Μαρία Παλάσκα: Παμίνα στην Εθνική Λυρική Σκηνή

 

Toυ ΓΙΩΡΓΟΥ ΚΙΟΥΣΗ

Αύριο, στις 13, τις 15, τις 20 και τις 22 Απριλίου συνεχίζεται ο Μαγικός Αυλός του Μότσαρτ. Μια παραγωγή της Κωμικής Όπερας του Βερολίνου στην Εθνική Λυρική Σκηνή. Μιλάμε με τη σοπράνο Μαρία Παλάσκα.

-Ο Μαγικός Αυλός του Μότσαρτ;

Είναι μία από τις πιο πολυπαιγμένες όπερες στην ιστορία της μουσικής. Στην παραγωγή της Κωμικής Όπερας τη σκηνοθεσία υπογράφει ο Mπαρι Κόσκι μαζί με την ομάδα 1927 και τη Σουζάνε Αντράντε που ειδικέυονται στα animation. O κόσμος της Βασίλισσας της Νύχτας και του Σαράστρο είναι ένας τοίχος με ανοίγματα επάνω στον οποίον προβάλλονται βίντεο. Οι καλλιτέχνες επί σκηνής αλληλεπιδρούν με τις προβολές. Το timing παίζει εδώ έναν πολύ σημαντικό ρόλο. Από τεχνικής απόψεως πρόκειται για μία πολύπλοκη σκηνοθεσία αλλά όλο το κόνσεπτ δημιουργεί έναν μαγικό -σχεδόν σουρεαλιστικό- κόσμο μεσα στον οποίο δρουν κι εξελίσσονται οι χαρακτήρες του έργου. Επικρατεί η αισθητική του βωβού κινηματογράφου και της δεκαετίας του 1920 και με αυτόν τον τρόπο αποδίδονται και οι διάλογοι του έργου.

-Τι υποδύεστε;

Η Παμίνα είναι κόρη της Βασίλισσας της Νύχτας η οποία έχει απαχθεί από το Μονόστατο. Η Βασίλισσα με τις τρείς ντάμες αναθέτουν στον Ταμίνο την ανεύρεσή της με αντάλλαγμα το χέρι της. Ο Παπαγκένο συντροφεύει τον Ταμίνο σε αυτήν την περιπέτεια. Οι δύο νέοι οδηγούνται μπροστά στο βασιλιά Ζαράστρο που θα τους αφήσει ελεύθερους μόνο εαν περάσουν τις δοκιμασίες. Υπάρχουν σαφείς αναφορές στα τελετουργικά των Τεκτονικών Στοών στο έργο. Το στοιχείο που θέλει όμως να τονίσει η σκηνοθεσία είναι η αγάπη και το θάρρος, και είναι αυτά που αναδεικνύουν τους δυο νέους νικητές.

-Υπερπροστατευμένη;

Η σκηνοθεσία θέλει την Παμίνα μια ευαίσθητη και ταυτόχρονα δυναμική φιγούρα. Ένα κορίτσι που που ζει κάτω από την υπερπροστασία της μάνας/ βασίλισσας. Μέσα από την περιπέτειά της ωριμάζει και ακολουθεί το ένστικτό της, παραμένοντας πιστή στις αρχές της. Αμφισβητεί την εξουσία του Ζαράστρο και την καταπίεση της μάνας όταν αυτή γίνεται άδικη και είναι αυτή που θα οδηγήσει τον Ταμίνο στις δοκιμασίες.

-Ξεχωριστός ρόλος;

Έχω τη χαρά να ερμηνεύω την Παμίνα στη διανομή της πρεμιέρας μαζί με πολύ αξιόλογους συναδέλφους.

http://www.nationalopera.gr/gr/event/o-magikos-aulos-2018/

 

Η Μαρία Παλάσκα γεννήθηκε στη Βέροια. Παράλληλα με τις σπουδές Ιστορίας και Αρχαιολογίας στο ΑΠΘ, σπούδασε μονωδία-μελοδραματική στο Κρατικό και στο Σύγχρονο Ωδείο Θεσσαλονίκης στην τάξη της Κατερίνας Καρατζά, από όπου αποφοίτησε με Άριστα παμψηφεί και ‘Α Βραβείο εξαιρετικής επίδοσης. Με υποτροφία του ΙΚΥ πραγματοποίησε μεταπτυχιακές σπουδές στην Όπερα και στο Lied στη μουσική ακαδημία της Στουτγάρδης με την Prof. Dunja Vejzovic και τον Prof. Cornelis Witthoefft (KA Diplom 2009, Master 2012).
Ηχογράφηση της Μαρίας Παλάσκα συμπεριλήφθηκε στο CD «Resonanz 2010» της μουσικής Ακαδημίας της Στουτγάρδης. Το 2011 τραγούδησε στο θέατρο Bolshoi της Μόσχας στα ημιτελικά του διαγωνισμού Competizione dell΄Opera. Ήταν υπότροφος του Ιδρυματός Φίλων της Μουσικής Ακαδημίας Στουτγάρδης και του Ιδρύματος Richard Wagner.

Η νεαρή σοπράνο έχει συμπράξει με σημαντικές ορχήστρες και σύνολα, μεταξύ άλλων, η Staatsorchester Stuttgart, Frankfurter Sinfoniker, Sinfonia 02 Mathias Neundorf, Rijeka State Orchestra, Südwestdeutsche Philharmonie Konstanz, Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης.
Οι πρώτες σολιστικές της εμφανίσεις έγιναν στην Όπερα Θεσσαλονίκης με τους ρόλους της Papagena στο Μαγικό Αυλό και της Βlonde στην Απαγωγή από το Σaράι του Μότσαρτ. Το Ορατόριο αποτελεί σημαντικό κομμάτι της καλλιτεχνικής της πορείας.

 

 

Print Friendly, PDF & Email

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here