Εν λευκώ συγχωροχάρτι στο ΤΑΙΠΕΔ και στο υπερΤαμείο ζητούν οι δανειστές

Πέντε σοβαρά ζητήματα πρέπει να λύσουμε για να μας δοθεί η δόση, σύμφωνα με το τελεσίγραφο των δανειστών. Μεταξύ αυτών σύμφωνα με πληροφορίες είναι και το ποινικά  ακαταδίωκτο της διοίκησης του ΤΑΙΠΕΔ και του υπερΤαμείου -οι δανειστές θεωρούν ότι «για να κάνουν οι διοικητές  τη δουλειά τους δεν πρέπει να έχουν την έγνοια τυχόν ποινικών κυρώσεων».

Τα άλλα ζητήματα είναι ο ΟΤΕ, το Ελληνικό, οι αλλαγές στις χρεώσεις των μεγάλων καταναλωτών της ΔΕΗ και η «αναδιάρθρωση» της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας.

Αν τα θέματα αυτά κλείσουν εντός του τελεσιγράφου που έθεσαν οι δανειστές, θα συντάξουν ένα έγγραφο συμπληρωματικό της έκθεσης συμμόρφωσης (Compliance report) που θα επιβεβαιώνει το κλείσιμο των εκκρεμοτήτων για τις αποκρατικοποιήσεις.

Η τελική απόφαση θα ληφθεί σε νέα συνεδρίαση του  EuroWorking Group που θα γίνει την Πέμπτη οπότε και θα ανοίξει ο κύκλος της έγκρισης της δόσης από τα εθνικά κοινοβούλια.

Το Ελληνικό

 

Η αξιοποίηση των 6.200 στρεμμάτων του ακινήτου είναι με διαφορά η μεγαλύτερη αποκρατικοποίηση που τρέχει σήμερα στην χώρα μας και η πρόοδος της έχει καθυστερήσει, ενώ με το τρίτο μνημόνιο τον περασμένο Ιούλιο η κυβέρνηση δεμσεύθηκε για 9 αποκρατικοποιήσεις -σε αυτές περιλαμβανόταν και η κύρωση της τελικής σύμβασης του Ελληνικού από την Βουλή ως το τέλος Ιουνίου.

Ο ΟΤΕ

Η Feutsche Telekom πιέζει για να πάρει τον πλήρη έλεγχο του οργανισμού -ήδη κατέχει το 40%. Το δημόσιο κατέχει μόλις το 6% στο ΤΑΙΠΕΔ και πιέζεται να μεταβιβάσει το 5%. Με το τρίτο μνημόνιο όμως ουσιαστικά η κυβέρνηση δέχτηκε να παραχωρήσει αυτό το 5% -και μέχρι τώρα δεν το έχει κάνει. Λόγω της πίεσης των δανειστών και του γερμανικού τηλεπικοινωνιακού κολοσσού το θέμα θα κλείσει μάλλον άμεσα.

Πολιτική Αεροπορία

Η ΥΠΑ έχει αφεθεί στην τύχη της, με υποστελέχωση και πολλά προβλήματα αλλά  και με άγνωστο αντικείμενο αφού τα περισσότερα αεροδρόμια αφαιρούνται από τη δικαιοδοσία της. Συνάμα, όμως, «είναι απαραίτητη για την ομαλή μετάβαση στην ιδιωτικοποιηση». Απότο 2014 η τρόικα είχε απαιτήσει «για λογουςε ασφαλείας και αποδοτικότητας» να προσληφθεί σύμβουλος από την διεθνή αγορά, ο οποίος στο μεταξύ, θα βοηθούσε και στην διαμόρφωση της οικονομικής ρύθμισης. Το υπουργείο Υποδομών τότε απέρριψε τις συγκεκριμένες αιτιάσεις ως αδιανόητες για μία τουριστική χώρα να παραδεχθεί προβλήματα ασφαλείας και αποδοτικότητας. Δέχθηκε μόνο να προσλάβει έναν σύμβουλο από την αγορά για την υποστήριξη της ΥΠΑ στην δημιουργία μίας αρμόδιας σχετικής διεύθυνσης η οποία θα ασχολούνταν με την ρύθμιση της σύμβασης παραχώρησης. Οι  εκθέσεις τόσο του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Ασφάλειας Αεροπορίας (EASA) όσο και του Eurocontrol επιβεβαίωναν τις απόψεις του υπουργείου Υποδομών. Το ελληνικό υπουργείο αρνήθηκε αναδιάρθρωση της Υπηρεσίας και, μάλιστα, υπήρξε συνεννόηση για συνεργασία με το Eurocontrol, οπότε τότε οι δανειστές υπαναχώρησαν.Τώρα όμως απαιτείται πάλι ριζική αναδιάρθρωση της ΥΠΑ

Η ΔΕΗ και οι «μεγάλοι»

Το μνημόνιο ανέφερε ότι μέχρι τις 31 Μαΐου θα έπρεπε να έχουν ολοκληρωθείθ οι διαπραγματεύσεις και να έχουν υπογραφεί οι συμβάσεις προμήθειας της ΔΕΗ με τους μεγάλους βιομηχανικούς καταναλωτές υψηλής τάσης. Εντούτοις μόλις τρεις μονάδεις  φέρονται να έχουν υπογράψει συμφωνία. Οι υπόλοιποι «μεγάλοι πελάτες» (και μαζί τους οι δανειστές) επιμένουν σε ελεύθερες διαπραγματεύσεις και σε  τιμολόγια εξατομικευμένα με βάση το μεταβλητό κόστος παραγωγής της εταιρείας.

Print Friendly, PDF & Email

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here