Διοικητής ΥΠΑ: Διασφαλίζονται οι εργαζόμενοι, δεν πωλείται η εναέρια κυκλοφορία

ΦΩΤΟ: ΕUROKINISSI

«Αντιπαλεύτε ένα νόμο που διασφαλίζει πλήρως τα δικαιώματα των εργαζομένων και υιοθετεί το σύνολο των Ευρωπαϊκών Κανονισμών, απαντά στους ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας που απεργούν μετά την ψήφιση του νόμου, ο διοικητής της ΥΠΑ Κων. Λιντζεράκος.

Οπως τονίζει,  η κυβέρνηση δεν προτίθεται να εκποιήσει τον έλεγχο της εναέριας κυκλοφορίας ούτε σε ιδιωτικά συμφέροντα, όπως επιθυμούν οι συγκεκριμένοι συνδικαλιστές και οι πολιτικοί τους πάτρωνες, ούτε σε φορείς εκτός Ελλάδος.    

Σύμμαχο στην προσπάθειά της αυτή, η κυβέρνηση βρήκε το σύνολο των εργαζομένων στην ΥΠΑ. Εκτός από μία ισχνή μειοψηφία που φοβάται την απώλεια προσωπικών προνομίων.

Αναλυτικά η απάντηση του διοικητή της ΥΠΑ στους ελεγκτές:

«Με μεγάλη απογοήτευση πληροφορηθήκαμε την εμμονή της συνδικαλιστικής ηγεσίας ενός μονάχα μέρους των εργαζομένων στο ευαίσθητο χώρο του ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας να προχωρήσει στην ανακοίνωση παράλογων και αδικαιολόγητων απεργιακών κινητοποιήσεων. Παράλογων, γιατί ουδέποτε πριν την ψήφιση του νέου νόμου για την αναδιάρθρωση και τον εκσυγχρονισμό της εναέριας κυκλοφορίας δεν προσήλθαν σε διάλογο παρότι κλήθηκαν και αδικαιολόγητων γιατί επιβαρύνουν, αποκλειστικά για στενά συντεχνιακούς λόγους, το σύνολο του επιβατικού κοινού ζημιώνοντας ταυτόχρονα την ελληνική οικονομία σε μία εποχή ιδιαίτερα δύσκολη για όλους.

  • Αντιπαλεύουν ένα νόμο που ρητά και κατηγορηματικά εξασφαλίζει το σύνολο των εργαζομένων στην ΥΠΑ και σέβεται την προσπάθεια τους να εξυπηρετήσουν το επιβατικό κοινό.
  • Αντιπαλεύουν ένα νόμο που υιοθετεί το σύνολο των Ευρωπαϊκών Κανονισμών, όπως θα έπρεπε από καιρό να έχει γίνει.

Τους παραδίδουμε στην κρίση των συναδέλφων τους μέσα στην ίδια υπηρεσία.

Επίσης προκαλεί τεράστια εντύπωση το γεγονός ότι ουδέποτε στο πρόσφατο παρελθόν οι συγκεκριμένοι εκπρόσωποι εργαζομένων δεν προχώρησαν σε ανάλογες κινητοποιήσεις ακόμα και όταν διακυβεύονταν η εκχώρηση του ελέγχου του εναέριου χώρου σε ιδιωτικά συμφέροντα ή φορείς εκτός Ελλάδος.

Προκαλεί εντύπωση. Όχι απορία. Και αυτό γιατί παρακολουθήσαμε τον λόγο που άρθρωσαν οι συγκεκριμένοι συνδικαλιστές, κατόπιν της ψήφισης του νόμου και όχι πριν, όπως θα έπρεπε. Και ο λόγος τους ταυτίστηκε με την ιδιωτικοποίηση της ΥΠΑ κάτι που για το οποίο η διοίκηση και το υπουργείο είχε εναντιωθεί..

Πρέπει να γίνει ξεκάθαρο σε όλους ότι η παρούσα κυβέρνηση δεν προτίθεται να εκποιήσει τον έλεγχο της εναέριας κυκλοφορίας ούτε σε ιδιωτικά συμφέροντα, όπως επιθυμούν οι συγκεκριμένοι συνδικαλιστές και οι πολιτικοί τους πάτρωνες, ούτε σε φορείς εκτός Ελλάδος.    

