Δημήτρης Πολυματίδης: Formula 1 σε Δημοτικά σχολεία

 

Του ΓΙΩΡΓΟΥ ΚΙΟΥΣΗ

Φόρμουλα 1 στα σχολεία της Ελλάδας και της Κύπρου; Με το F1 in Schools οι μαθητές αποκτούν γνώσεις Καινοτομίας & Επιχειρηματικότητας, μαθαίνουν να συνεργάζονται και να δουλεύουν ομαδικά στα πρότυπα των επαγγελματικών ομάδων της Formula 1.  Το F1 in Schools οδηγεί τους μαθητές στην εμπειρική απόκτηση βασικών γνώσεων πάνω στα πεδία της Επιστήμης, Τεχνολογίας, Μηχανικής, Τέχνης και Μαθηματικών (STEAM Education), καθώς και στην ανάπτυξη πολύτιμων δεξιοτήτων και ικανοτήτων (προσωπικών και επαγγελματικών). Οι μαθητές δουλεύουν σε ομάδες των 3 έως 6 μελών (βασικά μέλη) με συγκεκριμένες αρμοδιότητες και ρόλους ο καθένας, όπως ο αρχηγός ομάδας, σχεδιαστής F1 μοντέλου, κατασκευαστής F1 μοντέλου, γραφίστας, υπεύθυνος marketing & επικοινωνίας, υπεύθυνος διαχείρισης πόρων, υπεύθυνος σχεδιασμού και ανάπτυξης ιστοσελίδας και εργαλείων κοινωνικής δικτύωσης. Κάθε ομάδα θα προετοιμάζει ένα αναλυτικό πλάνο ενεργειών και θα εκπαιδεύεται να αναζητά υποστηρικτές της προσπάθειάς τους να διακριθούν. Το F1 in Schools ενθαρρύνει τους μαθητές να μαθαίνουν ενεργητικά, να συνεργάζονται μεταξύ τους, με εκπαιδευτικά ιδρύματα και με φορείς από τον επιχειρηματικό χώρο.

POLYMATIDHS

Μιλάμε με τον Δημήτρη Πολυματίδης, F1 in Schools Ελλάδος και Κύπρου.

-Πότε ξεκίνησε ο διαγωνισμός;

O διαγωνισμός F1 in Schools πρωτοξεκίνησε στην Αγγλία το έτος 1999 και σήμερα υλοποιείται:

  • σε περισσότερες από 30 χώρες,
  • με συμμετοχή περισσοτέρων από 000 μαθητών ηλικίας 6-19 ετών,
  • στους αγώνες συμμετέχουν ομάδες των 3 έως 6 μαθητών (βασικά μέλη),

ι γίνεται στο F1 in Schools;

Οι μαθητές έχουν την δυνατότητα να εκπαιδεύονται πάνω σε θέματα:

  • Φυσικής και διαφόρων εφαρμογών της,
  • Νέων Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών,
  • Μηχανικών Κατασκευών,
  • Εφαρμοσμένων Μαθηματικών.

Παράλληλα, κατανοούν έννοιες όπως:

  • Αεροδυναμική Αντικειμένων,
  • Σχεδιασμός και η Παραγωγή Βιομηχανικών Προϊόντων,
  • Μηχανική των Υλικών,
  • Ανάλυση Αποτελεσμάτων,
  • Δοκιμές Ελέγχου.

-Λειτουργούν ως ομάδα;

Το πιο σημαντικό, όμως, είναι ότι οι μαθητές μαθαίνουν, με τον πιο διασκεδαστικό γι’ αυτούς τρόπο, να:

  • Αναπτύσσουν ικανότητες επικοινωνίας μεταξύ τους,
  • Λειτουργούν ως ομάδα,
  • Σχεδιάζουν και να υλοποιούν actions plan,
  • Διαχειρίζονται έργα,
  • Γνωρίζουν το marketing και την προώθηση προϊόντων, καθώς και την ιδέα του Επιχειρείν,
  • Αντιλαμβάνονται την έννοια της χορηγίας, επικοινωνίας, καθώς και
  • Συνεργάζονται με διάφορους φορείς από τον επιχειρηματικό και βιομηχανικό χώρο,
  • Συνεργάζονται με ΑΕΙ και ΤΕΙ της περιοχής τους

-Πως δουλεύουν οι μαθητές;

Στα Δημοτικά Σχολεία οι μαθητές δουλεύουν σε ομάδες των 4 μελών. Οι μαθητές σχεδιάζουν σε Η/Υ μια μικρογραφία αυτοκινήτου Formula 1, χρησιμοποιώντας τρισδιάστατο λογισμικό 3D CAD (Computer Aided Design) κατάλληλο για σχεδιασμό αντικειμένων. Οι μαθητές Δημοτικών Σχολείων χρησιμοποιούν λογισμικό δύο διαστάσεων 2D CAD.

