«Δεν είναι εκκλησία η Ρωμαιοκαθολική» (δήλωση και με φιλορωσικές αναγνώσεις)

Πολλοι ξεσηκώθηκαν με την απόφαση της Ιεραρχίας της Εκκλησίας της Ελάδας να ονομάζει στο εξής τη  Ρωμαιοκαθολική Εκκλησία «κοινότητα ή ομολογία» (ουσιαστικά να μην την αναγνωρίζει ως εκκλησία), αλλά αυτή η απόφαση τώρα που η Ελλάδα παλεύει να φτιάξει τις σχέσεις της με τη Ρωσία (γνωστή για την ορθόδοξη εκκλησία της και την κόντρα της με τον δυτικό κόσμο), ίσως και να μας ωφελήσει πολιτικά.
Ανεξάρτητα δηλαδή από τα κίνητρα πολλών ιερέων  και τις απόψεις ακόμα περισσότερων, πιστών και μή,  αν κάποιος πάει κατ ευθείαν στο πολιτικό «δια ταύτα» θα δει μια ενίσχυση της σχέσης των ορθόδοξων εκκλησιών, που εδώ που τα λέμε δεν είναι πολλές και πολιτικά μας ενδιαφέρει η εξής μία, η ρωσική. Θα δει συνάμα  και μια αποξένωση από τις μη ορθόδοξες, αλλά όλα έχουν το τίμημά τους και θα μπορούσε βέβαια κάποιος να επιχειρηματολογήσει με το τι ακριβώς προσέφερε η δυτική εκκλησία στην Ελλάδα.….
Ο Πούτιν επισκέπτεται αύριο το Άγιο Όρος για τα 1.000 χρόνια της ρωσικής παρουσίας εκεί, και ίσως αυτή η «αποκοτιά» όπως χαρακτηρίζουν κάποιοι τη συγκεκριμένη απόφαση της ιεραρχίας της εκκλησίας, να είναι μάλλον σοφότερη από όσο δείχνει.
Επί της είδησης, συγκεκριμένα, οι ιερείς πλέον θα αναφέρονται με διαφορετικό τρόπο στις άλλες εκκλησίες και σε ένα κείμενο που έγραφαν π.χ. μέχρι τώραι «ο διάλογος της ορθοδόξου εκκλησίας μετά των άλλων χριστιανικών εκκλησιών …» θα γράφουν στο εξής «ο διάλογος της ορθοδόξου εκκλησίας μετά των άλλων κοινοτήτων και ομολογιών...»
Μέχρι τώρα η Εκκλησία της Ελλάδος μετέχει στο διάλογο με την Ρωμαιοκαθολική Εκκλησία και ουδέποτε έχει εγείρει παρόμοια  θέματα. Το  Οικουμενικό Πατριαρχείο ή η Αρχιεπισκοπή Πολωνίας δεν ξέρουμε τι στάση θα  τηρήσει, όμως παρόμοιες απόψεις έχουν εκφράσει  το  Πατριαρχείο Βουλγαρίας και το Πατριαρχείο Γεωργίας, και σε αυτό τον κόσμο, ο καθένας αναζητεί τους συγγενείς και συμμάχους του, αποστασιοποιούμενος από εκείνους που δεν είναι τόσο φίλα προσκείμενοι όσο χρειάζεται να είναι αυτή τη δύσκολη για την Ελλάδα εποχή.
Κάποιοι πάντως διαφνώνησαν με την απόφαση, όπως οι Μητροπολίτες Δημητριάδος,  Μεσσηνίας,  Νέας Σμύρνης και Περιστερίου.
Πρόβλημα θα αντιμετωπίσουν και οι καθολικοί της Ελλάδας, (γύρω στους 50.000 οι Έλληνες τυπικά, άγνωστο πόσοι ουσιαστικά), καθώς και ορισμένοι μετανάστες, αν και οι περισσότεροι μετανάστες στη χώρα μας είναι κυρίως ορθόδοξοι και μουσουλμάνοι.
Print Friendly, PDF & Email

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here