Σύμμαχο στην προσπάθειά της αυτή, η κυβέρνηση βρήκε το σύνολο των εργαζομένων στην ΥΠΑ. Εκτός από μία ισχνή μειοψηφία που φοβάται την απώλεια προσωπικών προνομίων.

Αναλυτικότερα:

  • Η συνδικαλιστική ηγεσία που εκπροσωπεί ένα μέρος των Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας, κατηγορεί την κυβέρνηση ότι με τον νέο νόμο οι ίδιοι χάνουν επιτελικές αρμοδιότητες. Αποφεύγουν να πουν ποιες είναι αυτές. Αποφεύγουν να πουν ποιες διατάξεις των Ευρωπαϊκών Κανονισμών θίγονται. Αποφεύγουν να πουν ότι υπάρχουν και άλλοι κλάδοι στην ΥΠΑ και όχι μόνο οι Ελεγκτές. Δεν περιμένουν καν την ολοκλήρωση του νομοθετικού έργου με την έκδοση των εφαρμοστικών Προεδρικών Διαταγμάτων που εξειδικεύουν την εφαρμογή του νόμου. Απλά τρομοκρατούνται στην πιθανότητα να χάσουν προσωπικά προνόμια.
  • Χρόνια τώρα διατυπώνεται το λογικό αίτημα για την ενίσχυση με προσωπικό του κλάδου Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας. Είναι η παρούσα κυβέρνηση που έσπευσε, κατανοώντας την ανάγκη, να ολοκληρώσει τις διαδικασίες διαγωνισμού ΑΣΕΠ για την πρόσληψη προσωπικού Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας παρά την δύσκολη δημοσιοοικονομική συγκυρία. Αυτό αμέλησαν να το αναφέρουν οι συγκεκριμένοι συνδικαλιστές. Ούτε εξήγγειλαν απεργία όταν οι προηγούμενες κυβερνήσεις δεν ικανοποιούσαν το λογικό αυτό αίτημα. Τώρα που ικανοποιήθηκε το αίτημα, τώρα κάνουν απεργία.
  • Η απομακρυσμένη από την πραγματικότητα συνδικαλιστική ηγεσία μέρους των Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας σπεύδει να διαδώσει φήμες και εικασίες. Μιλά για μετατάξεις από άλλες υπηρεσίες στον κλάδο των ελεγκτών χωρίς κριτήρια όταν κάτι τέτοιο δεν ειπώθηκε ποτέ, και φυσικά ουδέποτε ρυθμίστηκε με αυτόν τον νόμο. Μιλούν για διατάξεις του ευρωπαϊκού κανονισμού 340/2015 που θίγονται. Λοιπόν, τους πληροφορούμε ότι η παρούσα κυβέρνηση θα εφαρμόσει κατά γράμμα τον κανονισμό 340/2015. Για όλους. Και για τους ίδιους. Δύο μέτρα και δύο σταθμά δεν υπάρχουν. Δείχνουν να αδιαφορούν για την πραγματικότητα και για τις δυνατότητες του ανθρώπινου δυναμικού της Δημόσιας Διοίκησης. Σίγουρα αδιαφορούν για τις ανάγκες του κλάδου τους και θεωρούν τον έλεγχο της εναέριας κυκλοφορίας προσωπική τους περιουσία. Αδιαφορούν για την πραγματικότητα που διαμορφώνεται διεθνώς και ερμηνεύουν τις διατάξεις κατά το πώς συμφέρει προσωπικά μία μικρή ομάδα προνομιούχων. Δεν ενδιαφέρονται για τους συναδέλφους τους στην περιφέρεια της Χώρας που δίνουν καθημερινά την μάχη, ειδικά τους θερινούς μήνες. Τα γραφεία των Αθηνών και η γραφειοκρατία των πολυτελών διαδρόμων δεν προσφέρουν στη μάχη για την εξυπηρέτηση της κίνησης του εναέριου χώρου. Οι επιχειρησιακοί συνάδελφοί τους που δουλεύουν διπλά ωράρια, προσφέρουν.  Αυτούς τους ελεγκτές έρχεται να ενισχύσει ο νέος νόμος.
  • Παραπληροφορούν ξανά όταν υποστηρίζουν ότι δεν αναγνωρίζει η κυβέρνηση επιτελικό ρόλο στους Ελεγκτές Εναέριας Κυκλοφορίας. Δεν μας λένε από πού αυτό τεκμαίρεται. Δεν κάνουν διάλογο. Δεν αναφέρονται σε διατάξεις. Απλά ζητούν να τους αναγνωριστεί δικαίωμα στην αργομισθία, όταν οι ίδιοι αποφασίσουν ότι δεν θέλουν να εργαστούν άλλο στον έλεγχο της εναέριας κυκλοφορίας. Ο νέος νόμος ενισχύει τον επιτελικό και στρατηγικό ρόλο του κλάδου των Ελεγκτών και αναβαθμίζει την συμμετοχή τους στον σχεδιασμό. Αυτό που δεν αναγνωρίζει – ούτε η ελληνική κυβέρνηση , ούτε οι ευρωπαϊκοί κανονισμοί , ούτε οι υπηρεσίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης – είναι το δικαίωμα στην αργομισθία. Οι ευρωπαϊκοί κανονισμοί θα εφαρμοστούν και εδώ κατά γράμμα.
