Μαρία Ρουσοχατζάκη: «Τα μυστικά των Πανελλήνιων εξετάσεων»

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ στον ΓΙΩΡΓΟ ΚΙΟΥΣΗ

Οι πανελλήνιες εξετάσεις  αποτελούν ίσως την πρώτη μεγάλη δοκιμασία, άγχους [stress] των παιδιών.  Χρόνια, παιδιά και γονείς,  προετοιμάζονται για τις ημέρες εκείνες! Με ποικίλους τρόπους. Συχνά, μη σωστούς! Ωστόσο, οι πανελλήνιες δεν είναι παρά  μια διαδικασία διαχείρισης κρίσης.

Πέρα από το όποιο διάβασμα και προετοιμασία,  που έχει προηγηθεί,  οι μέρες εκείνες αποτελούν συνδυασμό ρύθμισης  χρόνου,  τελικού σχεδιασμού και  ψυχραιμίας.   Και των παιδιών και των γονιών, αλλά και των εκπαιδευτικών. Eν όψει των Πανελληνίων εξετάσεων που ξεκινούν τη Δευτέρα μιλάμε με την Μαρία Ρουσοχατζάκη, λογοπαθολόγος  M.S., C.C.C. – συγγραφέας Παιδικών Βιβλίων, www.mrous.gr για να μας μιλήσει για την καλύτερη προετοιμασία.

-Πανελλήνιες σημαίνει;

– Με τη σημερινή παρουσίαση, θέλουμε να πούμε πράγματα που λέγονται κάθε χρόνο, που όμως, φαίνεται, ότι κάθε τέτοιες  μέρες πρέπει να τα ξαναθυμόμαστε!  Φέτος, κάποιοι,  έχουν άλλωστε, για πρώτη φορά, ΄΄παιδί που δίνει πανελλήνιες΄΄!  Όσοι το έχουν ξαναπεράσει, κάτι ξέρουν…  Αλλά,  και κάθε παιδί δεν είναι το ίδιο.  Ούτε οι συνθήκες πάντα είναι ανάλογες.  Όπως και να’ χει όμως, οι τρόποι αντιμετώπισης είναι κλασικοί και δοκιμασμένοι.  Οι πανελλήνιες εξετάσεις είναι από αυτές τις περιόδους που μας μαθαίνουν ότι:     η ζωή έχει άγχος, έχει ανταγωνισμό, έχει όνειρα, έχει αποτυχίες, αλλά και, χρειάζεται       κουράγιο, δε σταματά σε ένα εμπόδιο, δεν χρειάζεται, όσο δύσκολα ή όσο άσχημα κι αν  πάνε τα πράγματα, να αφήνουμε τις επιδιώξεις και τα οράματά μας.

-Αυτόν τον καιρό και μέχρι το τέλος των Πανελληνίων θυμόμαστε…

-Τρώμε σωστά, με μικρά υγιεινά γεύματα από φρέσκα, καλομαγειρεμένα φαγητά.  Όχι   ΄΄junk food΄΄! Πίνουμε χυμούς, τρώμε φρούτα, κρεατάκι, ψαράκι, λαχανικά.  Δεν μένουμε νηστικοί, δε βαραίνουμε το στομάχι.    Οι καφέδες με ρέγουλα!  Καλύτερα, όσο μπορείτε, μειώστε τους, αν πίνετε.  Όχι αλκοόλ.  Αν καπνίζετε, δεν είναι η ώρα να το κόψετε, αλλά μην το παρακάνετε!  Αν γυμνάζεστε, μην εξαντλείτε τον εαυτό σας!  Κοιμηθείτε, ξεκουραστείτε. Μην λέτε ΄΄δεν προλαβαίνω΄΄!  Ένα ξεκούραστο μυαλό και ένα ξεκούραστο κορμί είναι πιο αποτελεσματικά!  Ακόμα κι αν δεν σας παίρνει ο ύπνος, μείνετε 7-8 ώρες στο κρεβάτι  Το διάβασμα αποδίδει όταν γίνεται για 2-3 ώρες, μετά  μικρή παύση και πάλι απ’ την αρχή!

-Πρόγραμμα ρεαλιστικό;

-Χωρίς υπερβολές, για να μπορείτε να είστε συνεπείς σε αυτό!  Είναι σημαντικό, να είναι στο χαρτί ο σχεδιασμός σας. Γράψτε τον και βάλτε τον στον τοίχο!    Τις τελευταίες μέρες δεν προλαβαίνετε να τα κάνετε όλα!    Οργανώστε , αυτό το διάστημα, τις επαναλήψεις.   Οργανώστε την ύλη σας.    Οργανώστε τον τρόπο που θα γράφετε.    Ο τρόπος που γράφετε είναι  το ίδιο σημαντικός με το ΄΄τι θα γράφετε΄΄!

Μην ξεχνάτε επίσης:  Καλή εικόνα γραπτού και δεν παίρνουμε ποτέ χάπια να μας κρατάνε ξύπνιους, να μας δίνουν ενέργεια ή ό,τι άλλο!

-Είναι φυσιολογικό να σφίγγεται  το στομάχι, να χτυπάει η καρδιά;

-Έτσι γίνεται σε διάφορες μεγάλες ή δύσκολες στιγμές της ζωής μας.   Αλλά, μαθαίνουμε να ΄΄παλεύουμε΄΄ το χτυποκάρδι και να πηγαίνουμε να κάνουμε ό, τι μπορούμε καλύτερο!

Κι ακόμα κι αν δεν γίνει το καλύτερο, τίποτα δεν τελειώνει! Αυτό που φαίνεται ΄΄καταστροφή΄΄,   δεν είναι !     Περνά!   Όσο προσπαθούμε, βγάζουμε άκρες.

Κι αν είμαστε κουρασμένοι  ή  απογοητευμένοι, ξεκουραζόμαστε, παίρνουμε κουράγιο και συνεχίζουμε!    Καλή φυσική κατάσταση και   ΄΄καλή καρδιά΄΄   λοιπόν!

Καλή επιτυχία παιδιά!  Εσείς γονείς, κουράγιο!

 

 

Print Friendly

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here