Πάλι τραβάει το σκοινί ο ΟΑΣΘ -«Όλα τα λεφτά μας, αλλιώς απεργούμε ξανά στις 12 Σεπτεμβρίου»

Παρότι οι εργαζόμενοι πληρώθηκαν τον Ιούλιο και το υπουργείο ξεκαθάρισε ότι θα καταβάλει τα δεδουλευμένα Αυγούστου μόνον όταν πάρει έγγραφη τεκμηρίωση ότι τα 2,8 εκατομμύρια που έδωσε κατατέθηκαν όντως σε λογαριασμούς εργαζομένων και δεν διοχετεύθηκαν από τον ΟΑΣΘ σε άλλες ΄»τρύπες», οι εργαζόμενοι, σε σταθερά αγαστή συνεργασία με την εργοδοσία τους, ζητάνε «όλα τα  λεφτά εδώ και τώρα»

Ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπιρτζης όμως είχε εξαρχής καταστήσει σαφές πως το υπουργείο

  • είτε θα καταθέσει τους μισθούς στους λογαριασμούς των εργαζομένων άμεσα και απ’ ευθείας δίχως να περάσει το κονδύλιο από τα ταμεία του ΟΑΣΘ (κάτι που δεν δέχτηκαν για λογους… αδιαφάνειας)
  • είτε θα τα δώσει μεν στον ΟΑΣΘ αλλά θα περιμένει αποδείξεις ότι μπήκαν σε λογαριασμούς εργαζομένων, διαφορετικά δεν θα καταβαλει άλλο μισθό

Ο υπουργός απαιτεί να διαπιστωθεί από ελεγκτές ότι το ποσό των 2,8 εκατ. διατέθηκε σε μισθοδοσία και όχι σε άλλες υποχρεώσεις του ΟΑΣΘ ή σε πληρωμή μερισμάτων στους μετόχους -κάποιοι από τους οποίους είναι συγχρόνως και οδηγοί. Ο έλεγχος αυτός δεν έχει καταστεί ακόμα εφικτός και σε αυτό δεν βαρύνεται το υπουργείο αλλά ο ΟΑΣΘ που θεωρει ξαφνικά τους μισθούς «προσωπικά δεδομένα»

Ο πρόεδρος των εργαζομένων ουσιαστικά ταυτίζεται με την εργοδοσία και επιμένει στο να δώσει η κυβέρνηση «τις επιχορηγήσεις που χρωστάει στον ΟΑΣΘ για να λυθούν τα προβλήματα και να μην προσπαθουν να πτωχεύσουν τον οργανισμό»

Ο υπουργός πάντως προ διημέρου επανέλαβε την πάγια θέση του υπουργείο ότι «εδώ έχουμε ένα σκάνδαλο ανεξέλεγκτων επιδοτήσεων 60 χρόνων  και δεν είναι δυνατόν ένας Οργανισμός ιδιωτικός από το 2009 μέχρι το 2016 να έχει πάρει μόνο από επιδοτήσεις από το Ελληνικό Δημόσιο 1 δις, δεν είναι δυνατόν στις επιδοτήσεις να εμπεριέχεται το κέρδος των μετόχων και να χρωστάει δεδουλευμένα στους εργαζομένους. Δε γίνονται αυτά τα πράγματα. Δεν μπορεί η «ιδιωτική» συγκοινωνία της Θεσσαλονίκης να παίρνει μεγαλύτερες επιδοτήσεις από την Αθήνα που έχει πενταπλάσιο στόλο και πληθυσμό»

Στο ερώτημα τη μέλλει γεννέσθαι με την ταλαιπωρία της πολης, απάντησε

  • «Θα καταλήξει αίσια για τη Θεσσαλονίκη και για τους πολίτες της Θεσσαλονίκης και για την προστασία του δημόσιου συμφέροντος. Με έναν τρόπο που θα σταματήσει το πάρτι και θα σταματήσει η κακή ποιότητα παροχής υπηρεσιών».

Σχετικά με το μέλλον των αστικών συγκοινωνιών στη Θεσσαλονίκη και τον ρόλο του ΟΑΣΘ σε αυτές, ο κ. Σπίρτζης επισήμανε:

  • «Οι μέτοχοι του ΟΑΣΘ ή θα λειτουργήσουν με όρους που συμφέρουν το Δημόσιο ή θ’ ασχοληθούν με κάτι άλλο. Όλοι οι ιδιώτες ασκούν μια επιχειρηματική δραστηριότητα όπως και ο ΟΑΣΘ. Αυτό θα γίνεται στη συνεργασία που θα έχει με το Ελληνικό Δημόσιο με ορθολογικό τρόπο όπως γίνεται με όλες τις υπόλοιπες εταιρείες που συνεργάζονται με το Δημόσιο«.

 

Print Friendly

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here