CI Crete 2015-2016: Η τέχνη του να ζεις κάθε στιγμή, εκπέμπει σήμα κινδύνου

Της ΝΑΤΑΛΙΑΣ ΡΕΖΗ

 

CI Crete ή αλλιώς ‘’contact improvisation’’: η τέχνη του να ζεις κάθε στιγμή! Αυτός άλλωστε ήταν και ο στόχος. Η ετήσια αυτοσχεδιαστική χορευτική γιορτή επαφής στα σοκάκια, στους δρόμους και την μαγευτική φύση της Κρήτης, που από το 2011 έως και πέρυσι έδινε το ρυθμό και το χρώμα του ‘’περάσματος’’ από το καλοκαίρι στο φθινόπωρο.

Η πιο απρόσμενη όμως συμβολή του ήταν ότι εν καιρώ κρίσης θυμηθήκαμε ηθικές αξίες που είχαν ξεμείνει στο πατρικό μας σπίτι, μαζί με τις καλοκαιρινές διακοπές και ίσως την παιδική μας ηλικία: συνεργατικότητα, αλληλεγγύη, ενσυναίσθηση, κατανόηση, μοίρασμα, δόσιμο, την χαρά αλλά και τους κανόνες της στιγμής.

focus (1)

 

Και αυτό πρόσφερε το CI Crete: μυρωδιές από όραμα και εναλλακτικό τρόπο ζωής. Την τέχνη του να δημιουργείς από το πουθενά και ανά πάσα στιγμή! Το μοναδικό CI που λαμβάνει χώρα στην Ελλάδα, είναι αυτό στο Ηράκλειο Κρήτης, την χρονική περίοδο Σεπτεμβρίου – Οκτωβρίου, το CI Crete.

‘’…Το όφελος για το νησί μεγάλο, καλλιτεχνικά, πολιτισμικά, τουριστικά. Για εμάς, μεγάλη η χαρά και η περηφάνεια του σπόρου μας που γίνεται βλαστάρι, και που όμως αδυνατούμε πια να ‘’παλεύουμε’’ με νύχια και με δόντια κάθε χρόνο για την βιωσιμότητα και ανάπτυξή του…’’ τονίζεται από την ψυχή του CI Crete, Γωγώ Πετραλή.

Η διοργάνωση του 2015 όμως για το CI Crete αποδείχτηκε δυσοίωνη. Το φθινοπωρινό χορευτικό ραντεβού στην Κρήτη ακυρώθηκε για φέτος. Μετά από άκαρπες συζητήσεις 5 μηνών με την δημοτική αρχή, το CI Crete 2015 -2016 δυστυχώς οδεύει στο να ρίξει την αυλαία.

Η ολοένα αυξανόμενη οικογένεια του CI Crete, καλλιτέχνες και πιστό κοινό από όλο τον κόσμο,  χρειάζεται για την προσεχή του διοργάνωση την ενεργότερη συμμετοχή και η ουσιαστικότερη στήριξη της δημοτικής αρχής του Ηρακλείου: το CI Crete έχει ζητήσει παραχώρηση δωρεάν της Δημοτικής πλαζ Καρτερού και άλλων σημείων, ώστε να καταστεί δυνατόν να υλοποιηθεί το φεστιβάλ με παραστάσεις και εργαστήρια από διεθνούς φήμης καλλιτέχνες, καθώς και την διαφήμιση και στήριξή του, με τα ελάχιστα, έστω και με μία καρτ ποστάλ, αφιερωμένη αποκλειστικά στο διεθνές CI Crete.

Στα μέσα Αυγούστου, η απαξίωση και περιφρόνηση της διοργάνωσης από τις τοπικές αρχές δεν επιτρέπει ακόμα κανέναν σχεδιασμό για το προσεχές μέλλον, ενώ τα προηγούμενα φεστιβάλ είχαν ήδη δρομολογηθεί στην δομή τους από τον προηγούμενο χειμώνα  και είχαν οργανωθεί λεπτομερώς από μήνα Μάρτιο της εκάστοτε χρονιάς.

‘’…Λέμε και ξαναλέμε ότι θέλουμε τέχνη και πολιτισμό. Μόνο που πρέπει να θυμηθούμε πριν απ’ αυτό, τον απαιτούμενο σεβασμό και την κατάλληλη φροντίδα προς ό,τι επιλέγουμε κι επιθυμούμε να στηρίζουμε, πιστεύουμε, υπηρετούμε… Κι ίσως εκεί κάπου να καταφέρουμε να αναγνωρίσουμε τον συνάνθρωπο που έχει πίστη και όραμα, τον επαγγελματία που έχει ζήλο και συνέπεια, τον καλλιτέχνη που δημιουργεί και εμπνέει…’’ δηλώνει η Γωγώ.

