Χρειάζεται ρήξη με το παρελθόν

Του Γιάννη Πανούση
Αναπληρωτή Υπουργού Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης
 
 Αναρωτιόμουν
Περιφερόμενος στην ομίχλη των αριθμών.
Σπ.Κωσταγιόλας, Σε τροχιά φωτός.
 
Χρειάζεται μια ρήξη. Όχι όμως με το μέλλον αλλά με το παρελθόν. Ούτε Grexit , ούτε Grexident, ούτε απαξιωμένη Grexidentity, Grexillusion, Grexidols ή Grexiceberg. Ούτε αντιπερισπασμός ούτε ισορροπία τρόμου,  ούτε αυτοκτονικός εκβιασμός. Ούτε τα άστρα θα μας δείξουν το δρόμο, ούτε το όποιο imperium  θα μας κλείσει το δρόμο.
Είμαστε μπροστά στο ιστορικό σταυροδρόμι της εθνικής ανασύνταξης. Το αδιέξοδο είναι πίσω μας.Το ίδιο και η οσφυοκαμψία και η κακομοιριά.
 Η βύθιση στην τραγικότητα του μηδενισμού, της συνολικής αποτυχίας και της αβοηθησίας δεν μας ταιριάζει. Αλλο το προστατεύουμε τις αναμνήσεις μας κι άλλο κρυβόμαστε πίσω από αυτές.
Το πολιτικό , το οικονομικό, το κοινωνικό, το αξιακό πρέπει να συνοδοιπορούν σ αυτή την προεία εξόδου από την παρακμή. Αυτή είναι η διδαχή της Αριστεράς (κι όχι οι διάφοροι χυδαίοι ένθεν/κακείθεν που θεωρούν «φασισιστικό» ό,τι δεν τους μοιάζει).
Τα σαφή δεδομένα με τα διακριτικά της ανέλεγκτης αόρατης εξουσίας συγκρούονται με τα ασαφή πλαίσια της διαφανούς δημοκρατικής νομιμοποιημένης διαπραγμάτευσης. Ας διαλέξουμε ως χώρα το μοντέλο κι ας πάψουμε να μηρυκάζουμε τα περί θηλιάς, άλλης λύσης κλπ.
Δεν μπορώ να πω αν κινούμαστε στα άκρα.Είναι όμως βέβαιο ότι δεν ζούμε στην άκρη της Ευρώπης.
Το ερώτημα δεν είναι «ποιος κυβερνάει αυτή τη χώρα» αλλά το «ποιος θέλει να μην κυβερνιέται αυτό το κράτος»;
Ελευθερία-Δικαιοσύνη-κοινωνικές ρυθμίσεις για καταπολέμηση ανισοτήτων. Ναι, αλλά η αλληλεγγύη δεν είναι μόνο κρατικογενής. Θυμίζω ότι σε υπερδιαφοροποιημένες κοινωνίες η κοινωνική συνοχή  είναι αδιαχώριστη από την αμοιβαία αναγνώριση δικαιωμάτων. Χρειαζόμαστε νέο πολιτικό και κοινωνικό συμβόλαιο.
Υ.Γ. Δεν ζητάμε από καμμιά χώρα και από κανένα πολίτη να γίνει Greximitator (δηλαδή να μας μοιάσει) αλλά πρέπει κι αυτοί να απαρνηθούν το ρόλο του Grexhysteria  (δηλαδή όλοι είμαστε ύποπτοι για κάτι «κακό»).
Print Friendly, PDF & Email

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here