  • Προσποιούνται ότι ενδιαφέρονται για την τήρηση των Ευρωπαϊκών Κανονισμών όταν αναφέρονται σε μελέτες βιωσιμότητας που δεν εκπονήθηκαν. Είναι η πρώτη φορά που υποβλήθηκαν και εγκρίθηκαν λεπτομερή οικονομικά στοιχεία στις Ευρωπαϊκές υπηρεσίες που με την σειρά τους συμφώνησαν με τον προτεινόμενο σχεδιασμό. Γνωρίζουν πολύ καλά πως κατανέμονται τα τέλη διαδρομής σε αντίστοιχες υπηρεσίες στην Ευρώπη. Γνωρίζουν πολύ καλά πιο ποσοστό του προσωπικού της ΥΠΑ θα στελεχώσει την Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας. Αυτό που σίγουρα δεν γνωρίζουν είναι ποια μελέτη βιωσιμότητας δικαιολογεί την σημερινή κατανομή. Διότι οι “επιτελικές” μέχρι σήμερα δραστηριότητες τους, απλά, δεν την εκπόνησαν.
  • Γνωρίζουν πολύ καλά ότι ο νέος σχεδιασμός θα έχει ως αποτέλεσμα την αύξηση των χρηματοροών προς την αεροναυτιλία της χώρας. Επίσης γνωρίζουν πόσα χρήματα μέχρι σήμερα χάθηκαν λόγω του “επιτελικού” σχεδιασμού που υποτίθεται εκπονούσαν. Η Ελλάδα δεν έχει ούτε καιρό, ούτε κεφάλαια για χάσιμο. Ίσως ενοχλούνται από το γεγονός ότι για πρώτη φορά εισάγονται ευδιάκριτοι κανόνες στη διαχείριση και καθίστανται όλοι υπόλογοι για το αποτέλεσμα της δουλειάς τους. Ίσως ενοχλούνται από το γεγονός ότι οι ευρωπαϊκοί κανονισμοί απαιτούν λογοδοσία και διαφάνεια. Ίσως ενοχλούνται από το γεγονός ότι με το νέο σχεδιασμό θα φανεί πόσα χρήματα έχανε η χώρα κάθε χρόνο. Όπως ακριβώς κάποιοι ενοχλήθηκαν για το γεγονός  ότι η χώρα μείωσε κατά 70% το κόστος εξυπηρέτησης των άγονων γραμμών.
  • Επίσης, θα πρέπει να μελετήσουν πολύ καλύτερα τους ευρωπαϊκούς κανονισμούς. Και ειδικά εκείνους που αναφέρονται στην ανάκτηση του κόστους των υπηρεσιών αεροναυτιλίας. Να μην ανησυχούν όμως. Ο σχεδιασμός που εκπονήθηκε και εγκρίθηκε από τις αρμόδιες ευρωπαϊκές υπηρεσίες περιλαμβάνει τον έλεγχο των κοστολογικών στοιχείων από την Ανεξάρτητη Αρχή που συστήνεται και κατόπιν από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Όλοι καταλαβαίνουμε ότι αυτό τρομοκρατεί εκείνους που δεν συνεισφέρουν στο κόστος λειτουργίας μίας Υπηρεσίας.
  • Μονάχα στο τέλος της ανακοίνωσης τους, είπαν,  κεκαλυμμένη βέβαια, την αλήθεια. Κατηγόρησαν την σημερινή ηγεσία του Υπουργείου ότι δεν έδωσε διαβεβαίωση για τα “κεκτημένα δικαιώματα του κλάδου” σε ότι αφορά την αμοιβή τους. Και έτσι επιτέλους παραδέχτηκαν τι είναι αυτό που μονάχα τους νοιάζει.  Για ακόμα μία φορά διαβεβαιώνουμε τόσο τους ίδιους όσο και όλους τους εργαζόμενους στην ΥΠΑ ότι με ρητή διάταξη στο νόμο όλοι οι εργαζόμενοι διατηρούν τα εργασιακά τους δικαιώματα. Για ακόμα μία φορά διαβεβαιώνουμε τους ίδιους αλλά και όλους τους εργαζόμενους στην ΥΠΑ ότι ο νέος σχεδιασμός προβλέπει μεγαλύτερες χρηματοροές για την χώρα μας. Για να πετύχει ο νέος σχεδιασμός πρέπει να εργαστούν όλοι προς αυτή την κατεύθυνση. Και όλοι συμφώνησαν. Εκτός από μία μικρή ομάδα ?

