Ξεκινάει εθνικός διάλογος για την παιδεία. Νέο σύστημα πρόσβασης στα ΑΕΙ αναζητά ο Ν. Φίλης

ΦΩΤΟ: INTIME ( Γ. ΜΠΑΜΠΟΥΚΟΣ)

Ακόμη μια φορά, εξαγγέλεται εθνικός διάλογος για την παιδεία.  Στον διάλογo αυτό θα συμπεριληφθεί και το σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Ο Νίκος Φίλης ανακοίνωσε σήμερα την έναρξη εθνικού διαλόγου του  οποίου ηγούνται τρείς έγκριτοι πανεπιστημιακοί: Ο Αντώνης Λιάκος, ο Κώστας Γαβρόγλου  και ο Νίκος Θεοτοκάς.

Ο διάλογος θα έχει χρονοδιάγραμμα  ως  την Άνοιξη του 2016 και θα γίνει σε τρία επίπεδα:

1. Στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, με πρόεδρο τον καθηγητή κ. Κώστα Γαβρόγλου. 2. Στο Εθνικό Συμβούλιο Παιδείας που θα επανασυσταθεί με πρόεδρο τον καθηγητή Νίκο Θεοτοκά, ο οποίος θα ζητήσει όπως είναι φυσικό την συμμετοχή των κοινωνικών φορών (ΓΣΕΕ, η ΑΔΕΔΥ κλπ) και των εκπαιδευτικών Ομοσπονδιών της χώρας (Διδασκαλική Ομοσπονδία, Ομοσπονδία Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης, ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί κ.α.) 3.  Στην Επιτροπή Διαλόγου που θα συγκροτηθεί γι αυτό τον σκοπό, υπό την προεδρία του καθηγητή Αντώνη Λιάκου.

Ο κ. Φίλης τοποθετήθηκε σε θέματα εφ όλης της ύλης: Εκανε εκτενή αναφορά για τις προσλήψεις των αναπληρωτών, μίλησε για το πιλοτικό πρόγραμμα σίτισης στα σχολεία, είπε ότι στον διάλογο θα έχουν κεντρικό ρόλο οι εκπαιδευτικοί και φυσικά άνοιξε πάλι  το σύστημα πρόσβασης σε ΑΕΙ και ΤΕΙ. Ο υπουργός είπε ότι  θα αναζητηθεί νέος τρόπος εισαγωγής στην  τριτοβάθμια εκπαίδευση, χωρίς βιασύνες  αλλά δεν έδωσε άλλα στοιχεία γύρω από το θέμα αυτό.

Σε πρώτη φάση, όπως ανέφερε ο κ. Φίλης, μέχρι τις γιορτές θα έχουν εντοπιστεί και διατυπωθεί τα προβλήματα και οι προτεραιότητες.
Στη συνέχεια, θα ακολουθήσει συζήτηση σε ομάδες εργασίας, αλλά και δημόσιες εκδηλώσεις, ούτως ώστε «να βρεθούν οι αναγκαίες και ρεαλιστικές λύσεις». Ιδιαίτερη έμφαση έδωσε ο υπουργός στη συμμετοχή στο διάλογο όχι μόνο των φορέων, αλλά και των ίδιων των εκπαιδευτικών.
O διάλογος θα αφορά το σύνολο της εκπαίδευσης, ξεκινώντας από την προσχολική ηλικία και το δημοτικό και προχωρώντας στο γυμνάσιο, το λύκειο -και την αναβάθμιση και αυτονομία του.

Είπε ότι μελετάται νέα μέθοδος μόνιμων προσλήψεων εκπαιδευτικών υπό την αιγίδα του ΑΣΕΠ, καθώς για την εύρυθμη λειτουργία των σχολείων τον Σεπτέμβριο απαιτούνται 10.000 προσλήψεις εκπαιδευτικών.

Επίσης, στο πλαίσιο του διαλόγου, υπάρχει η πρόθεση από πλευράς υπουργείου να αξιοποιηθούν και τα πορίσματα της κοινής επιτροπής εμπειρογνωμόνων, η οποία θα συγκροτηθεί για την αξιολόγηση της εκπαίδευσης στη βάση των βέλτιστων διεθνών πρακτικών, από τον ΟΟΣΑ.
«Ο διάλογος είναι μονόδρομος για να αποκτήσει μεγαλύτερη αξιοπιστία η δημόσια εκπαίδευση», τόνισε ο υπουργός και προσέθεσε ότι «δεν θα αναστατώσουμε την εκπαίδευση με βιαστικές αποφάσεις».
Από την πλευρά της, η αναπληρώτρια υπουργός Σία Αναγνωστοπούλου αναφέρθηκε στις ενέργειες στις οποίες έχει προβεί για τη λύση λειτουργικών θεμάτων των πανεπιστημίων και ΤΕΙ.
Ειδικότερα, αναφέρθηκε στην πρόσληψη έκτακτου προσωπικού, αλλά και μόνιμων μελών ΔΕΠ, για την κάλυψη άμεσων αναγκών.
Επίσης, μίλησε για τις διαβουλεύσεις που γίνονται με τη ΔΕΗ και τους δήμους, ώστε τα ιδρύματα να ενταχθούν σε ειδικό τιμολόγιο και να μειωθούν τα δημοτικά τέλη, στο πλαίσιο της προσπάθειας που γίνεται για τη μείωση των λειτουργικών εξόδων τους.

Η νυν ηγεσία του υπουργείου Παιδείας  δεσμεύτηκε πάντως  ότι τα αποτελέσματα του εθνικού διαλόγου θα είναι δεσμευτικά για την κυβέρνηση και θα αναζητηθεί κοινός τόπος και συναινετικές λύσεις με όλα τα κόμματα. Μέρος του διαλόγου όπως είχε ήδη ανακοινωθεί, θα είναι και οι εκλογές στα ΑΕΙ για την επιλογή πρυτάνεων και το ποσοστό συμμετοχής των φοιτητών στα εκλεκτορικά σώματα. Κάτι που άλλωστε απασχολεί την κοινότητα των ΑΕΙ ιδιαίτερα και δεν αναμένεται να προωθηθεί ως ρύθμιση πριν την Άνοιξη του 2016.

 

Print Friendly, PDF & Email

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here