4cif(65) (1)

 Η οικο-καλλιτεχνική συνάντηση CI Crete  ξεκινώντας την διαδρομή της  το 2011 είχε πρωταρχικό καλλιτεχνικό όραμα την συνάντηση ανθρώπων διαφορετικών ειδικοτήτων από κάθε γωνιά του πλανήτη, με κατευθυντήριες την μελέτη, έρευνα αλλά κυρίως την βιωματική εμπειρία της ανθρώπινης κίνησης, μέσα από αυτοσχεδιαστικούς χορούς επαφής, την αυτοέκφραση αλλά και τον σύγχρονο χορό. Η εκάστοτε κοινωνική κατάσταση, ο περιβάλλων, αλλά οπωσδήποτε ανοιχτός χώρος, ο συνάνθρωπος και η απερίγραπτη φυσική ομορφιά της Κρήτης δεν ήταν τίποτα άλλο από έναυσμα, σπίθες, δημιουργικές αφορμές για την διεθνή αυτή φθινοπωρινή γιορτή.

Ο πολιτιστικός στόχος του CI Crete ξεπέρασε ανεπιστρεπτί τις καλλιτεχνικές προσδοκίες του. Καταξιωμένοι καλλιτέχνες από όλο τον κόσμο έδωσαν το παρόν: η Nita Little – Η.Π.Α, πρωτοποριακή χορογράφος, performer και θεωρητικός αυτοσχεδιαστικού χορού, ιδρύτρια του ‘’Nita Little Dance Research’’ στο Σαν Φρανσίσκο, η Charlotte Zerbey – Ιταλία/Η.Π.Α. χορεύτρια, χορογράφος, συνιδρύτρια της ‘’Company Blu’’και του ‘’Teatro de lla Limonaia’’ στη Φλωρεντία, ο Κώστας Γεράρδος – Ελλάδα, χορευτής, χορογράφος, δάσκαλος χορού και ιδρυτής της ομάδας χορού VIS MOTRIX, ο Tal Shibi – Ισραήλ, δάσκαλος CI στην Ιερουσαλήμ, ο David Lakein – Η.Π.Α./Γερμανία, διεπιστημονικός καλλιτέχνης, οργανωτής-συντονιστής και συγγραφέας, ο Daniel Bear Davis – Η.Π.Α., καθηγητής του Axis Syllabus, η Mariëlle kleyn Winkel – Κάτω Χώρες, συνιδρυτικό μέλος και performer στην ομάδα “7 Stolen Fish” στο Βερολίνο και στο “Breek” στο Άμστερνταμ, ο Μπράντο (Aaron Brandes) – ΗΠΑ, η Enikő Szilágyi – Ουγγαρία, η Anne Sorenson – Αυστραλία, η Χριστίνα Κλεισιούνη, ο Κωνσταντίνος Μίχος, ο Ιπποκράτης Βενέρης,η Θάλεια Δήτσα, ο Αναστάσης Κουτσογιάννης, ο Νίκος Δαλαμάγκας, η Ane Grimseth – Νορβηγία,η Stephanie Maher – Γερμανία, η Milka Panayotova – Ιταλία, ο Uli Kaiser – Γερμανία…και πολλοί άλλοι, επαγγελματίες, καλλιτέχνες, ερασιτέχνες και λάτρεις του αυτοσχεδιαστικού χορού!

Η ηθική αλλά και υλική στήριξη, η ευρεία αποδοχή, η ασυγκράτητη θετική ενέργεια και ο ολοένα αυξανόμενος ενθουσιασμός χαρτογράφησαν χρόνο με τον χρόνο το νησί της Κρήτης ως παγκόσμια χορευτική σκηνή.

Και σαφώς μελετήθηκε στην διάρκεια της τετραετίας, μέχρι και το 2014,  η κίνηση, ο χορός και η τέχνη του να ζεις τη στιγμή• αυτός άλλωστε ήταν και ο πρωταρχικός στόχος. Στόχος όμως που, ξεπερνώντας κάθε προσδοκία και καλλιτεχνικό σύνορο, ξεπέρασε, δυστυχώς, και κάθε έννοια του λογικά αναμενόμενου από τους αρμοδίους της δημοτικής αρχής του Ηρακλείου.

Ο Δήμος Ηρακλείου προσέφερε ηθική υποστήριξη στο CI Crete και το συμπεριέλαβε στο βιβλίο των καλοκαιρινών του εκδηλώσεων το 2012, 2013, 2014. Επίσης το CI Crete έλαβε μια μικρή οικονομική ενίσχυση τα έτη 2013 και 2014 από την Περιφερειακή Ενότητα Ηρακλείου.

Τα νεώτερα που έχουμε έως τώρα είναι επίσης μια άκαρπη συνάντηση καλλιτεχνών της πόλης του Ηρακλείου στα τέλη Ιουλίου με το ‘’συγνώμη’’ των αρμοδίων, μιας και δεν μπόρεσαν να είναι εκεί…

 

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_contact_improvisation_festivals

 

https://www.youtube.com/watch?v=NBSvpHAvPQw

 

 

Print Friendly

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here