Επιγραμματικά απάντηση, σύμφωνα με τον νέο νόμο απέναντι στα αιτήματα της ανακοίνωσης των Ελεγκτών :

Σημείο 1: Η ανυπόστατη θεωρεία ότι οι ελεγκτές απογυμνώθηκαν από τις επιτελικές θέσεις  είναι ανακριβείς και η ανακοίνωση τους πραγματικά σπιλώνει εν αγνοία των συναδέλφων τους  όλο τον  κλάδο  και αυτό γιατί με το νέο νόμο θωρακίζονται η ήδη υπάρχουσες  επιτελικές τους θέσεις και ενισχύονται με νομική υποστήριξη και ποιοτική αναβάθμιση της εργασίας τους και αυτό γιατί :

  1. Γραφείο Ποιοτικού Έλεγχου και Συμμόρφωσης (άρθρο 38) – Δεν υπήρχε
  2. Γραφείο Νομικών σύμβουλων  (άρθρο 35)  – Δεν υπήρχε
  3. Δ/νση  Νομικών Υποθέσεων για τον έλεγχο και την στήριξη της υπηρεσίας (άρθρο 39) – Δεν υπήρχε
  4. Γεν/κη Δ/νση Αεροναυτιλίας  (άρθρο 45) – και δεν υπάρχει θέμα περιορισμού για τους ελεγκτές.
  5. Δ/νσης Εκπαίδευσης και υποστήριξης  (άρθρο 45 Α ) – υπήρχε
  6. Δ/νση ΚΕΠΑΘΜ (άρθρο 46) – υπήρχε
  7. Δ/νση Έλεγχου Εναέριας Κυκλοφορίας Περιφερειακών Αεροδρομίων και ΔΑΑ (άρθρο 48) – είναι μια επιτελική δ/νση που η σύσταση είναι αποτέλεσμα διαβούλευσης μεταξύ των διευθυντών των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας και της διοίκησης. Έρχεται η θέση αυτή να συνενώσει  την κακώς διαιρεμένη  Δ/νση του Πύργου του ΔΑΑ με αυτή την Δ/νση των περιφερειακών αεροδρομίων που κάθε χρόνο παρουσίαζαν σοβαρά προβλήματα την καλοκαιρινή περίοδο. Και για να μην ξεχνάμε φέτος το καλοκαίρι την Κεφαλονιά την κάλυψε ο Δ/ντης της Δ/νσης περιφερειακών αεροδρομίων. Η επιτελική αυτή νεοσύστατη θέση της Δ/νση Έλεγχου Εναέριας Κυκλοφορίας Περιφερειακών Αεροδρομίων και ΔΑΑ δημιουργείται για να καλύψει τις ανάγκες , να καθοδηγήσει, να εκπαιδεύσει και επιχειρεί στο σύνολο των ελεγκτών που καλύπτουν  στο πύργο ελέγχου όλων των αεροδρομίων της χώρας. Η επιτελική θέση αυτής της διεύθυνσης καθοδηγεί το έργο εκατοντάδων ελεγκτών σε όλη την Ελλάδα. Η Δ/νση αυτή αποτελείται από δυο υποδιευθύνσεις αυτή των περιφερειακών αεροδρομίων και αυτή του ΔΑΑ (αεροδρόμιο Ε. Βενιζέλου)
  8. Δ/νση Ροής Εναέριας Κυκλοφορίας (Άρθρο 50) – Υπήρχε
  9. Δ/νση Διαχείρισης Υπηρεσιών Εναέριας Κυκλοφορίας και Ανάπτυξης Αεροναυτιλίας (άρθρο 50 Α) – υπήρχε
  10. Διεύθυνση ΑΙS (άρθρο 52) υπήρχε
  11. Διεύθυνση Διαχείρισης Ασφάλειας Ποιότητας και Προστασίας (άρθρο 55) -υπήρχε
  12. Διεύθυνση Διαχείρισης Ανθρωπινού Δυναμικού και Διοικητικής Οργάνωσης  (άρθρο 56) – δεν υπήρχε
  13. Διεύθυνση Οικονομικής Λειτουργιάς και Συμβάσεων (άρθρο 57) – δεν υπήρχε

