε στην κυβέρνηση μετά τις εκλογές του Σεπτεμβρίου αλλά νέα τροποποιημένη με αρκετές διαφοροποιήσεις προς το δημόσιο συμφέρον.
Αναλυτικά, διευκρίνισε ότι η παραχώρηση του 51% του μετοχικού κεφαλαίου του Οργανισμού Λιμένος Πειραιά σε αυτή την φάση καθώς και το επόμενο 16% δεν προβλεπόταν στην αρχική συμφωνία η οποία αφορούσε το σύνολο του 67% σε μία μόνη πράξη. Το εναπομείναν 16% που θα παραχωρηθεί μετά την πενταετία, θα αποδόσει -σημείωσε- σημαντικά οικονομικά οφέλη τα οποία θα διατεθούν στην αποπληρωμή των οφειλών του ελληνικού δημοσίου.
Στην αρχική συμφωνία, επίσης, δεν είχε προβλεφθεί δέσμευση της επενδύτριας εταιρίας για αύξηση της διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων που θα διαχειρίζεται ο νέος ΟΛΠ ενώ τώρα, στη συμφωνία προβλέπεται αύξηση της κίνησης εμπορευματοκιβωτίων στα 325.000 εμπορευματοκιβώτια στην πρώτη δεκαετία και 400.000 εμπορευματοκιβωτίων στη λήξη της σύμβασης σε 40 χρόνια. Επίσης, ειδική μνεία έκανε ο αναπληρωτής υπουργός στις εξαιρέσεις του αρχαιολογικού χώρου της Κυνόσουρας, της παραλιμένιας ζώνης του χώρου του πρώην εργοστασίου Λιπασμάτων της Δραπετσώνας αλλά και για την εξαίρεση από την παραχώρηση των προβλητών που χρησιμοποιούνται σήμερα από το Λιμενικό Σώμα όπως και της σχολής Λιμενοφυλάκων που δεν υπήρχε μέριμνα στο αρχικό κείμενο συμφωνίας που είχε συντάξει το ΤΑΙΠΕΔ.
Παράλληλα τόνισε, ότι στην προτεινόμενη, από το ΤΑΙΠΕΔ, συμφωνία, το ελληνικό δημόσιο επιβαρυνόταν με το κόστος συμμόρφωσης του λιμανιού με τους διεθνείς κώδικες ISPS code που αφορά την ασφαλή διαχείριση των εμπορευμάτων και και το Passenger Regulation, ενώ με τη νέα σύμβαση όπως είναι αυτονόητο, αυτό θα επιβαρύνει τον νέο διαχειριστή των λιμενικών εργασιών. Τέλος, σημείωσε ότι καταγράφηκαν τουλάχιστον 40 ακίνητα του ΟΛΠ που βρίσκονταν στην ιδιοκτησία του και δεν χρησιμοποιούνταν για λιμενικές εργασίες και τα οποία εξαιρέθηκαν από την σύμβαση παραχώρησης. Πολλά μάλιστα από αυτά εδώ και χρόνια λειτουργούν σαν σχολεία ή στεγάζουν δημόσιες υπηρεσίες στο κέντρο και τα περίχωρα του Πειραιά.  Η λογική μας, τόνισε ο κ. Δρίτσας, ήταν να σώσουμε ότι μπορούσε να σωθεί, και το αποτέλεσμα αυτής της προσπάθειας είναι στην κρίση της κοινωνίας είπε.
Για το θέμα των εργασιακών σχέσεων των εργαζομένων, που ήταν και η αιτία των πρόσφατων κινητοποιήσεων των εργαζομένων στον ΟΛΠ, ο κ. Δρίτσας διευκρίνισε ότι υπάρχει σαφής αναφορά που υποχρεώνει τον νέο ιδιοκτήτη να συμμορφώνεται με τις ισχύουσες συμβάσεις, νόμους και κανονισμούς εργασίας που αφορούν την ασφάλεια και τις αποδοχές των εργαζομένων. Χαρακτηριστικά μάλιστα είπε, ότι για τους 1100 υπάλληλους και εργάτες του ΟΛΠ, σήμερα έχουν σχέση σταθερής και ασφαλούς εργασίας και έχουμε λάβει όλες τις απαραίτητες διαβεβαιώσεις για να συνεχιστεί αυτό.
Σε σχέση με τις ανησυχίες για την καθυστέρηση στην παραχώρηση της ζώνης των Λιπασμάτων της Δραπετσώνας που έχουν εκφραστεί από τοπικούς φορείς αλλά και από την δημοτική αρχή, διευκρίνισε ότι υπήρξε νομικό κώλυμα από το ΔΣ της ΟΛΠ Α.Ε. στην υπογραφή αυτής της παραχώρησης και ότι το υπουργείο βρίσκεται σε συνεργασία με τα νομικά τμήματα του Δήμου Κερατσινίου αλλά του ΟΛΠ, προκειμένου να βρεθεί ο νομικά ορθός τρόπος για να γίνει η μεταβίβαση.
Σε σχέση με τις πρόσφατες δηλώσεις του για τον ρόλο του ΤΑΙΠΕΔ αλλά και του προέδρου του, κ. Πιτσιόρλα, ο Θοδωρής Δρίτσας τόνισε ότι το πρόβλημα δεν έιναι προσωπικό αλλά είναι δομικό και αφορά την ίδρυση και την λειτουργία του ΤΑΙΠΕΔ. Για αυτόν το λόγο ουσιαστικά προανήγγειλε πως στο επόμενο διάστημα να περιμένουμε την αντικατάσταση του ΤΑΙΠΕΔ απο το Ταμείο Μεγιστοποίησης Δημόσιας Περιουσίας, με άλλο νομικό πλαισιο και άλλο στόχο.
Print Friendly, PDF & Email

2 ΣΧΟΛΙΑ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here