Οι μαθητές ελέγχουν σε εικονική αεροσήραγγα στον Η/Υ την αεροδυναμική αντίσταση του F1 αυτοκινήτου της ομάδας τους, χρησιμοποιώντας εξειδικευμένο λογισμικό προσομοίωσης ρευστών CFD (Computational Fluid Dynamics). Οι μαθητές αξιολογούν την βέλτιστη τεχνολογική λύση για να κατασκευάσουν μια μικρογραφία αγωνιστικού αυτοκινήτου Formula 1 από ειδικό F1 Model Block πολυουρεθάνης, χρησιμοποιώντας τρισδιάστατο λογισμικό 3D CAM (Computer Aided Manufacture), κατάλληλο για κατασκευές αντικειμένων.  Οι μαθητές Δημοτικών Σχολείων κατασκευάζουν τα F1 μοντέλα τους, χρησιμοποιώντας χαρτόνι και επιτραπέζιους κοπτικούς εκτυπωτές

Στους αγώνες οι μαθητές αξιολογούνται και κρίνονται;

Βεβαίως,  για:

  • Την ταχύτητα του F1 αυτοκινήτου της ομάδας τους. Τα F1 αυτοκίνητα κινούνται με φυσίγγια CO2 και ταχύτητα περίπου 60-70 χλμ/ώρα πάνω σε μία ευθύγραμμη αγωνιστική πίστα μήκους 24m, στην οποία είναι συνδεμένα μ’ ένα λεπτό νήμα. Η πίστα διαθέτει δύο λωρίδες κυκλοφορίας ώστε να μπορούν δύο F1 μοντέλα να συναγωνίζονται ταυτόχρονα. Mε χρήση αισθητήρων και κατάλληλο εξοπλισμό μετρούνται οι χρόνοι από την στιγμή εκκίνησης των F1 αυτοκινήτων μέχρι να περάσουν την γραμμή τερματισμού της πίστας, καθώς και οι χρόνοι αντίδρασης των μαθητών στην εκκίνηση.
  • Την τελική εργασία τους (portfolio) και τα υπόλοιπα στοιχεία σχετικά με τον σχεδιασμό & κατασκευή του F1 μοντέλου της ομάδας τους, που θα προσκομίσουν την ημέρα των αγώνων.
  • Την προφορική παρουσίαση και το εκθεσιακό τους περίπτερο στα “pits” την ημέρα των αγώνων.

Οι μαθητές ενθαρρύνονται να δημιουργούν ομάδες συνεργασίας αποτελούμενες από μαθητές δύο ή και τριών διαφορετικών σχολικών μονάδων από την ίδια ή διαφορετική περιοχή/χώρα.

-Επωφελούνται οι μαθητές;

Είναι χαρακτηριστικό ότι, το 80% των μαθητών που συμμετέχουν στο F1 in Schools πιστεύουν ότι τους βοηθά να αναπτύσσουν ικανότητες επικοινωνίας και να λειτουργούν ως ομάδα, ενώ το 66% σκέπτονται να ακολουθήσουν επαγγελματική καριέρα στο χώρο των Νέων Τεχνολογιών, των Επιστημών ή να γίνουν Μηχανικοί. Επίσης, το 35% των συμμετεχόντων είναι μαθήτριες. Η μεγάλη ανταπόκριση των μαθητών δημιουργεί εξαιρετικές προϋποθέσεις για την αξιοποίηση του διαγωνισμού F1 in Schools και στην Ελλάδα, με σκοπό την εισαγωγή νέων μεθόδων πρακτικής – βιωματικής μάθησης, καθώς και της καινοτομίας στην Α/Θμια και Β/Θμια Εκπαίδευση. Ιδιαίτερα, στον χώρο της Μέσης Εκπαίδευσης, το εκπαιδευτικό πρόγραμμα F1 in Schools απευθύνεται σε μαθητές Γυμνασίου – Λυκείου και μπορεί να αξιοποιηθεί στα πλαίσια των θεσμοθετημένων “Συνθετικών Εργασιών – Project”. Επίσης, μπορεί να συμβάλει στην αναβάθμιση της Τεχνικής – Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και να ενθαρρύνει τους μαθητές να εξετάσουν το ενδεχόμενο επαγγελματικής τους καριέρας στον τομέα των Νέων Τεχνολογιών και της Μηχανικής.

-Οι νικητές;

Οι τρεις πρώτες νικήτριες ομάδα μαθητών του F1 in Schools Ελλάδος έχουν το δικαίωμα να εκπροσωπήσουν την Ελλάδα στους παγκόσμιους τελικούς του F1 in Schools. Μέσα σε μόλις 4 χρόνια υλοποίησης του διαγωνισμού στην Ελλάδα, οι ομάδες μας κατάφεραν να σημειώσουν μεγάλες επιτυχίες στους παγκόσμιους τελικούς του F1 in Schools 2012, 2013, 2014 και 2015.Συγκεκριμένα, στους Παγκόσμιους Τελικούς F1 in Schools 2012 στο Abu Dhabi, η Ελληνική ομάδα κέρδισε το βραβείο της καλύτερης πρωτοεμφανιζόμενης χώρας και το βραβείο της καλύτερης χρήσης Social Media.Στους Παγκόσμιους Τελικούς Αγώνες F1 in Schools 2013 στο Austin του Texas, η πρώτη Ελληνική ομάδα κέρδισε το βραβείο του καλύτερου Web Site και η δεύτερη Ελληνική ομάδα κατέλαβε στην 11η θέση από 38 ομάδες που συμμετείχαν. Στους Παγκόσμιους Τελικούς Αγώνες F1 in Schools 2014 στο Abu Dhabi, οι ομάδες μας κέρδισαν το βραβείο του γρηγορότερου F1 αυτοκινήτου και το βραβείο της νικήτριας ομάδας στους αγώνες ταχύτητας Knock out. Στους Παγκόσμιους Τελικούς F1 in Schools 2015 στη Σιγκαπούρη, η πρωταθλήτρια Ελληνική ομάδα κατέλαβε την 11η θέση, από 47 ομάδες που συμμετείχαν από όλο τον κόσμο, και την Τρίτη θέση στους αγώνες ταχύτητας Knock out.

Print Friendly, PDF & Email

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here