Η επόμενη ημέρα των ιδιωτικοποιήσεων

Μετά τη συμφωνία με την κινεζική Cosco για την πώληση του πλειοψηφικού πακέτου μετοχών του ΟΛΠ, ο πρόεδρος του Ταμείου Ιδιωτικοποιήσεων (ΤΑΙΠΕΔ) Στέργιος Πιτσιόρλας δήλωσε το Σάββατο πως η διοίκηση επικεντρώνεται σε ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ΟΛΘ. Είναι όμως έτσι;

Την Παρασκευή εκπνέει, η προσθεσμία εκδήλωσης ενδιαφέροντος για το 100% τηςΤΡΑΙΝΟΣΕ, αλλά κατά τα φαινόμενα θα δοθεί νέα παράταση. Προ ημερών εκδήλωσαν ενδιαφέρον οι Ιταλοί της Trenitalia, αλλά μένει να αποδειχθεί αν θα καταθέσουν δεσμευτική προσφορά στις 31 Μαϊου και κυρίως αν θα εμφανιστούν και άλλοι (οι Ρώσοι της RZD ή κάποιο κινεζικό σχήμα υπό την Cosco).

Αν δεν προχωρήσει ο διαγωνισμός για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, τότε παγώνει και ο διαγωνισμός για την ΕΕΣΣΤΥ αφού η πρώτη είναι ο μοναδικός πελάτης της δεύτερης. Για την τελευταία είχε ενδιαφερθεί η κοινοπραξία Alstom – Ομιλος Κοπελούζου  και η Siemens.

Μέσα στον Απρίλιο πρέπει να ξεκαθαρίσει το τοπίο στο διαγωνισμό για το Ελληνικόαφού η κυβερνητική πλευρά είχε υποσχεθεί πως θα παραδόσει στο επενδυτικό σχήμα υπό την Lamda Development το αναμορφωμένο σχέδιο ανάπτυξης μέσα στη Μεγάλη Εβδομάδα.

Η πρόσφατη αναφορά στην υπόθεση του υπουργού Οικονομικών Ευκλείδη Τσακαλώτου δείχνει ότι υπάρχει πρόθεση να προχωρήσει η παραχώρηση του ακινήτου. Απαιτούνται, όμως, δύσκολες αποφάσεις όπως η αδειοδότηση καζίνου, δυνατότητα που έχει η κυβέρνηση καθώς έχουν λήξει οι αποκλειστικότητες που είχαν τα καζίνο στο παρελθόν σε Πάρνηθα και Λουτράκι!

Απαιτείται, επίσης, η οριστικοποίηση του ειδικού χωροταξικού σχεδίου με βάση και τις υποχωρήσεις που θα γίνουν ώστε να καλυφθούν απαιτήσεις των δήμων της περιοχής. Κομβικό ρόλο στην υπόθεση φαίνεται πως διαδραματίζει ο ειδικός συντονιστής για το Ελληνικό Δημήτρης Τσιλιμίγκας, στενός συνεργάτης του υπουργού Επικρατείας Αλέκου Φλαμπουράρη.

Λιγότεροι από τους μισούς ομίλους που είχαν περάσει στη δεύτερη φάση για την πώληση του 67% των μετοχών του ΟΛΘ φαίνεται πως εξακολουθούν να ενδιαφέρονται. Αρχικά είχαν προκριθεί στη δεύτερη φάση και τα οκτώ επενδυτικά σχήματα που εκδήλωσαν ενδιαφέρον. Πρόκειται για την κοινοπραξία των ρωσικών σιδηροδρόμων (RZD) με την ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, την τουρκική από τις ΗΠΑ, Yilport Holding Inc., την P&O Steam Navigation Company (θυγατρική της DP World από το Ντουμπάι), την ολλανδική θυγατρική της Maersk, APM Terminals, την Deutsche Invest Equity Partners GmbH, την Duferco Particiption Holding SA, την International Container Terminal Services Inc (ICTSI)  και την ιαπωνική Mitsui & Co. Ltd.

Προς το παρόν έχουν εμφανιστεί ελάχιστοι από τους προαναφερθέντες και συγκεκριμένα η ICTSI από τις Φιλιππίνες (που είχε εμφανιστεί και στον ΟΛΠ χωρίς να καταθέσει προσφορά…), η APM Terminals (επίσης δεν κατέθεσε προσφορά για ΟΛΠ ενώ εμφανίζονταν ως εκ των διεκδικητών), η P&O και οι Ρώσοι που ουδέποτε έχουν καταθέσει προσφορά σε διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ..

Σε εκκρεμότητα είναι και η υπόθεση του Αστέρα, αφού ακόμα δεν έχει κατατεθεί το νέο χωροταξικό! Και όλα εκεί παίζονται.

Aπό Market Fair

Print Friendly, PDF & Email

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here