Διχάζει τον εκπαιδευτικό κόσμο η επιλογή των νέων στελεχών εκπαίδευσης

Ολοκληρώθηκε  η διαδικασία επιλογής των νέων στελεχών εκπαίδευσης και από την 1η Φεβρουαρίου  αναλαμβάνουν υπηρεσία.
Η νέα διαδικασία αξιολογησης προκάλεσε όμως σειρά καταγγελιών ότι  οι επιλογές έγιναν στη βάση κομματικών  φρονημάτων ενώ υποτιμήθηκαν τα επιστημονικά και τυπικά τους προσόντα. Το ζήτημα έχει δημιουργήσει «αγκάθια» στις σχέσεις της κυβέρνησης με τους εκπροσώπους των Θεσμών, που ζητούν επανειλημμένα από το υπουργείο Παιδείας αξιοκρατική επιλογή των στελεχών του.

Υπενθυμίζεται ότι η αλλαγή του τρόπου εκλογής των στελεχών της εκπαίδευσης ήταν από τα πρώτα θέματα που απασχόλησαν την κυβέρνηση στον τομέα της παιδείας. Με το νέο σύστημα η προϋπηρεσία των υποψηφίων και το υποκειμενικό κριτήριο της προσωπικής συνέντευξης έχουν την συντριπτική πλειοψηφία των μορίων για την επιλογή στελεχών, ενώ τα επιστημονικά κριτήρια (πτυχία, μεταπτυχιακοί και διδακτορικοί τίτλοι) υποτιμούνται εμφανώς.

Η διαδικασία της συνέντευξης θεωρείται στον εκπαιδευτικό κόσμο από τα πλέον διαβλητά συστήματα, καθώς υπήρξε εργαλείο τοποθέτησης των «δικών τους παιδιών» από προηγούμενες κυβερνήσεις. Έχουν σημειωθεί παρατράγουδα στο παρελθόν, αυθαίρετες βαθμολογίες που «έθαβαν» κάποιους για προσωπικούς ή πολιτικούς λόγους.

Η διευθύντρια και υποψήφια για τη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αχαίας κυρία Ευγενία Πιερρή,προέβη δημόσια, μετά την ανακοίνωση των τελικών πινάκων και δήλωσε ότι δεν αποδέχεται  και δεν αναγνωρίζει την κατάταξη αυτή.

«Το όλο θεσμικό πλαίσιο είναι κατά τη γνώμη μου νομικά σαθρό, προσβάλλει βασικές αρχές του συντάγματος, πρωτίστως αυτή της αξιοκρατίας και γενικώς βρίθει κενών που θεωρώ ότι επιτρέπουν διάφορους χειρισμούς» αναφέρει στη δήλωσή της όπου ζητάει να δοθούν στην δημοσιότητα τα βιογραφικά όλων των υποψηφίων.

«Κατ’ αυτόν τον τρόπο παραβιάστηκε ακραιφνώς το δικαίωμά μου να κριθώ αξιοκρατικά και ισόνομα» αναφέρει η κυρία Πιερρή.

«Επειδή η επιλογή του Διευθυντή Εκπαίδευσης αφορά όλη την κοινωνία και δεν περιορίζεται στα στενά μικροκομματικά συμφέροντα και στις παρασκηνιακές διαδικασίες, ζητώ να δοθούν στη δημοσιότητα τα βιογραφικά όλων των υποψηφίων με βάση τα οποία έγινε η μοριοδότηση στο συγκεκριμένο θεσμικό πλαίσιο, καθώς και οι απομαγνητοφωνημένες συνεντεύξεις. Η «ψήφος» δε των κ.κ. Διευθυντών/ντριών και Υποδιευθυντών/ντριών για επιλογή προϊσταμένου τους, θα είχε βαρύνουσα σημασία αν το θεσμικό πλαίσιο προέβλεπε να ήταν αιτιολογημένη και όχι ανώνυμη» προσθέτει.

Και καταλήγει: «Επειδή πέρα από την προσωπική, όσο και επαγγελματική μου τιμή που έχουν θιγεί από τη μοριοδότηση αυτή, κλονίζεται η πίστη στους θεσμούς και προσβάλλεται έτσι η αξιοπρέπεια ολόκληρης της εκπαιδευτικής κοινότητας, δηλώνω ότι θα συνεχίσω να μάχομαι αξιώνοντας δικαιοσύνη, διαφάνεια και αξιοκρατία. Αρχές που υπηρέτησα πιστά ως Διευθύντρια Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αχαΐας».Οι νέοι

Πρόκειται για 110 διευθυντές εκπαίδευσης σε όλη τη χώρα, που είναι αρμόδιοι για τα 12.300 δημόσιων σχολείων και τις υπηρεσιακές μεταβολές, το ωράριο, τις τυχόν μετακινήσεις των 130.000 μονίμων εκπαιδευτικών και των αναπληρωτών στις δύο βαθμίδες, τις πανελλαδικές εξετάσεις και τους τίτλους σπουδών, την συνολική διαχείριση της εκπαιδευτικής πολιτικής σε τοπικό επίπεδο. Θέσεις δηλαδή στρατηγικής σημασίας για την εκπαίδευση.
Να θυμίσουμε ότι την άνοιξη του 2015 ο διορισμός των 13 περιφερειακών διευθυντών από τον πρώην υπουργό Παιδείας κ. Αριστείδη Μπαλτά αποτέλεσε το αντικείμενο οξείας κριτικής, καθώς στην συντριπτική πλειοψηφία τους ήταν μέλη κομματικών οργανώσεων του ΣΥΡΙΖΑ.

 

Print Friendly, PDF & Email

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here