Σοφία Πάσχου: «Πιάνω παπούτσι πάνω στο πιάνο»

Συνέντευξη: ΜΑΡΙΑ ΛΥΜΠΕΡΟΠΟΥΛΟΥ

Ο μύθος της Σταχτοπούτας αποδομείται και μια νέα οπτική γεννιέται. » Η μαγεία δεν διαρκεί για πάντα». Ένα διαφορετικό παραμύθι. Ενα παραμύθι -παράσταση με τον ιδιαίτερο τίτλο «Πιάνω παπούτσι πάνω στο πιάνο» ανεβαίνει –πάνω στο πιάνο- του θεάτρου «Πόρτα» από την ομάδα Patari Project.
Η ομάδα, υπό τις σκηνοθετικές οδηγίες της Σοφίας Πάσχου, με μόνο όχημα τη φωνή και το σώμα δημιουργεί μια παράσταση-εύρημα. Η παράσταση απυεθύνεται σε όλους, μικρούς και μεγάλους.
Οι έξι ηθοποιοί επιδίδονται σε μια σύνθεση, με την απαραίτητη συμβολή της μουσικής, του Sergei Prokofiev. Ολα λειτουργούν συγχρονισμένα και η έννοια του «μαζί», της ομάδας φωτίζεται έντονα.

Το P.P συνάντησε τη Σοφία Πάσχου και μίλησε μαζί της για την γέννηση της εκπληκτικής παράστασης «Πιάνω παπούτσι πάνω στο πιάνο».

patari project _staxtopouta_final_fullres-2486

Πώς γεννήθηκε η ιδέα της παράστασης;
«O Θωμάς Μοσχόπουλος, o καλλιτεχνικός διευθυντής του θεάτρου Πόρτα, μου πρότεινε να κάνω το παραμύθι της Σταχτοπούτας με μουσική του Sergei Prokofiev.Δεν ήταν ένα παραμύθι που ήθελα να κάνω και γι΄αυτό δεν το είχα σκεφτεί πριν. Ήταν τιμή για μένα η πρόταση του Θωμά Μοσχόπουλου. Στη συνέχεια η ιδέα που βρήκαμε μαζί με τον Θωμά ήταν να κάνει η ομάδα Patari Projectτην παράσταση πάνω σε ένα πιάνο με ουρά».

Ποιά είναι η ομάδα Patari Project.
«Η ομάδα υπάρχει 4 χρόνια και δουλεύουμε πάνω στην τεχνική της πλατφόρμας. Κάνουμε παραστάσεις σε πολύ μικρούς χώρους, περιορισμένους χώρους εμβαδού. Αφηγούμαστε μια ιστορία σε έναν πάρα πολύ μικρό χώρο. Αυτή η διαδικασία έχει μια μεγάλη δομική δυσκολία. Στην αρχή νομίζουμε ότι δεν χωράμε, ότι θα πέσουμε, κι όμως! Όταν αρχίζουμε να περιορίζουμε το χώρο, τα πράγματα,να βάζουμε όρια τότε η φαντασία ανοίγει. Μπορείς να κάνεις πράγματα που πριν δεν φανταζόσουν. Η ομάδα Patari Project ασχολείται με την τεχνική της πλατφόρμας: πώς μπορούμε να πούμε την ιστορία σε έναν παρα πολύ μικρό χώρο,χωρίς σκηνικά και κουστούμια, μόνο με το σώμα και την φωνή των ηθοποιών. Δεν χρειαζόμαστε τίποτε άλλο παρά μόνο το σώμα μας  και τη συνεργασία με τον άλλον. Υπάρχει πολύ έντονα η ιδέα του μαζί».

patari project _staxtopouta_final_fullres-2447

Πώς προσεγγίσατε το παραμύθι της Σταχτοπούτας;
« Με την ομάδα αρχίσαμε να διαβάζουμε το παραμύθι και να κανουμε πρόβες. Για να είμαι ειλικρινής εμένα δε νμου άρεσε αυτότο παραμύθι από τότε που ήμουν μικρή. Δεν καταλάβαινα κάτι πολύ βασικό:υπάρχει ένας πρίγκιπας, πάει μια κοπέλα στο χορό, χάνει το γοβάκι της, μετά ο πρίγκιπας την ψάχνει και επειδή της κάνει το γοβάκι την παντρεύεται. Ο πρίγκιπας τί ερωτεύεται; Το πόδι της; Το γοβάκι; Δεν θυμάται την κοπέλα; Δεν θυμάται τα μάτια της; Από εκεί ξεκίνησαμε με την ομάδα και αναζητήσαμε τί είναι αυτό το στοιχείο που ερωτεύεται ο πρίγκιπας. Ουσιαστικά πήραμε το παραμύθι και φτιάξαμε την δική μας εκδοχή πάνω στο μύθο της Σταχτοπούτας. Φωτίσαμε κάποια στοιχεία του παραμυθιού αλλά παράλληλα τους δώσαμε μια άλλη τροπή και ίσως μια άλλη βαρύτητα.

