Του ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΡΔΑΒΑΝΗ

Ετικέτες στο διαδίκτυο,  φωτογραφίες απελθόντων από κάποια εκδρομή ή γιορτή, επιτύμβιες αναθηματικές πλάκες.
Ποιους ωφελούν;
Τη μνήμη;
Ποιου τη μνήμη;
Κάποιο εμπόριο;
Ποιο εμπόριο;
Ποιος ο πόρος και ποιος ο έμπορος;

Όταν για πρώτη φορά, από έμπορος γίνεις πόρος, ίσως νιώσεις σε τι συνίσταται η πρωταρχικήΎβρις του Εμπορίου· ισοβαρής  στην ανθρώπινη εξέλιξη με την Ύβρι του μακρινού εκείνου παράφρονα που είχε για πρώτη φορά την ιδέα να περιφράξει με κοτρώνες ένα κομμάτι γης, να σταθεί απέναντι στους έκπληκτους ομοφύλους του και να διακηρύξει: αυτό είναι δικό μου!

Και προς άρσιν κάθε παρανοήσεως: λέγοντας Εμπόριο, εννοώ την Εμπορία του Χρήματος! …με όλες τις παραφυάδες της!
Αυτή είναι όντως Ύβρις προς την Φυσική Τάξη, την ομαλή λειτουργία των Κοινωνιών.
Επειδή το Εμπόριο αγαθών είναι αναγκαιότητα και Μοχλός του Πολιτισμού.

Το δυστύχημα είναι ότι, όπως συνήθως, το όριο ανάμεσά τους είναι βαρέως δυσδιάκριτο, επειδή τελικά παρεισφρέει παντού και πάντα η πρωταρχικότερη Ύβρις, η βασική αιτία των δεινών της ανθρωπότητας: η έννοια του Ιδίως Έχειν.

Ωστόσο, ο 20ός αιώνας γέννησε και γκρέμισε την αμφισβήτηση της ιδιοποίησης του προϊόντος του Κοινού Μόχθου και σήμερα προχωρούμε στην άγρια Νύχτα, θεατές του «Πεπρωμένου» μας…

Print Friendly, PDF & Email

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here