Μέσα από το νομοσχέδιο έχουμε 5 νέες οργανικές μονάδες και ελεγκτές δεν βλέπουν επιτελικές θέσεις.

Σημείο 2: Οι Μετατάξεις : Όπως αναφέρονται και παραπάνω σας πληροφορούμε ότι η κυβέρνηση θα εφαρμόσει τους κανονισμούς για τις μετατάξεις. Όμως εδώ τα πράγματα είναι απλά καθώς ακλουθώντας το προσοντολογίο των Ελεγκτών , κάτι το οποίο είναι νομοθετημένο, ανοίγει ο δρόμος για στελέχωση των αεροδρομίων { όλων των περιφερειακών και αυτών που παραχωρούνται }.  Η συγκεκριμένη ρύθμιση λοιπόν έρχεται να βοηθήσει το έργο τους και να πραγματοποιήσει ένα πάγιο αίτημα τους για νέο προσωπικό στον κλάδο τους και τους καλούμε να ανταποκριθούν.

Σημείο 3: Οι επιτελικές θέσεις  και ο τρόπος μέσω του οποίου γίνεται η επιλογή αφορά τους όρους και τις προϋποθέσεις που πρέπει να γίνουν μέχρι την ολοκλήρωση της σύστασης των υπηρεσιών και  που θα οριστούν από τα προεδρικά διατάγματα που θα εκδοθούν άρα έχουν όλο τον χρόνο εκείνο με τον οποίο θα βοηθήσουν την διοίκηση έτσι ώστε και οι αρμοδιότητες των οργανικών τους μονάδων θα είναι σύννομες σε σχέση με τους ευρωπαϊκούς κανονισμούς , αλλά και οι επιτελικές τους θέσεις θα ενισχυθούν με αρμοδιότητες που πιθανόν δεν υπήρχαν στο παρελθόν και ορίζονται σύμφωνα με τους νέους ευρωπαϊκούς κανονισμούς.

Σημείο 4: Αυτό που αναφέρεται στην ανακοίνωση σας περί των ποσοστών βιωσιμότητας, τον διαχωρισμό του eurocontrol σε 20% και 80%προέκυψε από τα οικονομικά στοιχεία που μας έδωσαν οι αρμόδιες οικονομικές διευθύνσεις της υπηρεσίας από την διαβούλευση με τους θεσμούς και από την αναγκαιότητα στήριξης μιας οικονομικά ανεξάρτητης Αρχής Κανονισμών και Εποπτείας σύμφωνα με τους ευρωπαϊκούς όρους και προϋποθέσεις ύπαρξης της.

Σημείο 5: Δεν  παρασχέθηκε καμία διαβεβαίωση ότι δεν θίγονται τα κεκτημένα.

Απαντάμε λοιπόν στην συνάντηση που έκανε ο πρόεδρος τους συλλόγου των ελεγκτών με τον υπουργό γιατί δεν έθεσε ως αδιαπραγμάτευτο την διαφύλαξη των κεκτημένων μισθολογικών τους δικαιωμάτων. Όμως ο υπουργός μέσα από τον νόμο αυτό διαβεβαιώνει ότι κανένα από τα κεκτημένα δικαιώματα των ελεγκτών και γενικά όλων των εργαζομένων στην υπα δεν θίγεται . Επίσης η ψήφιση του πλαφόν των ελεγκτών των Απρίλιο 2016 δεν ήταν διαβεβαίωση?  Τι άλλη επίσημη διαβεβαίωση θέλουν από αυτήν την επίσημη πράξη ?

Σημείο 6:Τώρα με το νόμο αυτό στο άρθρο 65 εφαρμόζεται πλήρως η οδηγία του κανονισμού 391/2013.

 

Print Friendly

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here