Πρόκειται για μια παιδική θεατρική παράσταση;

«Είναι μια παράσταση για όλους. Είναι η πρώτη φορά που η ομάδα Patari Project και εγώ κάνουμε παιδικό θέατρο. Δεν το αντιμετωπίσαμε ως παιδικό θέατρο. Τί σημαίνει παιδικό θέατρο; Να βάλω περισσότερο γκλίτερ και περισσότερα φώτα. Εγώ ήθελα να δημιουργηθεί μια ιστορία κατανοητή απ’ όλους και να την αφηγηθούμε από τη δική μας οπτική. Το μόνο που προσέξαμε ειδικά για τα παιδιά είναι η γλώσσα, κάποιες βωμολοχίες που έπρεπε να φύγουν. Με όλη την ομάδα συμφωνήσαμε να κάνουμε μια παράσταση για όλους, μικρούς και μεγάλους. Σαφώς οι γονείς που έρχονται με τα παιδιά καταλαβαίνουν κάποια άλλα πράγματα, παίρνουν άλλα μνμ και τα παιδιά ανάλογα την ηλικία τους κάποια άλλα. Αυτό είναι το ωραίο ότι ο καθένας παίρνει ότι θέλει από την παράσταση».

pasxou fvto

Πώς προέκυψε ο τίτλος «Πιάνω παπούτσι πάνω στο πιάνο»;
Ο τίτλος έχει πολύ πλάκα πώς βγήκε. Ήμουν τον προηγούμενο Μάϊο, στη Θεσσαλονίκη, με τον Θωμά τον Μοσχόπουλο για μια συνεργασία και μου λέει: θέλω σε 3 ημέρες τίτλο. Εμείς δεν είχαμε ξεκινήσει ακόμα πρόβες. Δεν θέλαμε να ονομάσουμε την παράστασηΣταχτοπούτα. Κάτι αναφέρω για παπούτσι, κάτι για πιάνο. Η Κλέρ, που μας έκανε τα κουστούμια της παράστασης, λέει: μήπως πιάνω παπούτσι στο πιάνο. Τελικά, βγήκε ο τίτλος «Πιάνω παπούτσι πάνω στο πιάνο». Ο τίτλος μας βοήθησε πολύ στις πρόβες να εστιάσουμε σε συγκεκριμένα στοιχεία της ιστορίας. Ο τρόπος που δουλεύω είναι λίγο περίεργος ή και όχι. Αναρωτιέμαι τι στοιχεία έχω. Έχω ένα πιάνο και ένα τίτλο. Τί μπορώ να κάνω με αυτά; Ξεκινάω να δουλεύω με εξωτερικά πράγματα και μετά τα ενσωματώνω στην ιστορία.

Έχεις σπουδάσει και εργαστεί ως ηθοποιός, σκηνοθέτης και δασκάλα σε Ελλάδα και Αγγλία. Για πολύ καιρό μοίραζες το χρόνο σου. Τί σε έκανε να επιστρέψεις;
Έχω σπουδάσει ηθοποιός στην Ελλάδα, δούλεψα 2 χρόνια εδώ και μετά έφυγα το 2006 να κάνω σπουδές στην Αγγλία πάνω στο σωματικό θέατρο και στο θέατρο επινόησης. Είναι ότι καλύτερο έχω κάνει στη ζωή μου. Ήταν φοβερή εμπειρία το μεταπτυχιακό. Μετά η ζωή μου τα έφερε έτσι ώστε έμεινα στο Λονδίνο και δούλεψα ως ηθοποιός και ως δασκάλα πάνω στο θέατρο για οχτώ χρόνια. Το περίεργο είναι ότι όταν άρχισε να δημιουργείται η κρίση στην Ελλάδα εγώ ήμουν μια χαρά στο Λονδίνο, είχα τη ζωή μου, την δουλειά μου. Ξαφνικά αποφασίζω να κάνω μια θεατρική ομάδα στην Ελλάδα. Τότε γεννήθηκε το Patari Project. Την τεχνική της πλατφόρμας, που δουλεύουμε με την ομάδα, την διδάχτηκα στη σχολή μου και ήθελα να κάνω με αυτό. Δημιουργήθηκε λοιπόν η ομάδα και εγώ πηγαινοερχόμουν μεταξύ Ελλάδας και Λονδίνου. Από φέτος αποφάσισα να γίνει βάση μου η Ελλάδα. Οτιδήποτε κι αν κάνεις στο Λονδίνο, είναι μια δύσκολη πόλη, γι΄αυτό με τράβηξε η Ελλάδα. Δεν ξέρω πόσο καιρό θα είμαι εδώ. Μπορεί να ξαναφύγω μπορεί και να μείνω. Ο χρόνος θα δείξει».

Ταυτότητα Παράστασης:

Σκηνοθεσία: Σοφία Πάσχου
Μουσικήσύνθεσή: Κορνήλιος Σελαμσής σε συνεργασία με την ομάδα
Ηθοποιοί: Γιάννης Γιαννούλης, Θεοδόσης Κώνστας, Θάνος Λέκκας, Κατερίνα Μαυρογεώργη, Αλέξανδρος Χρυσανθόπουλος, Αποστόλης Ψυχράμης
Μουσικός: Βασίλης Παναγιωτόπουλος
Σκηνικά: Ντέβιντ Νεγρύν
Κοστούμια: Κλαίρ Μπρέισγουελ
Φωτισμοί: Aλέξανδρος Αλεξάνδρου
Βοηθόςσκηνοθέτη: Εριφύλη Στεφανίδου

ΗΜΕΡΕΣ ΚΑΙ ΩΡΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΩΝ
Κυριακή 11.00 & 15.00

ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ
95 λεπτά (με διάλειμμα)

Θέατρο Πόρτα
Εισιτήρια: 8 – 10

Print Friendly, PDF & Email

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here