Θεοδόσης Τάσιος: «Ελεύθερη ανάπτυξη των ιδιαίτερων κλίσεων του κάθε παιδιού»

 

Του ΓΙΩΡΓΟΥ ΚΙΟΥΣΗ

Ημερίδα ανοιχτή σε γονείς και εκπαιδευτικούς με θέμα: «Η αναγκαιότητα επιμόρφωσης  των εκπαιδευτικών και ενημέρωσης  των  γονέων, για ανίχνευση – τροφοδότηση των παιδιών υψηλών δυνατοτήτων»,  συνδιοργανώνουν το Σάββατο 24 Φεβρουαρίου, ώρα 10.00 έως 17.00 στο ‘Ιδρυμα Ευγενίδου, Συγγρού 387, το σωματείο «Π.Α.Ι.Δ.Ε.Ι.Α. Αριστείας» και τα Εκπαιδευτήρια  Γείτονα. Ο εκ των ομιλητών, ομότιμος καθηγητής ΕΜΠ, Θεοδόσης Τάσιος, αναπτύσσει τη συλλογιστική του για την προβληματική της εκπαίδευσης των παιδιών με υψηλά προσόντα.

-Δέν επιδιώκομε λοιπόν την «Αριστεία» ως μάχην και ως βράβευση;

Βεβαίως και όχι. Κι έχω σχηματίσει τη γνώμη οτι αυτό ίσως ήταν και το νόημα της επίμαχης φράσης του τότε Υπουργού Παιδείας, στις 09 Φεβρ. 2015 στη Βουλή, όταν εν τη ρύμη του λόγου του, είπε επι λέξει «άν αποτύχεις στον διαγωνισμό αριστείας, τότε φέρεις το σ τ ί γ μ α (τη ρετσινιά) αυτής της αποτυχίας εσαεί». Αυτό είπε. Απόδειξη αυτής της ερμηνείας είναι οτι, σε λίγο, ο Υπουργός αναφέρθηκε ξεχωριστά στο θέμα των παιδιών με υψηλά προσόντα (ξεχωριστά), λέγοντας: «Κάποια παιδιά είναι προικισμένα (απ’ την οικογένειά τους κι απο δική-τους υπερπροσπάθεια) με δυνατότητες περισσότερες απο άλλα παιδιά». Αναγνώρισε λοιπόν το πρόβλημα – αλλα δέν πρότεινε λύσεις εκείνο το βράδυ…

       -Σήμερα είναι η ευκαιρία;

     . Έχω δηλαδή την ελπίδα οτι μπορούμε ίσως όλοι μαζί να απαιτήσουμε απ’ τους επιστήμονες της Εκπαίδευσης με τις εργασίες-τους, και τους πολιτικούς της Εκπαίδευσης με τις αποφάσεις-τους να καταστήσουν σαφές οτι οι σύγχρονες δράσεις καλλιέργειας των υψηλών προσόντων:

  • Δέν συνιστούν τάχα «βράβευση» αυτών των παιδιών, αλλα απλή ικανοποίηση των αναγκών τους.
  • Δέν είναι τάχα «προώθηση» των αρίστων, αλλα ένταξη σε μια αρμονική κοινωνική λειτουργία (εφαρμόζοντας μάλιστα και κατάλληλες ποικίλες τεχνικές βλ. §5).
  • Δέν απαλάσσουν κανέναν απ’ την ταυτόχρονη υποχρέωση συστηματικής μέριμνας για την ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης σε όλα τα παιδιά – ιδίως σ’ εκείνα του χαμηλότερου άκρου του μαθησιακού φάσματος.

Επειδή δε, όπως γράφει ο καθηγ. Αριστείδης Μπαλτάς, (προσέξτε το), «η εκπαίδευση οφείλει να στοχεύει στην ελεύθερη ανάπτυξη των ιδιαίτερων κλίσεων και ικανοτήτων του καθενός» (Α. Μπαλτάς, 2016, σελ. 117), έχομε όλοι καθήκον ν’ ακολουθήσομε εκπαιδευτικές Πολιτικές και μαθησιακές μεθόδους, οι οποίες θα βελτιστοποιούν το συνολικό αποτέλεσμα, αποφεύγοντας τεχνικές ή ιδεοληπτικές ακρότητες.

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

Α’ ΜΕΡΟΣ

9.30 -10.00 Προσέλευση -Υποδοχή συνέδρων – Εγγραφές

10.00 – 10.20

Χαιρετισμός Ελευθέριου Γείτονα, πρόεδρου Π.Α.Ι.Δ.Ε.Ι.Α Αριστείας

10.20 -10.40

Ομιλία  Αντώνη Γκορτζή, προέδρου ΕΒΕΝ, αντιπροέδρου Π.Α.Ι.Δ.Ε.Ι.Α Αριστείας, θέμα «Πανευρωπαϊκή πρωτοβουλία για την ανάδειξη της χαρισματικότητας».

10.40 – 13.00

Ομιλίες

*Θεοδόσης Τάσιος, ομότιμος καθηγητής ΕΜΠ

*Γιάννης Πανούσης, ομότιμος καθηγητής ΕΚΠΑ, τέως υπουργός.

*Eυγενία Μαγουλά, αναπληρώτρια καθηγήτρια Γλωσσολογίας ΕΚΠΑ

*Γιώργος Πολίτης, επίκουρος καθηγητής Κοινωνικής Φιλοσοφίας ΕΚΠΑ, *Αλέξανδρος Σταμάτιος Αντωνίου, επίκουρος καθηγητής Ψυχολογίας ΕΚΠΑ,

*Λαοκράτης Βάσσης, φιλόλογος-συγγραφέας.

Συντονίζει η δημοσιογράφος Κατερίνα Αντωνοπούλου

ΔΙΑΛΕΙΜΜΑ

Β’ ΜΕΡΟΣ

13.15 – 15.30

Ομιλίες

*Στέλιος Κυμπουρόπουλος, αριστούχος, απόφοιτος Ιατρικής

*Θεμιστοκλής Σκούρας. Ομότιμος καθηγητής Νομικής

*Νικόλαος Λινάρδος,  Διευθυντής Πρότυπου Γυμνασίου Ευαγγελικής Σχολής

*Λαμπρινή Παπατσίμπα, πρόεδρος ΕΛΜΕ Πρότυπων Πειραματικών Σχολείων

*Βασίλειος Αντωνόπουλος, Διευθυντής Μουσικού Γυμνασίου Παλλήνης

* Χαράλαμπος Κυραϊλίδης, πρόεδρος Συνδέσμου Ιδρυτών Ελληνικών Ιδιωτικών Σχολείων

Συντονίζει η δημοσιογράφος  Άννα Γριμάνη.

Συμπεράσματα

Σταμάτιος Αντωνίου –  Ελευθέριος Γείτονας –  Αντώνης Γκορτζής

Συντονίζει ο εκπαιδευτικός και  δημοσιογράφος Γιώργος Κιούσης

Π.Α.Ι.Δ.Ε.Ι Α.Α Αριστείας:    www.paideia-aristeia.gr

 

 

Πληροφορίες τηλ:  2109656200

 

 

 

 

 

 

 

Print Friendly, PDF & Email

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here