Ενταση στη Βουλή για τροπολογίες του Ν. Φίλη σε νομοσχέδιο για τα βοσκοτόπια

ΦΩΤΟ INTIME (Γ.ΜΠΑΜΠΟΥΚΟΣ)

Ένταση επικράτησε σήμερα στη Βουλή όταν ο υπουργός Παιδείας Ν. Φίλης, λίγο πριν τη προγραμματισμένη ψήφιση του νομοσχεδίου για τα βοσκοτόπια έφερε δύο «πακέτα” τροπολογιών. Οι βουλευτές της αντιπολίτευσης  διαμαρτυρήθηκαν έντονα καθώς έχει ξεκινήσει εθνικός διαλογος για θέματα παιδείας ενώ ο υπουργός μίλησε για επείγοντα λειτουργικά ζητήματα. 

Οι τροπολογίες, οι οποίες αναμένεται να ψηφιστούν αύριο, Τετάρτη, αφορούν στον τρόπο διεξαγωγής των πανελλαδικών εξετάσεων φέτος, τον τρόπο επιλογής διευθυντών εκπαίδευσης πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, καθώς επίσης και τρέχοντα ζητήματα μόνιμων εκπαιδευτικών.

Ειδικότερα, όσον αφορά στις ρυθμίσεις για τις πανελλαδικές εξετάσεις, διευκρινίζεται ότι λόγω των αλλαγών στην εξεταστέα ύλη και στο ωρολόγιο πρόγραμμα, τα θέματα που θα δώσουν οι υποψήφιοι θα είναι διαφορετικά για εκείνους που έχουν επιλέξει να δώσουν με το καταργηθέν σύστημα των 6 μαθημάτων και διαφορετικά για εκείνους που έχουν επιλέξει να δώσουν με το νέο σύστημα, των 4 μαθημάτων. Επίσης, διευκρινίζεται ότι θα οριστούν δύο ξεχωριστές επιτροπές, οι οποίες θα επιλέγουν τα θέματα των εξετάσεων. Παράλληλα, τίθεται σε λειτουργία ο Εθνικός Οργανισμός Εξετάσεων – ο οποίος έχει μείνει από το 2013 «στα χαρτιά» του νόμου για το «Νέο Λύκειο» – έχοντας γνωμοδοτικό ρόλο στην επιλογή θεμάτων από τις επιτροπές των εξετάσεων.

Με άλλη τροπολογία, το υπουργείο καθορίζει ζητήματα απόλυσης των μαθητών της Γ’ Λυκείου. Πιο συγκεκριμένα, προστίθεται μία ακόμη εξεταστική περίοδος τον Σεπτέμβρη, για όσους μαθητές δεν πέτυχαν επίδοση μεγαλύτερη ή ίση του 9,5, ώστε να πάρουν το απολυτήριο Λυκείου. Δικαίωμα συμμετοχής στην εξέταση αυτή έχουν όλοι οι μαθητές της Γ’ Λυκείου, ακόμη και παλαιότερων ετών.

Καθορίζονται ακόμη θέματα που αφορούν τους μόνιμους εκπαιδευτικούς, όπως χρόνος αδειών άνευ αποδοχών, μοριοδοτήσεις, χρόνοι μεταθέσεων κ.α.

 

 

Print Friendly, PDF & Email

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here